Loading...

הדרך לעבודה: באוטובוס או ברכב, מה יותר מהר? // צילום: משה בן שמחון

ברכב או תחב"צ? יצאנו לבדוק איך תגיעו מהר יותר לעבודה

הקרב על נתיבי התחבורה הציבורית ועתיד עבודות הרכבת הקלה נוגעים להרגלי העבודה של מיליוני ישראלים • בשיתוף עם עמותת "15 דקות", שלחנו שני נציגים לבדוק, מי יגיע קודם למקום העבודה, נוסעת באוטובוס או נהג הרכב?

הקרב על הדרך לעבודה: מליוני ישראלים עושים בכל בוקר את דרכם מהבית למקום העבודה כשרובם עושים שימוש ברכב פרטי ומיעוטם בתחבורה ציבורית. לאור הדיון המתמשך על חשיבותה של התחבורה הציבורית, מצבה בישראל והתעדוף של בנתיבים המיוחדים בכבישים, החלטנו ב"ישראל היום", בשיתוף עם עמותת "15 דקות" של צרכני התחבורה הציבורית בישראל, לצאת לבדוק את השטח.

לצורך הבדיקה קיימנו תחרות קטנה בין נוסעת בתחבורה ציבורית לבעל רכב פרטי שיצאו ממרכז העיר נתניה בשעת עומס של יום חול לעבר מערכת "ישראל היום" בתל אביב. בחרנו את המסלול בשל העובדה שעל כביש החוף נמצא אחד מתניבי התחבורה הציבורית השנויים במחלוקת, שם החליטה שרת התחבורה מירי רגב להפסיק את אכיפת הנתיב.

מבחן התוצאה היה מעניין וחשף כמה מהכשלים של תכנון התחבורה במדינת ישראל. בעוד הרכב הפרטי הצליח להקדים בזמן קצר יחסית (זאת ללא חישוב הזמן שנדרש למציאת חנייה בתל אביב) הוא המתין זמן רב יותר בפקק. בשעה שהנוסעת נמנמה באוטובוס, נהג הרכב הפרטי נאלץ להתמודד עם הפקק הממושך בכניסה לגוש דן. העיכוב העיקרי שחוותה הנוסעת בתחבורה הציבורית נבע בעיקר מתחנות מרובות בעיר נתניה עצמה וכן תנועה כבדה בתוך העיר בשל היעדר נתיב לתחבורה ציבורית בעיר. הניסוי הדגים כיצד נתיב תחבורה ציבורית יכול לסייע לנוסע בשעות העמוס במקומות בהם הוא קיים, כמו על כביש החוף, ולגרום לעיכובים משמעותיים במקומות בהם הוא חסר, כמו במרכז העיר נתניה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...