אפליקציית ההסעות הפופולרית "אובר" תשלם לנוסעת עיוורת פיצויים בסך 1.1 מיליון דולר, זאת לאחר שהנוסעת תבעה את החברה על כך שהופלתה וטענה שהנהגים סירבו להסיע אותה ב-14 פעמים שונות באופן לא חוקי.
ליסה אירווינג, תושבת אזור מפרץ סן פרנסיסקו, היא עיוורת שנעזרת בכלב נחייה. אירווינג הגישה את התביעה נגד אובר ב-2018, שבה נטען כי "הנהגים סירבו להסיע אותה מכיוון שברשותה כלב נחייה".
כתוצאה מכך, אירווינג ננטשה לילה אחד בשעה מאוחרת, איחרה למקום עבודתה ובסופו של דבר גם פוטרה. בנוסף לכך, אירווינג טענה כי בשתי פעמים שונות, הנהגים אף הטרידו אותה מילולית.
הבורר בתביעה התנגד לעמדה של חברת ההסעות שלפיה היא אינה אחראית להתנהגות נהגיה, וקבע כי אובר אחראית להפרת החוק, משום שלא פיקחה על העובדים שטענה כי הם עובדי קבלן, וכי "נכשלה למנוע אפליה באמצעות חינוך והדרכות ראויות לעובדיה".
אובר התנגדה נחרצות לפסיקת הבורר. "אנחנו גאים בטכנולוגיה של אובר, שעוזרת לעיוורים להשיג נסיעות. הנהגים שמשתמשים באפליקציית אובר מצופים לשרת נוסעים עם כלבי נחייה וכן הלאה ולציית לחוקים, ואנו מלמדים את הנהגים אחריות באופן קבוע. הצוות המסור שלנו בודק כל תלונה ומטפל בה כראוי", אמר דובר אובר בהצהרה ל"גרדיאן".
אובר תשלם פיצויים לנוסעת עיוורת
חברת ההסעות תשלם 1.1 מיליון דולר לאישה שטענה שהופלתה • לדבריה, לא הסיעו אותה בגלל כלב הנחייה שלה
Load more...