הכותר מגיע כ-3 שנים אחרי The Legend of Zelda: Breath of the Wild, שהיה משחק מדהים בפני עצמו ועסק בעולם של זלדה 100 שנים לאחר התרחשות "האסון הגדול" (The Great Calamity), וכן עסק בגיבור, לינק (שהיה הגיבור של כלל סדרת המשחקים), שמתעורר מתרדמת עמוקה בת מאה שנים ויוצא להציל את העולם ממעלליו של Calamity Ganon.
Hyrule Warriors מתרחש באותו עולם עצום של קודמו, עם כל הנופים המרשימים של יערות, אזורי הממלכה, ארמונות, כפרים, מדבר ועוד. עלילת הסיפור מתרחשת 100 שנים לפני אותו יום בו לינק התעורר בכותר הקודם. לאחר הפעלת המשחק מתחיל סרט שמראה רובוט קטן, מאותו הסוג שנקראים "שומרים" (Guardians), הרובוט נשאב לחור תועלת שמחזיר אותו בזמן 100 שנים אחורה והוא פוגש את לינק.
הרובוט שעשיר בידע של מאה שנים נוספות ינחה את לינק לאורך הדרך. העלילה מספרת את ההתרחשות במאה השנים שקדמו לאסון הגדול, שבמהלכו מכירים את הגיבורים שאותם לינק פגש במהלך המשחק הקודם. המשחק מאפשר ולפעמים מצריך לשחק את הגיבורים שמפעילים את החיות השמימיות שאמורות לסייע לאנשי הממלכה במהלך האסון הגדול ואף להפעיל את החיות השמימיות עצמן, שהיא חוויה בפני עצמה.
משחקיות
המשחק הינו מסוג Hack'n'Slash בו השחקן מבצע סדרת לחיצות ליצירת מתקפות שונות לצורך פגיעה בכמה שיותר מפלצות או כל אויב אחר (לפעמים אפילו בני ברית). בשלב הראשון ניתן לשחק רק עם לינק, שמתגלה, באופן לא מפתיע, כדמות חזקה ביותר עם יכולת תנועה מרשימה ומגוון מתקפות יעילות.
עם ההתקדמות במשחק והעלילה, נוצרת היכרות עם הדמויות הנוספות כמו אימפה (שמופיעה כמנחה זקנה וחכמה ב- BOTW), זלדה עצמה, בעלת לוח השייקה (Sheika Slate, מעין טאבלט) שאינו פעיל בהתחלה אבל מתעורר בהמשך, וכן שאר הגיבורים שהעלילה עוסקת בלגייס אותם להיות אלה שיפעילו את החיות השמימיות במטרה למנוע את האסון הגדול, שמתנבא.
מספר הפעולות שהשחקן יכול לבצע להפעלת הדמויות השונות, הוא די מוגבל. זה נתון שהוא די טריוויאלי לסוג משחקי ה- Hack'n'Slash כי המטרה היא להתקדם במשימות תוך פגיעה במספר מקסימלי של אויבים והמטרות שמוגדרות תוך כדי השלבים השונים. ככל שהשחקן ישפר את היכולת במשחק ושליטה בכל הקומבינציות השונות והמרובות, תוך כדי ביצוע התחמקויות ושימוש בהתקפות שונות, תתגלה מלוא ההנאה מהמשחק הזה. בהתחלה נראה שהמשחק די איטי וחוזר על עצמו, אך ככל שמתקדמים בשלבים המשחק יותר משתלט עלייך ושואב אותך כשחקן – פנימה יותר ויותר.
האפשרות לשחק בדמויות שונות ולא רק בלינק, מוסיפה מימד של צורך בתכנון ובאסטרטגיה לביצוע השלב, כשלפעמים אין לנו ברירה ואנו מבינים שדמות מסוימת היא זו המתאימה ביותר למשימה גם אם אנחנו אישית פחות מתחברים אליה. לתוך כל זה, נוסף נושא הבישולים שמשולב גם הפעם.
במהלך השלבים השחקן יאסוף פריטים כמו מוצרים לבישול מתכונים, שיקויים לתקיפה, חומרי גלם ועוד. הפריטים יאפשרו לשחקן לבשל מתכונים לפני תחילת השלב על מנת לתת לדמות כוחות נוספים למשימה אחת. כאן שוב, מראים יוצרי המשחק וסדרת משחקי זלדה, שהם מקפדים להכניס תמיד מוטיבים של חשיבה, שמאוד בולט בכותרים אחרים שלהם.
הרצון לנסות שילובים שונים של לחיצות ובחינת התוצאות וההשפעות במשחק אצל כל אחת מהדמויות מהווה הנאה רבה, עד כדי פיתוח קשר עם הדמויות עצמן במהלך בחירתן למשימה. ישנם שלבים שפשוט לא ניתן לסיים עם חלק מהדמויות, גם במקרים שבו הדרגה של הדמות התאימה להמלצה שנותן המשחק.
התגובה של הדמויות מגיעה בעיתוי מושלם ללחיצות, נושא שהוא חשוב מאוד כשמדובר במשחק שבו אויבים מתקיפים את הדמות בכמויות גדולות בכל רגע. כמו כן זוויות המצלמה משתנות באופן מוצלח מאוד. במהלך השלבים ישנה מפה שמציגה את האזורים שבהם ניתן לזוז בתוך השלב. כל ניסיון לזוז מחוץ לאזורים האלה אינו אפשרי.
הדמויות שמגיעות לאותם גבולות מתחילות לנוע באופן מוזר מבלי להתקדם. זה נושא שמגיע באופן מעט מפתיע במיוחד לאור אינסוף אפשרויות התנועה מ- BOTW. היו מקומות שהיה נראה שמדובר במדרגה קטנה לקראת המשך המסלול, אולם גם שם הדמות נתקעה באותו אופן מוזר.
העלילה כולה מתקדמת ומוסברת על ידי סרטונים, שבהם הדמויות מדברות ומספרות את הסיפור בסצנות השונות. זהו מהלך שונה בין משחקי זלדה הקודמים שבהם הדמויות לא היו מדברים ואילו כל השיחות והסיפור היו מופיעים כטקסט. הפעם ישנם סרטונים עבור השחקן שערוכים ונראים נהדר. התחושה היא שיוצרי המשחק כל כך נהנו מהשימוש בסרטונים שהם מופיעים בכמויות אדירות לאורך המשחק ולעיתים אף מדובר בקטעים מעט ארוכים ומתישים. אך אין ספק שמדובר בהנאה גדולה למעריצים הוותיקים של הסדרה ובמיוחד לאלה ששיחקו ב- BOTW.
המשחק מתנהל על גבי מפת העולם שהוצגה ב- BOTW. השחקן בוחר בין המקומות השונים שמופיעים על גבי המפה. מלבד השלבים שבהם צריך להשיג משימות ולהביס את האויבים, ישנן נקודות שהן אתרי מסחר, נפח, אתר אימונים, חוות לסחר ועוד. בנוסף, ישנן מקומות שבתמורה למספר משאבים שברשותכם, יעניקו לכם שיפורים וחיזוקים לדמויות. ניתן לבצע שלבים מספר פעמים לצורך איסוף משאבים ומילוין של כלל המשימות המוצגות במפה.
המשחק שומר על עניין בכל רגע ושחקנים שיותר מעוניינים בשלבי הלחימה עצמם יכולים לנוע אליהם ככל שיצליחו לעמוד בדרישות הדרגה וכו'. בחלק מהשלבים נדרשים נשקים מאוד מסוימים, דבר שיכול להוות מכשול נוסף בהתקדמות, כמו כל עיכוב נוסף בלימוד וחיזוק הדמויות.
גרפיקה
אחרי התצוגה המרשימה שניתנה ב-BOTW היתה ציפייה אדירה מהכותר החדש. Hyrule Warriors מציג גרפיקה יפיפייה ומדויקת המאופיינת בסגנון המנגה היפנית, באופן מאוד דומה לכותר הקודם. למרות זאת, משהו נראה פחות מוצלח ולא מלוטש. הגרפיקה כולה במהלך השלבים עצמם נראית שטוחה.
בביקורות ברחבי הרשת כתבו, כי היוצרים נאלצו לעשות זאת עקב ריבוי הדמויות על המסך, ואכן, ישנה ירידה מורגשת בקצב הפריימים ככל שמספר הדמויות על המסך עולה. ישנם רגעים שמלבד הגיבור עצמו או מספר גיבורים ישנם במקביל גם עשרות רבות של אויבים על המסך. קצב הפריימים הנמוך הורגש במיוחד במהלך משחק בקו-אופ מקומי, כשמראש קצב הפריימים כבר צונח בשל פיצול המסך.
ישנן מספר דרגות של אויבים שעמם השחקן צריך להתמודד, חלקם כאמור דורשים ביצוע קרב ארוך ומתוכנן היטב על מנת להגיע לניצחון המיוחל. בעת לחימה עם אויב ישנה תגובה לפגיעה אצל היריב, כאשר מדובר במפלצות או אויבים "קטנים". לעומת זאת, כאשר נלחמים באויבים הגדולים אין שום תגובה של פגיעה בדמות, זה יוצר מעט תסכול של חוסר הצלחה, כל זמן שלא מפעילים את האפשרות לבדוק את מצב החיים של הדמות.
סאונד
אין הרבה מה לומר בתחום הסאונד, לא מדובר בהפקה מרשימה שלוקחת את השחקן ומלהיבה אותו כמו שנעשה במשחקים אחרים. גם ב- BOTW הסאונד לא היה בשיאו בהתייחסות למוזיקה שמלווה את המשחק.
הפעולות השונות שמבצעים השחקנים מלוות בצלילים מציאותיים שמעבירים את החוויה של ביצוע אותה הפעולה בצורה טובה בהחלט. אבל, בסך הכל הסאונד הוא לא מה שמוכר את המשחק. נראה כי במבחינה זו בכותר החדש, אין חדש תחת השמש, וכי הצלילים כאילו נלקחו ישירות מ-BOTW.
בשורה התחתונה
Hyrule Warriors סובל מבעיה כי הוא מגיע נכנס לנעליים גדולות כאשר הוא נוחת לאחר כותר מצוין במיוחד, שהיווה תפנית במשחקי זלדה ברמת המורכבות שלו ובגרפיקה שהציג. עם זאת, Hyrule Warriors, הוא משחק מסוג אחר, הוא מהנה מאוד, ואפשר אפילו להגיד שהוא ממכר. נראה כי הרגעים הקשים ביותר במשחק, היו להצליח להפסיק לשחק בו.
השלבים השונים מלאים באקשן והתרחשויות, האפשרות, גם כאן, לבצע איסוף של חומרים שונים מוסיפה עניין רב, כל זאת תוך תנועה בין האויבים השונים וניסיון עיקש להצליח להגיע למטרות ולשליטה אסטרטגית מלאה בכל הכוחות. המשחק בהחלט ממלא את ההגדרה של "כיף" באופן די מושלם. לפני סיום המשחק בפועל, עולה כבר תחושת דאגה של: "מה יהיה אחרי שאסיים?", השמועות מדברות על זמן רב עד שייצא הפרק הבא בסדרת משחקי זלדה.
המשחק נותן עוד חלק מידעי מעניין בסיפור המלא של "האגדה של זלדה", לאוהבי הסדרה, נראה שמדובר בכותר חובה שכן הוא מרחיב רבות על ההתרחשות של האסון הגדול וההיסטוריה של הממלכה. הבחירה של היוצרים לגעת בכל הדמויות שאותן פוגשים במשחק הקודם מהנה ביותר, וידוע שמעריצי הסדרה לא יכולים לשבוע מעוד פרטים על העולם הזה.
זהו משחק שניתן להמליץ עליו לכל שחקן בהחלט, יש לקחת בחשבון שהמשחק דורש הרבה תכנון ומחשבה כמובן. זה משחק שמאפשר מצד אחד אקשן ודהירה בלתי מתפשרת קדימה בעלילה אך זאת תוך כדי האפשרות לתת לשחקן לעשות את הדברים בצורה קצת יותר מתוחכמת ממשחקים אחרים.
ציון: 8/10
המשחק נסקר על גבי קונסולת נינטנדו סוויץ'
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו