מדינת אמזון | ישראל היום

מדינת אמזון

המכירות של חודש נובמבר נועדו במקור לאמריקנים. בדומה לחודש חשוון אצלנו - בין חגי תשרי לחנוכה - בארה"ב נוצרה לסוחרים בעיה בין חג ההודיה לכריסמס, והפתרון השיווקי היה ה"בלאק פריידיי". 

זה קרה כבר לפני יותר מיובל שנים, ובשנים האחרונות זה הגיע גם אלינו. אנחנו שמחים להצטרף לכל חגיגה, במיוחד כשהיא מלווה במבצעים והנחות. התחומים המובילים ברכישות - בחנויות ובאתרים - היו גם השנה אלקטרוניקה, חשמל, תקשורת, ריהוט וביגוד.

צעירים בארץ ובעולם בטוחים ש"בלאק פריידיי" הוא המצאה של המוכרת הענקית - אמזון. אלא שכאמור, מדובר בפתרון שיווקי לחנויות, שתשומת הלב נגנבת מהן לטובת הרשתות. 

למוכרים המקוונים קל יותר לערוך מבצעים של ממש, ולחנויות, במקרים רבים, בלתי אפשרי להתחרות בהם. מעניינת המגמה לפיה תחומים כמו ביגוד והנעלה מצטרפים לתחומים המובילים ברשתות, כמו גם מזרנים וריהוט.

עדיין יש לחנויות מה להציע - עובדה שהקניונים היו מלאים מפה לפה בימי המכירות האחרונים - אך המלחמה נעשתה קשה יותר. עובדה מעניינת נוספת  היא שהקונים נעשו אדישים יותר לארץ המוצא של המוכרן. בתפיסה, "אמזון" הפכה להיות מעין מדינה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר