5 דרכים שבהן הסביבה גורמת לנו לאכול יותר

המוח שלנו מושפע מגירויים סביבתיים ואלו גורמים לנו לאכול יותר • אם אתם נאבקים במשקל יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת

התת מודע משפיע על המשקל שלנו / שירלי קורן

האם הרגשתם פעם שנכשלתם במאבק המתמשך עם המשקל? ייתכן שהבעיה אינה בכם, אלא בסביבה שלכם. מחקרים חדשים מגלים שהתת מודע שלנו מושפע מגירויים סביבתיים ואלה משפיעים על הרגלי האכילה שלנו יותר ממה שחשבנו.

העוגיות על השיש – פיתוי יומיומי

מחקרים מראים שאנשים ששומרים מאפים על השיש שוקלים בממוצע 5-8 ק"ג יותר מאנשים ששומרים את הממתקים בארון. הסיבה היא כי הזמינות הקבועה מגרה את המוח לאכול, גם כשאיננו רעבים.

צלחות ענקיות – אשליה אופטית קלורית

גודל הצלחת משפיע על כמות האוכל. הצלחות של היום גדולות בצורה משמעותית מגודלן לפני כמה עשורים, כך שבממוצע אנחנו יכולים לאוכל 30% יותר ממה שאנחנו צריכים.

אני רגילים לאכול מול מסכים. אילוסטרציה, צילום: Getty Images

אריזות משפחתיות – מלכודת הכמויות

קופסאות ענקיות ואריזות משפחתיות הן אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנחנו אוכלים יותר. כשאנחנו אוכלים מתוך שקית גדולה קשה לנו למדוד את הכמות. במחקר שנערך גילו שאנשים שאכלו מתוך שקית גדולה אכלו פי 2 יותר מאשר אלה שחילקו את האוכל למנות קטנות מראש.

הסחות דעת – האויב הסמוי של הדיאטה

כמה פעמים יצא לכם לאכול מול הטלוויזיה או הטלפון? כשאנחנו מוסחים אנחנו אוכלים יותר. קל לסיים חבילת חטיפים שלמה מבלי לשים לב.

תאורה ומוזיקה – השפעה על קצב האכילה

גם התאורה והמוזיקה במסעדות משפיעות על כמה אנחנו אוכלים. תאורה חזקה ומוזיקה מהירה מעודדות אותנו לאכול מהר יותר, מה שמקשה עלינו להרגיש שובע בזמן. לעומת זאת, במסעדות עם תאורה רכה ומוזיקה שקטה, אנחנו אוכלים לאט ומרגישים מלאים מוקדם יותר.

המסקנה ברורה, אנחנו מושפעים מהסביבה הרבה יותר ממה שנדמה לנו, והתת מודע שלנו מנהל חלק משמעותי מהרגלי האכילה שלנו. אז מה אפשר לעשות כדי לשבור את המעגל הזה? הנה כמה טיפים שיעזרו לך לשלוט טוב יותר באכילה:

  1. שמרו על שיש נקי: הסתירו ממתקים ומאפים בארונות.
  2. השתמשו בצלחות קטנות: להפחתת כמויות האוכל.
  3. חלקו מנות מראש: הכינו חטיפים קטנים במקום לאכול מהאריזה.
  4. התמקדו באכילה: הימנעו מהסחות דעת בזמן הארוחה.
  5. שימי לב לסביבת האכילה: העדיפו מסעדות עם אווירה רגועה.

זכרו, המודעות לגורמים הסביבתיים היא הצעד הראשון לשינוי. עם הבנה זו, תוכלו לקחת שליטה על הרגלי האכילה שלכם ולהשיג את יעדי המשקל.

שירלי קורן, דיאטנית קלינית ומאמנת כושר, מייסדת אפליקציית הכושר FitMama.
להורדת האפליקציה לחצו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר