אח"י דקר // צילום: באדיבות דובר צה"ל // אח"י דקר

תיק דקר נפתח: "כשל טכני או פגיעת כלי שיט"

אחרי קרוב ליובל של שאלות ותהיות על הסיבות לטביעתה של אח"י דקר - משפחותיהם של אנשי הצוות שהיו על סיפון הצוללת קיבלו תשובות • חיל הים הגיש למשפחות השכולות מסמכים בדרגות סיווג שונות על אובדן הצוללת, על החיפושים אחריה ועל מציאתה

חיל הים מסר היום מידע על טביעת צוללת חיל הים אח"י דקר, שעקבותיה נעלמו לפני כ-47 שנים בעת שהייתה בדרכה מאנגליה לישראל. מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג, סיפר למשפחות השכולות של נופלי אח"י דקר כי שתי השערות עולות באשר לטביעתה של הצוללת: "כשל טכני ואובדן שליטה או פגיעה של כלי שיט אחר בגוף הצוללת – מה שהוביל לכניסת מים לתוכה."

מיום היעלמותה של דקר לא חדלה זרוע הים מלחפש אחר הצוללת על למציאתה על קרקעית הים בעומק 3,000 מטר, כ-500 קילומטר מחופי ישראל, מהבית", אמר ד', מפקד שייטת הצוללות בחיל הים. לדבריו, היום נמסר למשפחות נופלי הדקר מידע האגור במסמכים שונים אודות אובדן הצוללת, החיפושים אחריה ומציאתה. 

מצפן הצוללת // צילום: באדיבות דובר צה"ל

מפקד השייטת הוסיף כי "שייטת הצוללות עברה כברת דרך אדירה מאז אובדנה של אח"י דקר". הוא הוסיף כי היום היא "שייטת אדירה שנמצאת בחזית העשייה המבצעית".

על סיפון הצוללת היו בזמן הטביעה 69 אנשי צוות. לפני כ-11 שנים נמצאו שרידי הצוללת על ידי חברת נאוטיקוס בנתיב השיט המתוכנן לחיפה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...