הכלי הסודי שלך לירידה במשקל: כוחו של הדיבור העצמי

המוח שלנו הוא כלי מדהים ויש לו יכולת להשפיע על התוצאות הסופיות של כל תהליך בחיים – אז למה לא להשתמש בו גם כאשר רוצים לרדת במשקל? • ככה עושים את זה

הכלי הסודי לירידה במשקל / שירלי קורן

אתם בטח חושבים על דיאטות ואימונים כשמדובר בירידה במשקל. אבל מה אם נגיד לכם שהכלי החזק ביותר נמצא דווקא במוח שלכם?

המוח שלנו הוא כלי מדהים. הוא מווסת כמעט כל פעולה שאנחנו מבצעות, והוא גם שדה קרב שבו המחשבות שלנו נלחמות על תשומת הלב. כשאנחנו חושבים מחשבות שליליות, המוח שלנו משחרר הורמוני לחץ כמו קורטיזול ואדרנלין. התוצאה? האטה בחילוף החומרים וצבירת שומן, במיוחד באזור הבטן.

לעומת זאת, מחשבות חיוביות גורמות לשחרור הורמונים כמו דופמין וסרוטונין, שמשפרים את מצב הרוח ומעודדים אותנו להמשיך במאמצים שלנו.

הכוח ליצור מציאות

הנרי פורד אמר פעם: "אם אתה חושב שתצליח או חושב שלא תצליח - בשני המקרים אתה צודק".

מחקר מעניין על שחקני כדורסל הוכיח את זה. שחקנים שאמרו לעצמם "אני אצליח לקלוע" - קלעו 8 מתוך 10 זריקות - שחקנים שאמרו "אני לא אצליח" - קלעו רק 5 מתוך 10.

כשהמילים שלנו חיוביות, המוח שלנו פועל בהתאם, ואנחנו מסוגלות להגיע לתוצאות טובות יותר, לא רק בספורט אלא גם בתהליכים כמו ירידה במשקל.

השפעה ישירה על ירידה במשקל

מחקר שפורסם ב-Journal of Health Psychology מצא  כי אנשים שהשתמשו בדיבור עצמי חיובי הורידו בממוצע 6.5 ק"ג ב-12 שבועות, באותו הזמן קבוצת הביקורת הורידה רק 3.2 ק"ג. 75% מהמשתמשים בדיבור חיובי עמדו ביעדים, לעומת 40% בלבד בקבוצה השנייה.

בעולם שבו אנחנו נתקלים באינספור אתגרים שאין לנו שליטה עליהם – מהאופן שבו אנשים מתנהגים סביבנו, דרך נסיבות החיים המשתנות ועד האירועים הגלובליים שמתרחשים מדי יום – יש דבר אחד שכן נמצא בידינו באופן מוחלט: המילים שאנחנו בוחרים להשתמש בהן.

מחשבות חיוביות משפיעות עלינו גם בספורט / צילום: GettyImages

איך מתחילים?

במקום "אין לי כוח להתאמן היום", נסו:

  • "אני מסוגל/ת להתמודד עם זה"
  • "אני יכול/ה להשתנות ולהתפתח"
  • "אני שומר/ת על הבריאות שלי"
  • "אני גאה בהתקדמות שלי, גם אם היא איטית"
  • "אני עושה את המיטב בכל יום"

הדיבור העצמי שלכם הוא הנשק הסודי בדרך להשגת המטרות שלכם. אז בפעם הבאה שאתם ניצבים בפני אתגר - זכרו: המילים שלכם יוצרות את המציאות שלכם. למה לא לנסות?

שירלי קורן, דיאטנית קלינית ומאמנת כושר, מייסדת אפליקציית הכושר FitMama.
להורדת האפליקציה לחצו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר