רס"ר (מיל') שלמה אביעד ניימן. צילום: .

אביעד ז"ל איתר בית קברות עתיק של החשמונאים - וערך הלווייה לזכר הנקברים

ארגון "שומרים על הנצח" שיתף כי רס״ר (במיל׳) שלמה אביעד ניימן ז"ל שנפל בדרום לבנון חשף עבודות שבוצעו על ידי פלשתיני להקמת פרדס רימונים בשטח של מערת קבורה חשמונאית • בעקבות סרטון בו תיעד את המקום, וקמ"ט ארכיאולוגיה ומשרד הדתות קיימו טקס לוויה מחודש נערך לעצמות הכוהנים • כמו כן הוקמה מצבה ייחודית שדימתה את המערה שנהרסה • בארגון ספדו לאביעד: "זכה בשקט ובצניעות להגן על החיים וליטול חלק בהצלת כבודם של אבותינו"

[object Object]

רס״ר (במיל׳) שלמה אביעד ניימן ז"ל שנפל במהלך שמחת תורה בדרום לבנון איתר בשנת 2019 מערת קבורה חשמונאית שנשדדה על ידי פלשתיני, כך על פי הארגון בו התנדב, "שומרים על הנצח". 

בארגון סיפרו כי אתר המורשת ארמונות החשמונאים היה קרוב מאוד ללבו של אביעד שהתגורר סמוך, במצפה יריחו. בשנת 2019 איתר בשטח הנקרופוליס, בית הקברות של משפחת האצולה החשמונאית עבודות שבוצעו על ידי פלשתיני להקמת פרדס רימונים.

בהמשך, על פי הארגון, אביעד איתר מערת קבורה שדודה, ובה עצמות אדם מתגלגלות. לאחר בירור התברר כי נאמר לו שבמקום היתה כתובת קדומה שנלקחה על ידי עבריינים. הוא תיעד את בעקבות הסרטון בו הציג את השטח ואת העצמות. בעקבות הסרטון, קמ"ט ארכיאולוגיה ומשרד הדתות פינו את שקי העצמות מהמקום, וטקס לוויה מחודש נערך לעצמות הכוהנים החשמונאים בבית העלמין בכפר אדומים. 

לאחר כשנה הוקמה מצבה ונערך טקס גילוי מצבה ייחודית שדימתה בקנה מידה מוקטן את מערת הקבורה העתיקה, ובקירותיה תצלומים ממערות דומות הסמוכות לה, שחלקן נהרסו גם הן.

לטקס גילוי המצבה הגיע הרב יעקב רוז'ה, רב העיר בת ים וחבר מועצת הרבנות הראשית, רב ארגון זק"א והמומחה הבכיר ביותר ברבנות הצבאית שנחשב למומחה העולמי בתחום זיהוי חללים. בטקס אמר הרב רוז'ה: "לצערי טיפלתי בחיי באלפי חללים, אבל זו הפעם הראשונה שאני בהלוויה של כהנים מימי בית שני. אנשים אלו, זכו לאכול מהקרבנות, מקדשי קדשים. זו זכות גדולה שאיננה עמנו היום. חז"ל אמרו שנשמתו של הנפטר מחזיקה טובה למי שגמל עמה חסד, וגם נשמותיהם של הנפטרים הקדושים האלו, שאנו חולקים להם היום כבוד אחרון, ודאי מחזיקות טובה לכל מי שטיפל בכבודם".

ב"שומרים על הנצח" סיפרו על אביעד ז"ל: "גיבור ישראל שנפל על הגנת המולדת, זכה בשקט ובצניעות לא רק להגן על החיים אלא גם ליטול חלק בהצלת כבודם של אבותינו כשחשף חילול קברי כהנים מתקופת בית שני. בחייו פעל למען כבוד המתים, ובמותו הצטרף לשרשרת הדורות של מגיני עם ישראל - יהי זכרו ברוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו