גבי נעמן. צילום: ללא

ראשי הרשויות בצפון על גילוי מנהרת חיזבאללה: "ידענו והתרענו שמשהו מתחולל שם"

כוחות צה"ל איתרו תוואי תת-קרקעי שחוצה את הגבול בכמה מטרים • גבי נעמן ראש מועצת שלומי: "מי יתן דין וחשבון על מחדל הגנה על תושבי הצפון? יש להקים וועדת חקירה בנושא" • משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "נמנע פה אסון עצום שיכול היה לחרב את מדינת ישראל"

כוחות צה"ל איתרו תוואי תת-קרקעי שחוצה את הגבול בכמה מטרים, מתחת לציר הטשטוש - בגזרה המערבית ליד היישוב זרעית. מנהרה זו גרמה לתגובות של ראשי הרשויות בצפון, שהודו על גילוי המנהרה אך באותה נשימה הביעו כעס רב מהמתרחש בצפון.

מפה של האזור שבו נמצאה המנהרה, צילום: דובר צה"ל
משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, הגיב כי ידע והתריע שמשהו מתרחש שם: "שנים שידענו והתרענו שמשהו מתחולל שם. עכשיו כבר ברור לכל שכשהודעתי לתושבי מטה אשר לקחת את הדברים שלהם ולעזוב מיד את הבתים, היתה זו החלטה מנהיגותית מדויקת! שנים שאני צועק שיש לטפל בגבול הצפון ולהכניס כוח צה"לי שינקה את האורוות על קו הגבול. והנה אשר יגורנו בא לנו. מזל גדול שכרגע נמצאו המנהרות וארסנל הנשקים כי נמנע פה אסון עצום שיכול היה לחרב את מדינת ישראל! אני פונה לממשלת ישראל, לקבינט ולצהל להמשיך במשימה המקודשת של החזרת הבטחון לתושבי הצפון ולהסיק את המסקנה המתבקשת שיש להטות אוזן תמיד למנהיגות המקומית ולתושבים שהם תמיד העיניים והאזניים של המדינה".
משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר, צילום: הרצי שפירא

גבי נעמן ראש מועצת שלומי הגיב כי יש להקים וועדת חקירה לנושא "מחדל הגנה על תושבי הצפון": מנהרות חודרות !!! מה לא ידעת?! לצערי שוב אנו מעודכנים על מנהרות התקפיות שחלילה יכלו להוביל לאסון לאומי ולהרג של אלפי מתישבים בצפון. כמה קשה לקבל את האמירות ששמענו רק לפני חודש בעלי מעמד ביטחוני שהציעו שיש חובה וצורך להגיע להסכם עם לבנון אם צה״ל ידע על המנהרה, מדוע לא תקף את חיזבאללה ואת המנהרה?

האם צה״ל לא ידע שמול עיניו נחפרת מנהרה חודרת לישוב צפוני? אם כן המשמעות עוד כישלון בהגנה על תושבי הצפון! מי יתן דין וחשבון על מחדל הגנה על תושבי הצפון. יש להקים וועדת חקירה לנושא חשוב זה. אין לתושבי הצפון אלה להודות לבורא עולם על הנס הגדול. צה״ל מחויב להעביר לציבור את כל הממצאים על כל מנהרה וכל מצבורי האמלח שנמצאו צמודים לגדרות הישובים".

שמעון גואטה ראש המועצה האזורית מעלה יוסף: "אני מבקש להודות לצה"ל ולכוחות הביטחון על חשיפה המנהרה שחוצה את הגדר. אני ביחד עם ראשי הרשויות התרענו בעבר כי יש קולות וכי יש סכנה וכי הגבול איננו מוגן. לשמחתנו המנהרה אותרה לפני שנעשה בה שימוש. זה הציל נפשות אבל לא מקטין את המחדל הגדול. ארועי ה 7 באוקטובר היו יכולים להתרחש בצפון בסדרי גודל הרבה יותר משמעותיים. תושבים מישובים מפונים , נמצאים כבר שנה מחוץ לישובים- אנו ניתן לצה"ל את כל הזמן הנידרש להשלים את המשימה: להרחיק את מחבלי החיזבאללה מהגדר ולדאוג כי תשתיות כאלו לא יבנו כאן בעתיד. תושבי הגליל המערבי לא יחזרו לישובים עד להסרה מוחלטת של כל האיומים באזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...