צילום: משה נחמוביץ // סטטיק ובן אל מדגמנים את הטרנד

סטייל 2020: תכשיטים גם לגברים

בשנת 2020 תכשיטים הם אינם מילה גסה לגברים • צמידים, תליונים שונים וגורמטים הפכו לחלק בלתי נפרד מהלוק הטרנדי לגבר הישראלי

בשנים האחרונות תחום התכשיטים לגברים נהנה מפופולריות שרק הולכת וגוברת. לא מדובר רק בשעון או בצמיד, אלא גם בשרשראות שמקבלות יותר נוכחות וחשיבות. מספיק להעיף מבט בקולקציות החדשות של מותגי האופנה הבינלאומיים כדי לראות ששרשראות עם תליונים גדולים ומובלטים הן הדבר החם הבא. 

על פי נתוני המכירות ברשת ג'נטלמן, מכירות תכשיטי הגברים בשלוש השנים האחרונות צמחו ב־35 אחוזים והם במגמת עלייה. מהנתונים עולה עוד כי שיעור המכירות של הצמידים הכפיל את עצמו בשלוש השנים האלו, מכירת הטבעות עלתה ב־16 אחוזים ומכירת השרשראות צמחה אף היא ב־14 אחוזים ונמצאת במקום השני אחרי רכישת צמידים.

"קולקציית המותגים שיש לנו בחנויות מתרחבת, ולא בכדי. מותג התכשיטים האיטלקי ברוסוואי הגדיל את הקולקציה עם מגוון רחב של פריטים. יש בקולקציה שרשראות דקות עם חרוז דמוי אום מעוטר ועד כאלו עם תליון בולט ומסוגנן מאבן. כמו כן, יש מגוון צמידי עור קלועים ומחוספסים עם חרוזי אבן שישדרגו לוק יומיומי, המתאימים גם לאירועי ערב בשילוב חליפה", אומר טל רז, מבעלי רשת חנויות ג'נטלמן. 

הגבר החדש

הטרנד המוביל השנה שייך לשרשראות. בתצוגות האופנה בלונדון, במילאנו ובפריז התמקדו המצלמות יותר מפעם אחת בשרשראות, לא פחות מבבגד שעל הדוגמן שצועד במסלול. שרשראות  גדולות ודומיננטיות מכתיבות את הלוק השלם. בית האופנה גוצ'י שם דגש על מחרוזות ענק מכסף וזהב, בית האופנה דיור הציג שרשראות כסף עבות ואלכסנדר מקווין חשף שרשראות מקריסטלים שחורים, תליונים עגולים ועוד. גם יותר סלבס החלו לענוד תכשיטים ולאמץ אלמנטים שבעבר היו מזוהים יותר כנשיים, ובהם השחקן ג'וני דפ, הארי סטיילס, השחקן ג'יידן סמית', וכן לא מעט ראפרים.

להשיג ברשת ג'נטלמן // צילום: יח"צ
להשיג ברשת ג'נטלמן // צילום: יח"צ

הסטייליסט איתי בצלאלי אומר כי "תכשיטים הם הטאץ' הסופי שמוסיף עניין ללוק. מספיקה חולצת טי־שרט שחורה ומעליה שרשרת זהב כדי לשדרג את ההופעה. אני אישית לא אוהב להגזים, ובעיניי תכשיטים רבים הם נחלתן של הנשים, אבל תכשיט נקודתי עדין על גבר זה בהחלט מבורך". 

מעצב האופנה מעוז דהן, הסטייליסט של לא מעט אמנים, ובהם גם סטטיק ובן־אל, מסביר כי "יש אמירה לגבר שעונד תכשיטים. אם פעם תכשיטי גורמט לא נחשבו במיינסטרים, ותכשיטי מתכת כבדים היו מזוהים עם חובבי מוזיקת מטאל, רוקנרול ואופנוענים, היום זה הפך לנחלת הכלל. אם אתה עונד כמה שרשראות מתכת וטבעות, זה לא אומר שאתה אופנוען. הרשתות החברתיות בהחלט יצרו את  המושג 'הגבר החדש'. בשנים האחרונות הגבר חשוף מאוד למה שמתפרסם בהן, ובהתאמה מאמץ לוקים חדשים. כשתצוגות אופנה לבגדי גברים מוצגות כיום בשידור חי באינסטגרם, מהר מאוד זה מחלחל, מתורגם בשטח והופך לגיטימי".

לדבריו, "בחירת הסגנון בהחלט מתכתבת עם אופי. בעולם ההיפ הופ והראפרים תראי תכשיטים מובלטים עם שרשראות גדולות מוזהבות בשיבוצי יהלומים ואבני חן. לעומתם, הגבר האופנתי הממוצע יאמץ צמידי עור או צמידי מתכת, שרשרת עם תליון עוגן או נוצה. הגבר הישראלי מחזיק יותר מזוג משקפי שמש אחד, הוא מאמץ כובעים, הולך עם תיקי פאוץ', ויש לו עגילים ומגוון שרשראות וטבעות לתחלופה".

ארז תכשיטים // צילום: חן לוי
ארז תכשיטים // צילום: חן לוי

אילנית זאבי, מנהלת רכש וקניינות של רשת התכשיטים מגנוליה, מציינת כי עד לפני כשלוש שנים נמכרו ברשת כמה דגמי תכשיטי יוניסקס, כדי לתת מענה לכמה גברים שחיפשו תכשיט. לדבריה, "הביקוש הלך וגדל, והיום תכשיטי גברים הם קטגוריה גדולה ומשמעותית עם שלל טרנדים וסגנונות. אם בעבר היו באות נשים לקנות שרשרת דקה עם תליון מגן דוד או צמיד לגבר, היום גברים מגיעים לבד לדוכנים, מודדים וקונים וגם עושים קנייה חוזרת. הגבר הישראלי אוהב להחליף ולגוון, ולכן יש לנו קולקציות מתחלפות בכל עונה עם 60-50 דגמים חדשים. כמו כן, גיל הלקוחות יורד ואנו רואים נערים בני 17-15 שבאים לקנות, מה שלא היה בעבר. הם מושפעים מידוענים באינסטגרם ומטרנדים שהם רואים ברחבי הרשת". 

מעצבים קטנים

רונית ים היא מעצבת תכשיטים לגברים ב־15 השנים האחרונות. בין לקוחותיה נמצאים גיא זו־ארץ, שלומי שבת וליאור רז. "בשנים הראשונות 20 אחוזים מהתכשיטים שעיצבתי היו לגברים. היום מדובר ב־40 אחוזים ויותר. אין ספק שכשגברים רואים בפרסומות את דיוויד בקהאם, ג'וני דפ ועוד דוגמנים רבים מתוכשטים, הם משמשים עבורם מודלים לחיקוי". 

אסף מדר, הבעלים של מותג "ארז תכשיטים", היה שף פרטי ובעל מסעדות. לפני ארבע שנים הוא עשה הסבה מקצועית, למד צורפות וכיום מחזיק חנות לתכשיטי גברים בצפון הארץ ואתר אינטרנט מצליח: "הכל התחיל כשאשתי התחילה לייבא תכשיטי גברים. יום אחד עיצבתי לה כמה פריטים שנמכרו והפכו למבוקשים. בהמשך הלכתי ללמוד צורפות והתחלתי לעצב לפי הזמנות אישיות".

עם הזמן הביקוש עלה, וכדי להנגיש ולייצר בכמויות, פנה מדר למפעלים ברחבי העולם, שכיום מייצרים עבורו את העיצובים שלו. "פעם היו מרימים גבה על העיסוק שלי והיו אומרים לי שאף אחד לא יקנה תכשיטי גברים, אך אני יכול לספר שבאים לחנות מכל אזור הצפון, ויש הזמנות באתר מגברים מכל הארץ, החל מנערים בני 13 שכבר בגיל הזה יודעים איזה עיצוב תכשיט הם רוצים. אני מאמין שמדובר בהחלט במגמה שרק תלך ותתחזק בארץ כמו שהיא מתחזקת בעולם", מסכם מדר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...