רודן מלא חשיבות עצמית

הודעת ההתנצלות שפירסם לארס פון טרייר שעות לאחר ההצהרות המביכות שלו בפסטיבל קאן, אינה הראשונה ובוודאי לא האחרונה של הבמאי השערורייתי.

כמעט כל הפקה של סרט בבימויו, הקרנה או מסיבת עיתונאים מעוררות לא מעט מחלוקת, והדבר הפך כמעט לסימן ההיכר של הבמאי - אחד שלא מצליח להסתדר עם השחקנים ואנשי הצוות שלו, גבר שמזלזל בנשים, שאין לו אמון במין האנושי, אבל שהיוהרה, האגו והחשיבות העצמית שלו מתקיימים בפרופורציות שמתאימות לקיסרי אימפריות נשכחות.

כשהזמרת ביורק הסכימה לשחק בתפקיד הראשי בסרט "רוקדת בחשיכה", היא לא שיערה בחלומות הגרועים ביותר שלה כי חוויית הצילומים תשאיר בה צלקות נפשיות עמוקות כל כך. בחלק מהראיונות אמרה ביורק שתהליך העבודה עם פון טרייר, שאותו כינתה "סקסיסט", היה כל כך מעיק וקשה עד שהחליטה לא לשחק יותר בסרטי קולנוע.

גם ניקול קידמן לא חשבה שצילומי הסרט "דוגוויל" ישאירו אצלה טעם מר בכל הקשור לקולנוע של פון טרייר. על פי הדיווחים, הבמאי השפיל את השחקנית ואת הצוות על בסיס יומי, וקידמן, אשר מילאה את החוזה שלה עד תומו, לא הסכימה לשוב ולעבוד עם פון טרייר בסרט ההמשך "מנדרליי".

פון טרייר הצליח ללהק את ברייס דאלאס הווארד במקומה של קידמן, אולם במהלך צילומי "מנדרליי" פרצה שערורייה נוספת כאשר הבמאי דרש להביא חמור לאולפן ולהמית אותו בשביל אחד הצילומים. לאחר ויכוחים סוערים, שבמהלכם פרש השחקן ג'ון סי ריילי מההפקה, צולמה הסצנה הפרובוקטיבית. רק לאחר העריכה והקרנות מבחן ראשונות הסכים פון טרייר להוציא את סצנת המוות מהסרט הסופי.

פון טרייר המשיך עם הפרובוקציות גם במהלך צילומי "אנטי-כרייסט", אשר לא הופץ בארץ בעיקר בשל תוכנו הפרובוקטיבי. כל זאת לא הפריע לבמאי לצאת בהצהרה: "אני הבמאי הטוב ביותר שקיים היום בעולם". כעת נותר רק לחכות ולראות אם סרטי שני, אשר רכשו את זכויות ההפצה של סרטו האחרון "מלנכוליה", יחליטו להפיצו בבתי הקולנוע בארץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...