סילבן אדמס ורוני בראון רגילים להסתובב בעולם במקומות שרובנו היינו חולמים לבקר בהם. לעיתים נדירות הם מגיעים ליעדים שמשאירים גם אותם בפה פעור, ונראה שטור האמירויות, שבו משתתפת בימים אלה קבוצת האופניים ישראל סטארט־אפ ניישן שבבעלותם, פתחה להם את השנה המסקרנת ממילא באופן מקצועי בצורה מפתיעה במיוחד.
"דובאי מדהימה, זה מקום משוגע מאוד", אומר אדמס, ששוהה יחד עם בראון במדינת המפרץ לאחר שנכנסו אליה בעזרת דרכונים זרים, "זו מדינה של 3 מיליון אנשים, מתוכם עשרה אחוזים תושבים והשאר עובדים שהגיעו מחוץ למדינה. כשרואים את גורדי השחקים חושבים שנמצאים בעיר של 20 מיליון תושבים, כמו הונג קונג או שיקגו. זה כל כך שונה מהמדבר הישראלי.
למרות שהמדינה כאן מדהימה, אני מעדיף את השיטה שלנו - מדינה דמוקרטית ששייכת לאזרחים שלה".
לפני שהגעתם היו חששות כבדים שלא תורשו להכניס רוכב ישראלי למרוץ.
"היום אני יכול לומר שאנחנו כמעט אורחי הכבוד כאן. האנשים של המדינה שמעורבים במרוץ פנו אלי ואמרו שיעזרו בכל מה שאפשר. כשעומר גולדשטיין, הישראלי שמייצג אותנו במרוץ, הגיע לשדה התעופה, הוא הגיש להם את הדרכון הישראלי, הודיע להם שזה הדרכון היחיד שלו ואני מודה שלא ידענו לאיזו תגובה לצפות. בתמורה הוא קיבל יחס נהדר.
"המילה 'ישראל' כתובה בענק על חולצת המרוץ שלנו, על התיקים ועל כל רכב שלנו, וככה אנחנו מסתובבים כאן. העולם מבין היום שאנחנו בכל מקום".
סילבן אדמס. "שמח שהחשיפה שאנחנו מקבלים בכלי תקשורת ערביים" '' צילום: אורן בן חקון
נראה שההשתתפות בטור שווה לכם יותר מנקודות ספורטיביות.
"אנחנו בונים כאן גשרים רק מעצם נוכחותנו על בסיס ספורט ואנשים. אני רוצה להאמין שהמנהיגים של המדינה שלנו ושלהם יחתמו בקרוב על הכרה דיפלומטית, ושנגיע למעמד החלפת שגרירים בין המדינות. אני רוצה להאמין שהשתתפות שלנו בטור האמירויות תביא בעתיד הלא רחוק להסכם שלום מלא בין המדינות.
"איש לא לקח את הזמן להכיר באמת את האנשים האלה, ואני שמח שהחשיפה שאנחנו מקבלים בכלי תקשורת ערביים מכל העולם מדגישה את החיבור בין אופניים לגשר עם אנשים".
כ
שאירחתם בארץ את הג'ירו לא היתה בעיה עם קבוצות מהמפרץ.
"נכון. אירחנו שתי קבוצות, אחת מבחריין ואחת מהאמירויות, ואת שתיהן קיבלנו בהמון אהבה בג'ירו. דרך הספורט, שאני חושב שהוא כלי נהדר לבניית גשרים, נביא נורמליות. בניגוד למרוצים באירופה, אין כאן שום עסק עם חרמות על ישראל. אני חושב שבהחלט יש לנו גשר ספורטיבי בין הצדדים כרגע, וזה יוביל למקום טוב בעתיד".
תחזרו לשם גם בעונה הבאה?
"מעל לכל, המארגנים רוצים לראות מתחרים טובים, ואני בטוח שהם שמחים שהגענו לכאן מהבחינה הזאת. היו לנו כמה רוכבים שחתמו כאן למעריצים ובעיניי זה נפלא. קיבלנו כיסוי בכל העולם הערבי - אפגניסטן, פקיסטן ולבנון - וכולם התייחסו לקבוצת האופניים שלנו".
אתה מרוצה מהיכולת של גולדשטיין בטור עד כה?
"היה לו ניסיון לנצח את הקטע השני וראיתי שהוא מאוד מתרגש. קיווינו שהוא יילחם בסוף, אבל זה היה קשוח וחזק מדי עבורו. אני מקווה שיהיו לו עוד הזדמנויות במהלך הטור, בוודאי במהלך העונה יהיו לו הזדמנויות נוספות".
טור אמירויות. "בעיניי הבהלה מעט מוגזמת" // צילום: באדיבות ישראל סטארפ-אפ ניישן
במרוץ באמירויות אתם כבר לא נאבקים על חשיפה בקבוצות הבריחה, החשיבה שלכם השתנתה.
"זה נכון, אנחנו כבר לא נאבקים בכניסה לבריחות, זה התפקיד של קבוצות פרו קונטי שרוצות שיראו אותן ואנחנו כבר בדרג אחר. כשיש לך סוסים חזקים הרבה יותר, אתה מגיע כדי להילחם על הניצחונות".
"בהלת הקורונה מוגזמת"
החשש מווירוס הקורונה הביא את מנהל מרוצי הקלאסיקות הגדולים באירופה, ובהם מילאנו סן רמו וגם מרוץ הוורלד טור הג'ירו ד'איטליה, להבהיר השבוע שלא מעט מרוצים עלולים להתבטל בעקבות המגיפה.
"אומר לך את האמת, אני לא יכול לראות את זה קורה", אומר אדמס, "בעיניי הבהלה מעט מוגזמת, ואני חושב שהסינים בעצמם מאמינים שזה ייעלם באזור חודש אפריל. מחוץ לסין זה לא באמת בממדים גדולים, אבל כמובן שהמארגנים של המרוצים עובדים כמו שצריך והם רוצים להקדים רפואה למכה. אני חושב ששפעת הרבה יותר נוראית מהקורונה".
בסיום המרוץ באמירויות אדמס צפוי להישאר באחת ממדינות המפרץ, שם הוא צפוי לערוך כמה שיחות עם בכירים בדרג גבוה מאוד והוא מכוון למטרה כמעט דמיונית: "שלחתי הזמנה לכל הרוכבים השכנים שלנו - מלבנון, מצרים, ירדן, הרשות הפלשתינית ועד למדינות המפרץ, שיגיעו לאימונים בוולודרום בת"א. שישלחו לנו את הספורטאים הבינלאומיים שלהם ונבנה יחד תוכנית אימונים מקצועית. בינתיים לא קיבלתי מענה, אבל תאמין לי שאמשיך בשיחות האלה עד שזה יקרה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו