האתלטית הטרנסג'נדרית שתשתתף באולימפיאדת פריז: "מוקדש לקהילה הלהט"בית"

האמריקאית הלא-בינארית רצה את התוצאה השנייה בטיבה של אמריקאי במרוץ ל-1,500 מ' ותתחרה במשחקים האולימפיים: "רציתי להשיג את זה עבור כל הלהט"בים, הרגשתי את התמיכה של הקהילה"

פודיום אולימפיאדת פריז / רויטרס

האתלטית הטרנסג'נדרית לא-בינארית למרחקים בינוניים, ניקי הילץ, רצה את הזמן השני הכי מהיר אי פעם מכל אמריקאי במרוץ ל-1,500 מטר לנשים במבחנים האולימפיים ותרוץ גם בפריז 2024.

כתבות, חדשות ולוח האירועים: כל מה שצריך לדעת לקראת פריז 2024

הילץ, שמוגדר מבחינה ביולוגית כאישה ומקפיד לבקש שידברו אליו בלשון זכר ונקבה, הקדים את אל פורייר סנט פייר ואמילי מאקי בקטע האחרון של המרוץ וסיים עם זמן של 3:55:33 דקות, שיא מבחנים חדש. כל שמונת הראשונות קבעו זמן שיא אישי חדש.

זו תהיה הופעת הבכורה האולימפית של הילץ, שסיפרה בראיון לאחר המרוץ ל-NBC Sports על המשמעות של ההישג האישי שלה. "זה יותר גדול ממני. זה היום האחרון של חודש הגאווה, רציתי להשיג את זה עבור הקהילה שלי, כל הלהט"בים, אתם הבאתם אותי הביתה במאה מטרים האחרונים. פשוט יכולתי להרגיש את האהבה והתמיכה".

הילץ במרכז. "הרגשתי את התמיכה והאהבה של הקהילה", צילום: אי.פי

הילץ אמר כי אל סנט פייר, שסיימה שלישית והייתה בטופ 10 באולימפיאדת טוקיו, דחפה אותה ואת הרצות האחרות לרוץ מהר יותר. סנט פייר הובילה במשך רוב המרוץ, וסיימה את ההקפה הראשונה תוך 61 שניות. "ראיתי את הזמן ולא חשבתי שזה אפשרי", אמר הילץ ל-NBC Sports. "כולנו נאלצנו להתרומם בזכותה. יש לנו נבחרת מדהימה לפריז".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

פייר והמקום השני, אמילי מאקי, העפילו גם הם לאולימפיאדה. הילץ כתבה ביום שני בפוסט ברשתות החברתיות שחלום ילדות שלה התגשם כשהעפילה לאולימפיאדת פריז. "אני לא בטוחה מתי זה ישקע במלואו", כתבה. "כל מה שאני יודע זה שהיום אני מתעורר כל כך אסיר תודה למדינה שלי, המום מכל האהבה והתמיכה, ומלא בשמחה שאני זוכה לרוץ עם אנשים שאני מאוד אוהב ומכבד ועושה זאת למחייתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר