הסעות חיילים (ארכיון). צילום: מישל דוט קום

משרד התחבורה על מחדל ההסעות בזמן החג: "שקר זדוני שהופץ"

החג שנמשך כארבעה ימים, הוביל לכך שרבים מאנשי המילואים שקיבלו צו 8 לא יכלו להגיע חזרה ארצה, לבסיסים ולשטחי הכינוס • הביקורת על משרד התחבורה ושרת התחבורה לא איחרה לבוא וכך גם תגובתם • "נעשו בדיקות מול גורמי הביטחון אם ישנו צורך להשיב לישראל מקבלי צו 8 - והתקבלה תשובה שלילית"

[object Object]

בעקבות הביקורת על משרד התחבורה והשרה מירי רגב בנוגע להסעת חיילי מילואים במהלך החג והחזרת תושבים תקועים בחו"ל, הערב (שבת) פרסם המשרד הבהרה. "אחריות הבלעדית על הסעת החיילים נמצאת בסמכותו ואחריותו הבלעדית של משרד הבטחון כפי שהבהיר זאת גם דובר צה"ל". 

תקועים בנמל התעופה באתונה

משרד התחבורה מדגיש כי במהלך החג והשבת עמדו לרשות משרד הביטחון וצה"ל אלפי אוטובוסים ורכבות מוכנים לכל דרישה. למרות זאת, משרד הביטחון השתמש רק ב-32 אוטובוסים. "למרות פניות חוזרות ונשנות של הרשות לתחבורה ציבורית למשרד הבטחון, לא התקבלו כל פניות ובקשות לאוטובוסים נוספים".

בנוגע לטיסות, ציין המשרד כי אין לו סמכות לחייב את אל על לטוס בשבת, וכי הפעלת מניית הזהב או מתן צו המחייב טיסות בשבת הם בסמכות שר הביטחון. במהלך השבת בוצעו מעל 100 טיסות בנתב"ג, כולל 36 טיסות מלרנקה ואתונה. "גם בנושא זה נעשו בדיקות מקדימות מול גורמי הבטחון אם ישנו צורך להשיב לישראל מקבלי צו 8 במהלך ימי החג והשבת, והתקבלה תשובה שלילית".

חיילי מילואים ברצועת עזה (ארכיון), צילום: מיכה בריקמן

"השקר הזדוני שהופץ והודהד במהלך ימי החג, הוא תולדה של אינטרס בזוי המבקש להציג את משרד התחבורה כאילו נכנע לתכתיבים או לחצים של גורמים דתיים, דבר שלא היה ולא נברא, ובכך להגביר את השנאה, הקיטוב והקרע בין חלקי אוכלוסיה בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו