צילום: מאור אלקסלסי // הפועל ומכבי חיפה. חזקות ברשתות

רק רשת: היכולות של קבוצות הכדורסל ברשתות החברתיות

קבוצות ליגת העל כבר בישורת האחרונה של העונה הסדירה, אבל מה לגבי הביצועים שלהן ברשתות החברתיות? • כל הנתונים

בחודשים האחרונים עוקבת מינהלת הליגה אחרי עבודת הדיגיטל של קבוצות הליגה השונות על מנת לתת פידבק חיובי לקבוצות שמשקיעות ברשתות החברתיות וגם לעורר ולדחוף את אלה שעדיין לא.

בשבועות האחרונים שלחה המינהלת מיילים לכל הקבוצות ובהם הציפה את הממצאים, שיבחה את המועדונים שעושים עבודה טובה ברשתות וגם העלתה רשימת הערות לשיפור. חלק מהנתונים המעניינים הגיעו לידי "ישראל היום" ומובאים כאן בפני הקוראים.

נס ציונה. יצירתיות זה שם המשחק // צילום: לירון מולדובן
נס ציונה. יצירתיות זה שם המשחק // צילום: לירון מולדובן

משתלם לשחק באירופה

ההצלחה של הפועל חולון באירופה העונה השתלמה לה גם במדיה, עם עלייה של 10% באינסטגרם מאז חודש נובמבר (יותר מ־400 עוקבים). הקבוצות שרשמו את העלייה הגדולה ביותר השנה באינסטגרם הן הפועל חיפה שעלתה ב־18% ועירוני נס ציונה שעלתה ב־16%, בזכות צוות מדיה יצירתי שזכה למחמאות רבות על עבודתו בחודשים האחרונים.

חולון עלתה גם בטוויטר ב־8% רק בחודש אפריל וב־33% מאז נובמבר, והחשיפה בחשבון הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות בוודאי עזרה לכך. גם נס ציונה רשמה עלייה יפה של 22.5% בטוויטר מאז חודש נובמבר, בין היתר גם בזכות ההצלחה ביורופקאפ וההגעה לפיינל פור.

נס ציונה (עלייה של 5%) והפועל חיפה (עלייה של 4%) הן הקבוצות היחידות בליגה שרשמו עלייה משמעותית בפייסבוק בחודשים האחרונים, וזאת למרות ירידה כללית בעולם בשימוש בפלטפורמת פייסבוק, כאשר לא מעט קבוצות אף איבדו עוקבים ברשת זו בחודשים הללו.

אוהדי ירושלים. מקום שלישי בפייסבוק // צילום: אלן שיבר
אוהדי ירושלים. מקום שלישי בפייסבוק // צילום: אלן שיבר

המדיה כמראה לבסיס האוהדים

הרשתות החברתיות הן כמובן בסיס טוב לבדוק את כמות האוהדים של קבוצות הליגה. מכבי ת"א היא כמובן ליגה בפני עצמה ברשתות עם 235 אלף חברים בפייסבוק, 91,500 באינסטגרם, 32 אלף ביוטיוב ו־65 אלף בטוויטר.

הביקורים של מכבי חיפה בארצות הברית (שזכו לא פעם לביקורות) ובסיס האוהדים הגדול של קבוצת הכדורגל מעניקים לה את המקום השני עם 32 אלף חברים בפייסבוק, 12.5 אלף באינסטגרם, ו־42 אלף בטוויטר. 

הפועל ירושלים במקום השלישי עם 26,700 בפייסבוק, 17,400 באינסטגרם וכמעט 40 אלף בטוויטר. הפועל תל אביב רביעית עם 30.5 אלף בפייסבוק, 12.5 אלף באינסטגרם, ו־6,000 בטוויטר. 

הבאה ברשימה היא הפועל חולון, וכל השאר משתרכות אחריה ויש להן עוד עבודה רבה כדי להגדיל יותר ויותר את כמות אוהדיהן.

לפי הנתונים שנשלחו למועדונים, רוב הקבוצות חלשות מאוד ביוטיוב (לשבע קבוצות יש פחות מ־200 מנויים) והמינהלת ממליצה לקחת גם את המדיה הזו ברצינות, להעלות היילייטס מהמשחקים וגם לייצר תכנים מקוריים.

אוהדי חולון. נוכחות מרשימה ברשתות // צילום: דני מרון
אוהדי חולון. נוכחות מרשימה ברשתות // צילום: דני מרון

מודל אפליקציות כמו באן.בי.אי

בחודשים האחרונים השיקה המינהלת אפליקציות חדשות עבורה ועבור 11 קבוצות, מלבד הפועל י־ם שהאפליקציה שלה התעכבה ותעלה בקרוב, ומכבי ת"א שלה יש אפליקציה עצמאית משלה. 

כל האפליקציות ניזונות ממנוע נתונים אחד בדומה למודל האפליקציות של קבוצות האן.בי.אי, כך שלמעשה הקבוצות אינן צריכות לעדכן את לוח המשחקים, התוצאות, הסגל, הסטטיסטיקות וטבלת הליגה, והאפליקציות מתעדכנות אוטומטית ממנוע הנתונים הראשי של אתר המינהלת.

סך כל ההורדות של האפליקציות בחנות של גוגל (מכשירי אנדרואיד) עומד על 12 אלף - הפועל חולון ראשונה עם כ־2,000 הורדות - וצפוי לעלות משמעותית עם השקת האפליקציה של הפועל ירושלים. הנתונים מהאפסטור של אייפון, לעומת זאת, קשים יותר להשגה. לאפליקציה העצמאית של מכבי ת"א - שהושקה מחדש לפני כשנתיים וחצי - יש כ־50,000 הורדות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...