מי שטייל בקיץ האחרון ברחובות פריז ולונדון, ודאי שם לב: ד"ר מרטינס, הנעל העל-זמנית עם התפר הצהוב המפורסם, חוזרת ובענק. בכל כמה מטרים ספורים באזורי השופינג, אפשר היה להבחין בהן על רגלי העוברים והשבים. גם החנויות מלאות במבחר דגמים שהתרחב, ואם לשפוט על פי בחירת הרחוב, הצבעים השולטים הם שחור ובורדו.
נעלי ד"ר מרטינס קיימות מאז 1960, הרבה לפני שהשתלטו לנו על ארון הנעליים אי שם בניינטיז. עד 2010 נמכרו למעלה מ-100 מיליון זוגות של המותג ברחבי העולם, כאשר בשנת 2012 השיגה החברה מחזור מכירות של כ-180 מיליון פאונד ונבחרה לחברה השמינית הכי צומחת באירופה. ארבע שנים מאוחר יותר החברה מכרה כבר נעליים בסכום של למעלה מ-300 מיליון פאונד.
מפעל הייצור המקורי של ד"ר מרטינס הוא באנגליה, שם הנעל תמיד תהיה כנראה רלוונטית. החלק המזוהה והדומיננטי ביותר של הנעל הוא הסוליה. טכנולוגיית סוליית האוויר המפורסמת של המותג הומצאה על ידיDr. Klaus Maertens, רופא שנפצע בקרסול במהלך סקי ושאף לייצר נעליים פונקציונאליות ונוחות ליום יום.
נעלי ד"ר מרטינס
הנעל מורכבת מסוליה מחורצת עקב מעוגל ותפרים צהובים - כל אלה מלווים את המותג מימיו הראשונים. אם אפשר ללמוד עקרונות של הצלחת החברה, אלו יהיו שיעורים בהתמדה וביופי שבפשטות.
בשנים האחרונות החברה יצרה מספר שיתופי פעולה עם מעצבי אופנה מובילים ודוגמניות, בינהם קום דה גרסון, יוז'י ימאמוטו ודוגמנית העל הבריטית שהספיקה לפרוש, אגנס דין.
המותג לא פסח גם על המפורסמים, ובמהלך השנים נעלו אותן ליידי גאגא, רד הוט צ'ילי פפרז, בריטני ספירס, ריהאנה, קנדלר ג'נר וכמובן מיילי סיירוס שנשארה ערומה בקליפ ללהיט Wrecking ball, אך לא ויתרה על דגם הבורדו לרגליה. אצלנו בארץ אפשר היה לקבל תזכורת אופנתית לקיומן של הנעליים במשימת הצופים בבית "האח הגדול".
"העיצובים פשוטים, מגוונים, ומאפשרים מקום לייחודיות תוך שמירה על פרקטיות ונוחות. כל אלו הפכו את המותג לבלתי תלוי בזמן, בעונה, או בטרנד אופנתי כלשהו. הנעליים כאן כדי להישאר", מסבירה עדי גרינשפן, ממערך השיווק של ד"ר מרטינס בישראל.
הקאמבק מורגש גם בארץ או שאצלנו הוא איטי יותר?
"בהחלט. מעונה לעונה הדרישה לדגמי ד"ר מרטינס גוברת. שירות הלקוחות שלנו מוצף בבקשות לדגמים ספציפיים. למרות הקלאסיות של המותג, ישנם הרבה מאוד דגמים שהצרכנים הישראליים אוהבים ודורשים".
האם לדעתך אפשר יהיה לשחזר את ההצלחה מהניינטיז?
"וודאי. אנשים שנועלים ד"ר מרטינס מאמינים באינדיבידואליזם ובחופש הביטוי העצמי, והיום אפילו יותר מתמיד, הרצון הזה קיים בכל פינה ובכל תחום. אין מותג שיותר מזוהה עם הבעה עצמית ומחאה מד"ר מרטינס. מדובר במותג המחאה והמרד במוסכמות החברתיות".
מהו הדגם הפופולארי המועדף על הישראלים?
"הדגם הפופולארי ביותר הוא הדגם הקלאסי 1460, שהוא דגם אייקוני, והדגם הקלאסי הנמוך 1461".
את הנעליים ניתן להשיג בסניפי רשת אוריג'ינלס, שהיא היבואנית הרשמית של מותג ד"ר מרטינס בישראל.
טווח המחירים: 399-799 שקלים.
שובם של הכוכבים
עוד מותג שתפס תאוצה מחודשת לאחרונה הן נעלי האולסטאר - מותג הנעליים האמריקאי, שאף פעם לא באמת נעלם. המותג שנוסד על ידי מרקיז מ.קונברס לפני למעלה ממאה שנה, ייצר נעלי ספורט לטניסאים וכדורגלנים, וגם את נעלי האולסטאר העל-זמניות וחוצות היבשות.
כמעט ואין צורך לתאר את הנעל שעשויה מקנבס וסוליית גומי, עם הפס המזוהה כל כך מסביב. לנעל יש כידוע גרסה גבוהה וגרסה נמוכה בשלל צבעים. אך אם נסתמך על בר רפאלי ועל הרחוב אז כנראה שהצבע השולט כרגע הוא לבן.
ניתן להשיג ברשת מגה ספורט ובחנויות נבחרות.
מחיר: 250 שקלים.
נעלי אולסטאר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו