אוטו כלכלי. דאצ'יה דאסטר // צילום: "מגזין אוטו" // אוטו כלכלי. דאצ'יה דאסטר

ג'יפ לכל פועל

דאצ'יה חוזרת לישראל עם ג'יפ ידני במחיר אטרקטיבי • היא מתמודדת בכבוד בכביש וגם בשטח - אבל הרגשנו גם איפה חסכו את הכסף

דאצ'יה נוחתת בארץ לאחר תהליך אפייה ארוך במיוחד ולא בכדי. לא פשוט להתגבר על החשדנות הטבעית של הקונים כלפי מותג חדש, בעיקר כזה ששמו נושא זיכרונות לא נעימים. היבואן תוקף את החשדנות הזו בשתי חזיתות: המחיר נמוך מאוד ומסירת הרכב מיידית.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בעמידה

הדאסטר משדר תכליתיות ועמידות שהולמות היטב את התדמית הרצויה בעולם הפנאי. אם העיצוב החיצוני הוא נקודת החוזק של הדאסטר, הרי אין ספק שתא הנוסעים הוא נקודת החולשה. עיצוב פשוט מאוד שמעביר תחושה בסיסית והנדסת אנוש בעייתית (לדוגמה: הצופר נמצא על מנוף האורות). המרווח מלפנים ומאחור טוב מאוד והנוחות לאורך זמן סבירה בהחלט. תא המטען גדול ובעל מבנה שימושי.

בנסיעה

כצפוי מרכב שתוכנן להתמודד עם דרכים משובשות, המתלים מספקים יכולת ספיגה טובה מאוד, ומתמודדים בכבוד עם רוב שילובי מהמורות/מהירות - בעיר, בכביש המהיר ובשטח. על הנוחות הטובה מעיב הצד הווקאלי: יש לא מעט רעשי כביש, מנוע ורוח בתוך תא הנוסעים כך שהחוויה לא מבודדת או מעודנת. 

ההגה מפתיע לטובה: הוא מעט עמום סביב המרכז, אך עם הפנייה הוא מקבל משקל טוב ואפילו מספק תקשורת סבירה. מנוע הדיזל המוכר של רנו עושה את העבודה, ומספק דחף מספק בכל מהירות ועומס - אבל קשה לקרוא לדאסטר זריז. בנהיגה פרברית מתונה קיבלנו כ־16 ק"מ לליטר. ביום המבחן, שכלל גם קטע שטח קל, כיסינו כ־14 ק"מ לכל ליטר סולר. 

כשנגמר הכביש מציע הדאסטר יכולת מפתיעה. המתלים הרכים סופגים היטב בנסיעת שבילים רגועה (אבל רכים מדי לתקיפת שבילים מהירה) ומהלכי מתלה נדיבים יחסית, יחד עם בקרת משיכה יעילה, עושים עבודה טובה בשטח טכני יותר. 

תמורה לכסף וסיכום

דאצ'יה דאסטר מציע מרווח שימושי יחד עם נוחות נסיעה טובה, ביצועים סבירים עם חיסכון בדלק ויכולת שטח מפתיעה. מצד שני, ברור בהחלט היכן נחסך הכסף: בחומרי הדיפון, בהנדסת האנוש, ובבידוד הרעשים. גם העובדה שהוא קיבל רק שלושה כוכבים במבחני הריסוק עומדת נגדו. מי שיבחר להתעלם מסעיפים אלו ימצא חבילה מעניינת.

•   •   •

דאצ'יה דאסטר | תעודת זהות

דגם: דאצ'יה דאסטר 1.5 דיזל 4X4

מנוע: 4 ציל', טורבו־דיזל, 1461 סמ"ק

הספק: 110 כ"ס ב־4000 סל"ד

מומנט: 24 קג"מ ב־1750 סל"ד

בסיס גלגלים: 267 ס"מ

מהירות מירבית: 168 קמ"ש

תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש: 12.9 ש'

מחיר: 122,590 ש"ח

יתרונות: חיסכון, נוחות, שטח

חסרונות: בטיחות, גימור, עידון

•   •   •

חדשות הרכב

לקסוס נכנסת לשוק הספורט פרימיום

לקסוס ספורטיבית? מכונית הספורט של לקסוס, RC־F, מגיעה לישראל. עם 277 כ"ס ומהירות מרבית של 270 קמ"ש (ותאוצה ל־100 קמ"ש ב־4.5 שניות), מדובר בלקסוס המהירה ביותר שהגיעה אי פעם לישראל. הסופר־לקסוס הזו מכוונת ישירות למתחרות הספורטיביות מגרמניה כך שהמחיר בהתאם: 689,000 שקלים.

פרימיום ספורט. לקסוס RC־F  //  צילום: יצרן

אופנוע בטוח? הונדה ישראל מתחילה בשיווק ה־F800VFR החדש בישראל. מדובר באופנוע ספורט תיור המצויד במנוע (V4 782 סמ"ק, 106 כ"ס) שמאפיין את שרשרת הדגמים הזו מיום הצגתה. הציוד הבטיחותי מקיף וכולל ABS ומערכת בקרת משיכה. דגם השיווק יושק בישראל בימים הקרובים במחיר השקה של 99,900 שקלים.

אוטובוס סלולרי? חברת HopOn פיתחה טכנולוגיה המאפשרת תשלום חכם ונוח באמצעות הסמארטפון בתחבורה הציבורית. הפיתוח משתמש במשדרים המותקנים בדלת האוטובוס, באמצעותם מזהה המכשיר הסלולרי את פרטי הנסיעה, ומבצע חיוב תואם באפליקציה. 

מדובר בפעם הראשונה בישראל שבה מאשר משרד התחבורה תשלום באמצעות הטלפון הסלולרי בתחבורה ציבורית. כרגע ניתן להשתמש ביישום באוטובוסים של חברת "דן", וההערכה היא שחברות נוספות יצטרפו בהמשך.

אריאל אלסיבוני, איתי שטיינברג

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...