גם מכבי תל אביב התעניינה: המבחן הבא של השחקן הכי נמוך ביורוליג

אחרי שהיה המצטיין בליגת האלופות ב-2022/23 ונבחר שוב גם ביורוקאפ בעונה שעברה, טי ג׳י שורטס מגיע למפעל הבכיר כדי להמשיך לשגע את אירופה • הרכז שמר אמונים לפריז והעונה ינסה להוכיח שמקומו גם בבמה הגדולה מכולן

טיי ג'יי שורטס. צילום: מתוך X
המבחן הגדול של הרכז הקטן.
 
שורטס הוא האחראי העיקרי שפריז, מועדון שנוסד רק לפני מספר שנים, יהיה העונה במפעל הבכיר באירופה. זאת אחרי שהוביל אותה בעונה שעברה לזכייה ביורוקאפ תוך שהיא בשליטה בלעדית ומפסידה כל העונה רק משחק אחד.
 
מה שהרכז - שגובהו רק 1.75 מטרים עשה בשנתיים האחרונות לא זכור במפעלים האירופיים. דומיננטיות כזו של שחקן היא דבר נדיר. הוא פשוט שיגע את הכדורסל האירופי עם שני תארים אירופיים רצופים עם שתי קבוצות שונות שלכל אחת מהן מדובר בתואר ראשון. כל זאת תוך כדי שהוא לוקח כל תואר אישי אפשרי.
 
ב-2022/23 הוא הוביל את טלקום בון לזכייה בליגת האלופות של פיב"א כשהיא מנצחת בגמר את הפועל ירושלים. שורטס נבחר לשחקן המצטיין של העונה במפעל ול-MVP של הפיינל פור. בעונה שעברה הוא הוביל את פריז לזכיה ביורוקאפ ולכרטיס ליורוליג. הוא נבחר לשחקן העונה במפעל ול-MVP של סדרת הגמר.
 
טיי ג'יי שורטס, צילום: מתוך X
 
השאלה הגדולה אם שורטס, שיהיה בקרוב בן 27, יוכל להפעיל את הקסם שלו גם בבמה הגדולה. האם יוכל להמשיך לשלוט גם ביורוליג ויוכיח שמה שהיה במפעלים המשניים יוכל לבוא לידי ביטוי גם ברמה הגבוהה ביותר.
 
הוא התחיל מלמטה. השחקן שהתחיל את דרכו בלטביה וטיפס ועלה עם השנים עם השנים יישא העונה את התואר הלא רשמי "שחקן יורוליג", וכעת ייבחן ויצטרך להוכיח שהוא הולך להיות גם שחקן יורוליג בכיר. בנוסף יצטרך להוכיח שגם את עליית המדרגה הזו הוא יכול לעשות כפי שעשה כל הקריירה. 
 
יהיה לו גם מבחן נוסף. מבחן המאמן. את השנתיים האחרונות המדהימות שלו הוא עשה תחת המאמן הפיני תומאס איסאלו שאימן אותו בבון ולקח אותו איתו לפריז. כימיה נדירה בין מאמן לשחקן. איסאלו היה אמור להמשיך עם פריז ביורוליג, אבל אז קיבל הצעה שלא יכל לסרב לה. גם ב-NBA ראו את הנסיקה שלו והוא מונה לעוזר מאמן ממפיס גריזליס.
 
טי ג'יי שורטס, צילום: מתוך X
 
עכשיו הרכז האמריקני יצטרך להראות שהוא יוכל להמשיך בהצלחות הגדולות תחת מאמן אחר. מי שמונה למאמן פריז הוא הברזילאי טיאגו ספליטר שלו זה יהיה הג׳וב הראשון כמאמן ראשי אחרי ששימש מספר שנים כעוזר מאמן ב-NBA.
 
לאחר שהייתה בתחילת הקיץ תקופת אי בהירות בפריז ובמיוחד אחרי שאיסאלו עזב היו קבוצות שניסו למשוך את השחקן אליהן. שורטס זכה להתעניינות רבה, היו אפילו דיווחים שמכבי תל אביב התעניינה. שורטס החליט לשמור אמונים הרבה בגלל המעמד שלו במועדון הצרפתי.
 
בראיון שפורסם איתו באחרונה הוא אמר: "היו קבוצות שרצו אותי אבל רציתי להיות במצב שיש לי את התפקיד המרכזי. הכימיה שנוצרה בקבוצה שלנו היא נהדרת ואני נרגש להמשיך עם הקבוצה הזו".
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר