צילום: יח"צ // הספרינטר מציג פלטפורמת הנעה קדמית חדשה

יש כיסוי מאחורי הסמל

דור חדש ומרתק לרב המכר של מרצדס: הספרינטר מציג פלטפורמת הנעה קדמית חדשה, טכנולוגיות סיוע לנהג ויכולת משופרת לעשות יותר עבודה בפחות כסף. לקחנו אותה למבחן

הופק ע"י מחלקת מוספים מיוחדים

כשמרצדס השיקה את הספרינטר בשנת 1995 היא קבעה את הרף בסגמנט הוואנים הגדולים. היא עשתה זאת בזכות חידושים טכנולוגיים רבים ואיכות יצור מהראשונה במעלה. במשך קצת יותר משני העשורים שחלפו מאז, המשיכו הספרינטרים של מרצדס להתעדכן ולחדש, כשהם מספקים ערך  רב יותר לאנשים שעובדים איתם - שזה אתם.

ועכשיו מגיע הדור השלישי של מרצדס ספרינטר - דגם שהוא למעשה משפחה שלמה של רכבי הובלה והיסעים בהיצע מתעתע חושים של  מידות, משקלים, קונפיגורציות ובעיקר התאמה  אישית לכל משימה, דרישה, מטען או סתם פינוק או קפריזה. וכדי להגיע לכזו גמישות מרצדס  השקיעה כ-‭2.5‬ מיליארד אירו בדור החדש של הספרינטר. ההון מתחלק בין פיתוח השלדה החדשה בעלת ההנעה הקדמית, פיתוח טכנולוגיות עזר לנהג כמו שילוב המולטימדיה המהפכנית של הקבוצה וכן הקמה של מרכזי יצור ושיווק ברחבי העולם.

לא במקרה מכונה מרצדס ספרינטר "הוואן  העולמי". היא משווקת ב-‭130‬ מדינות, נמכרה  בכ-‭3.5‬ מיליון יחידות ואפילו השנה האחרונה של הדור היוצא הייתה הטובה ביותר שלו עם  כמעט ‭ 201‬ אלף יחידות. יש ציפיות רבות לדור  החדש, השלישי במספר, של מרצדס ספרינטר, אשר צריך להיכנס לנעליים הגדולות של קודמו ולהציע ערך רב יותר יחד עם אותה יכולת מוכחת לעשות עבודה.

למרות שמדובר ברכב מסחרי גדול - ביחס למכונית פרטית - וכזה שרצוי שרוב הזמן יהיה עמוס בסחורה או בנוסעים, חשוב שהספרינטר יהיה נשלט תחת ידי הנהג גם במצבים הקיצוניים ביותר. לא מצפים כאן להתנהגות כביש של מכונית סלון, אבל כן מצפים להתנהגות בטוחה וצפויה כשהלא צפוי בכל זאת קורה. כדי לאפשר זאת, מצויד הספרינטר במערכות בטיחות אקטיביות, חלקן כאופציה, אשר באות לעזור לנהג  בנהיגה השוטפת, כמו גם במצבים מסוכנים. כך תוכלו למצוא בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שמירה על נתיב הנסיעה, ניטור ערנות  נהג, ניטור שטחים מתים, סיוע במקרים של רוחות צד חזקות ואפילו קריאת תמרורי מהירות או אין כניסה ואיסור עקיפה.

נהיגה מרשימה

יצאנו למשימה אופיינית עם הספרינטר ‭ ,314 ‬  ואן קומפקטי נמוך במשקל של ‭ 3.55‬ טונות. שחקן חשוב בסגמנט של ההובלה הקלה ומתאים על פי הגדרת היצרן למשלוחים, שירותי חבילות והובלות עירוניות קלות."קלות" זה מונח יחסי, שכן הספרינטר ‭314‬ יכול לשאת עד ‭ 1,400‬ ק"ג של מטען. את המטען יהיה קל יותר להכניס בזכות שפת טעינה נמוכה יותר ורחבה יותר מאחור - אין סרן אחורי והדלתות גדולות יותר. אגב, הדלתות שמאחור נפתחות ל-‭90‬ ול‭270- ‬ מעלות, אם צריך להיעזר במלגזה כדי להעמיס או לפרוק.

רכב המבחן צויד בדיגום של אלכס

אורגינל. זה כלל שורת מושבים שנייה לצוות עבודה, תאורה פנימית, דיפונים ורצפה, וכן מחיצה היוצרת חלל מטען אחורי - גם הוא מרופד כולו ועם רצפת אלומיניום ותאורה - ועם מסילות קשירה נהדרות. הביצוע של הדיגום הזה יוצא מן הכלל, ואפשר כמובן לבנות חלל של כל וואן על פי הדרישות של הלקוחות.

מסלול הנסיעה לקח אותנו מהמרכז של מוביל בראש העין דרך כביש 505 לבקעה ומשם צפונה  על כביש ‭ 90‬ למרכז השירות, המטפל בדרך כלל במיכון חקלאי. המשימה הייתה לאסוף משם ציוד הכולל צמיגים ושמנים ולהחזירם למרכז. סיבוב  של כ-‭220‬ קילומטרים בתוואי דרך הררי ומפותל, כמו גם על כבישים דו-נתיביים מהירים, לצד דרכים משניות משובשות ואזורי תעשייה מוזנחים למדי.

מערכת ההנעה של מרצדס ספרינטר החדשה אינה מה שתצפו לה. מנוע טורבו דיזל מתקדם  בנפח ‭ 2.2‬ ל‘ המפיק ‭ 33‬ קג"מ כבר מ-‭1,400‬ סל"ד סופר נמוכים - והכוח שיורד לגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית  עם תשעה הילוכים. כל כך הרבה הילוכים - ופיקוד חכם - מאפשרים שימוש ביחסי העברה קצרים לתחילת נסיעה בעומס - והילוכים ארוכים לשיוט מהיר וחסכוני בסולר. זמינות הכוח מצוינת, הכמות האבסולוטית שלו נותנת לספרינטר דינאמיות מפתיעה וצריכת הדלק התייצבה  על ‭ 12.5‬ קילומטרים/ליטר. לא רע בכלל.

איכות חיים של הייטק

עוד הפתיעה הקבינה. אלמלא תנוחת הישיבה הגבוהה והשמשה הקדמית הענקית, קל לחשוב שנוהגים בפרייבט של מרצדס. לוח המחוונים  ברור ונהיר, גלגל ההגה עבה ועתיר מיתוג, מסך המולטימדיה זהה לזה של הפרייבטים ואפילו העיצוב של פתחי המיזוג זהים. עוד תמצאו מדפים ונישות רבות לטלפונים או ניירת משלוחים, מתג להדלקת תאורת הקבינה וגולת הכותרת - מושב פניאומאטי נפלא שהפך במרוצת היום למכפיל הכוח של מימד הנוחות ברכב המרשים הזה.

כל תפעול המולטימדיה יכול להיעשות מגלגל ההגה בזכות משטחוני מגע זעירים, ובאמצעותם לברור בין תפריטי מחשב הדרך וצריכת הדלק והטווח לבין ניהול שיחות הטלפון וההגדרות הרבות של ‭ MBUX‬ הכולל - החזיקו חזק  - פיקוד קולי.

אם פעם מסחריות היו כלי רכב אטיים וגמלוניים הפולטים עשן ומקרטעים בעליות - שכחו  מזה. הספרינטר ‭ 314‬ נוסע בכביש כמו פרייבט  טוב. מספק נוחות רבה לנהג, ועומד בקלות בקצב של התנועה שסביב. כלי רכב מודרני לכל דבר שמצויד בדור החדש ביותר של מערכות העזר והבטיחות.

נכון, מרצדס היא מותג חזק, אבל יש כיסוי מאחורי הסמל. הדור החדש של ספרינטר ממשיך את מסורת החדשנות שהפכה את הדגם הזה לרב המכר של מרצדס ולמוביל בסגמנט שלו, אמת המידה שאליה כל תעשיית הרכב נושאת את העיניים ובוחנת את עצמה. וזה לא נגמר רק ברכב נטו. עם שורה ארוכה של שירותי כלמוביל ‭ PRO‬ ייהנה מי שיבחר לעבוד עם ספרינטר  מליסינג תפעולי ייחודי, ביטוח ייחודי, שירות ‭ ,24/7‬ אפשרות לרכוש שירותי אחזקה ועוד. זאת, כמובן, בנוסף ליכולת לעשות התאמה אישית של הרכב לצרכים של העסק שלך, וליצור ערך היכן שלא היה בעבר.

הופק ע"י מחלקת מוספים מיוחדים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...