קטנוע במחיר של רב -קוו. קובי גילון על הקימקו | צילום: צילום: יח"צ //

הישראלים עוברים לקטנועים

אחרי ירידה של 40 אחוזים במכירות כתוצאה ממגפת הקורונה, נדמה ששוק הקטנועים מתעורר לחיים ביתר שאת: רבים גילו לפתע את היתרונות ברכב דו-גלגלי, בראשם את העלויות הנמוכות ואת החיסכון בזמן

הופק ע"י מחלקת מוספים מיוחדים

ימי קורונה, ששיתקו את כלכלות העולם, גרמו לגופים מסחריים רבים ולחברות הגדולות בעולם להיות יצירתיים בהיערכותם לימי פוסט קורונה. שוק הרכב הישראלי עבר בשלושת החודשים האחרונים טלטלה עזה: היקף המכירות בשוק המכוניות החדשות נפגע  דרמטית, עם ירידה בהיקף הקרוב ל-‭90‬ אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

שכירים רבים שפוטרו, כאלו שהוצאו לחופשה ללא תשלום ועצמאים רבים שברשותם היו כלי  רכב מחברות הליסינג, עשו "חושבים" לגבי המשך  האחזקה ברכב, שעלותו הכוללת אינה נופלת מ- ‭ 3,500‬ שקלים לחודש. לאחר שפרנסתם נפגעה באופן דרמטי, רבים מהם החזירו את רכבם לחברות  הליסינג, והחלו לתור אחר פתרון חסכוני ויעיל.

פתרון אידאלי לצעירים

רבים פסלו את האפשרות של תחבורה ציבורית, שכעת שבה להיות צפופה עם סכנה לחשיפה לנגיף, מעוררת חרדה ופחד מהידבקות, ופנו לפתרון  דו-גלגלי יעיל, משתלם וכלכלי, כשחלקם אף מתנסים בו לראשונה על מנת להבין יותר את ההשפעות על השוק הדו גלגלי בישראל, פנינו לקבוצת עופר אבניר, היבואן הדו-גלגלי הוותיק בישראל.

בשנת 1966 החלה החברה בשיווק הווספה המיתולוגית מבית פיאג'ו. לאחר מכן הפכה הקבוצה  ליבואנית של מותגים נוספים כסוזוקי, קימקו,  אפריליה, מוטוגוצי, הסקוורנה ו-‭.CF MOTO ‬ לחברה חמישה סניפים בבעלותה הפזורים ברחבי  הארץ, כולל סניף ייעודי לרוכבי השטח. החברה דואגת לתת שירות ארצי תחת הקפדה מחמירה על איכות ומקצועיות, ועמידה בסטנדרטים הבינלאומיים של היצרנים.

קובי גילון, סמנכ"ל שיווק דו גלגלי בקבוצת עופר אבניר, איך משבר הקורונה משפיע על  השוק הדו-גלגלי בישראל?

"ימי הקורונה גרמו לירידה משמעותית בפעילות. אומנם מכירות הדו-גלגלי לא ספגו פגיעה קשה כמו שוק המכוניות, אך עדיין חלה ירידה  של כ-‭40‬ אחוזים במכירות בענף שלנו: מחד, שוק  המשלוחים הגדיל את נפח פעילותו; מאידך, ימי סגר גרמו לרוב האוכלוסייה לשבת בבית, והם לא נזקקו כלל לרכב.

"כעת, כשהמשק מתחיל להיפתח ולחזור לימי שגרה, רבים מהאנשים שספגו מכה כלכלית קשה בתקופה הזו ויתרו על רכבם, עושים חשבון פשוט  ועוברים לדו-גלגלי. רבים מהם סיפרו לנו שגילו לפתע את היתרונות המצויים בהתניידות בקטנוע, כשאין צורך לעמוד בפקקים באיילון, פתאום חיפושי חנייה התפוגגו וזמני ההגעה מנקודה לנקודה התקצרו משמעותית.

"על מנת להבין את נושא החשבון הכלכלי, ולשם דוגמה, ניקח את ‭ Kymco Agility ‬ ‭ .city 125i‬ מדובר בקטנוע עירוני השייך ליצרן הוותיק, החמישי בגודלו בעולם, שאת כליו  מייבאת החברה כבר משנת ‭ .1992‬ קטנוע כזה  מוצע היום ב-‭359‬ שקלים לחודש ובפריסה של ‭ 36‬ תשלומים. ללקוח היום ניתנת אפשרות בחירה בין הנחה של עד ‭ 10‬ אחוזים על הכלי, לבין תשלומים שיתבצעו ללא ריבית. צעירים רבים  וסטודנטים, לצד שליחים, מוצאים בו פתרון מעולה לשינוע עירוני.

"חשבון פשוט מראה שבמחיר הדומה למחירו  של רב-קו בתחבורה ציבורית, ניתן להצטייד בקטנוע חדש המאפשר תנועה חופשית ועצמאית, אין בו סכנה להידבק, לא נדרש לחבוש מסכה  וכן, בתום תקופת התשלום הוא נשאר שלך. הדבר מקנה ערך מעולה לכסף.

"למי שזקוק לקטנוע גדול יותר, בין היתר לשם תנועה בין עירונית נוחה ובטוחה, אנו מציעים  היום את דגם ‭ Downtown 250i ABS‬ במחיר  של ‭ 779‬ שקלים לחודש".

כיצד השפיע המצב על הצורך בדו-גלגלי לעסקים?

"עסקים רבים, שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כחיוניים, הבינו שמחד מתאפשרת להם מכירה לצרכן גם בימי קורונה, מאידך ללקוחות אסור  לצאת אליהם, וגם אם כן, אסור להם לשהות  בבית העסק. מכאן, שעסקים וחנויות רבות עברו לספק את מרכולתם ללקוחות באמצעות שליחים עד פתח הבית. הדבר עורר ביקוש עירני לקטנועים, גם מעסקים רבים שלא התעניינו בהם  לפני המשבר".

ציינת קודם שלרבים מהלקוחות שעברו בתקופה האחרונה לדו-גלגלי משיקולים כלכלים  אין ניסיון קודם ברכיבה, ושהתחום חדש להם. האם הדבר היה מבחינתכם הזדמנות לקדם את  דגמי הפיאג'ו ‭ ,MP3‬ הקטנועים בעלי שלושת הגלגלים?

"בהחלט כן. הפיאג'ו ‭ MP3‬ היה הראשון מסוגו  כבר ב-‭.2006‬ בזכות דגמי ‭ MP3‬ התאפשר לראשונה לקהל רוכבי הדו-גלגלי ליהנות מהיתרונות  של כלי דו-גלגלי מצד אחד, ומהצד האחר לספק  יציבות שאינה מוכרת כלל בדו-גלגלי. לכלי צמד מתלים של שני הגלגלים מקדימה, הפועלים באופן עצמאי לגמרי, מה שמעניק לקטנוע זריזות, יציבות ואחיזת כביש טובים יותר מאשר עם גלגל יחיד מקדימה.

"אין ספק שכתוצאה מכך הקטנוע מעניק תחושת ביטחון גם למי שאינו מנוסה ברכיבה, והבטיחות כאן גבוהה מכלים דו-גלגליים. בהתנעת ‭ MP3‬ הוא נשאר מאוזן על שלושת הגלגלים  ללא צורך ברגלית (למרות שהיא קיימת, ט"א), כך שאין צורך להוריד רגל לכביש. הכלי מצויד  אפילו במערכות בטיחות כ-‭ABS‬ ו-‭."ASR ‬

הופק ע"י מחלקת מוספים מיוחדים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...