הדירה בקומה ה-14 שעיצב ותכנן לעצמו מעצב הפנים אורון מילשטיין, ממוקמת במגדל דירות חדש בן 23 קומות שנבנה מעל קולנוע "רמה" שהוגדר כמבנה לשימור, על ציר הרחובות ביאליק וז'בוטינסקי ברמת גן.
הנכס: דירה בקומה ה-14 בבניין לשימור
הדיירים: מעצב הפנים אורון מילשטיין
מיקום גאוגרפי: גבול תל אביב רמת גן
שטח: 94 מ"ר
סגנון: פופ-ארט אלגנטי
עיצוב ותכנון: אורון מילשטיין
גושפנקה בינלאומית
על עיצוב הדירה זכה מילשטיין בפרס במסגרת תחרות A' Design Award and Competition שהתקיימה בשנה שעברה באיטליה, בקטגוריית ה-Residence & Exhibition's, שנחשבת לאחת המרכזיות והיוקרתיות בה. חבר השופטים נימק את הבחירה בין השאר בשל התרשמותם מתכנון שמנצל את החלל ומגדיר אותו באופן יצירתי, ומעיצוב בהשפעת תרבות הפופ-ארט ואופנת ההוט קוטור שהפכו לחתימת ידו העיצובית של מילשטיין. זהו אינו המפגש הראשון של המעצב עם השוק הבינלאומי: לאורך השנים הוא תכנן ועיצב מגוון פרויקטים פרטיים ומסחריים ברחבי העולם.
רקע אורבני
כחלק מעבודת השימור של הדירה, שאותה, כאמור, תכנן מילשטיין עבורו - נשזרה חזית הקולנוע הישן בבניין החדש. מבעד לחלונות נשקף נוף אורבני של העיר תל אביב שמהווה רקע לעיצוב חללי הפנים.
חלל אחד פתוח
מילשטיין בחר לוותר על אחד מהחדרים לטובת חלל ציבורי מרווח ואוורירי יותר. דלת הכניסה נפתחת אל האיור הציבורי שכולל מטבח, סלון שבהמשכו מרפסת ואזור עבודה – הכל בחלל אחד פתוח.
המשרד הביתי
אזור העבודה, משרדו של מילשטיין, כולל שלוש עמדות נוחות ופרקטיות, שבהן משולבים שולחן קוריאן שאורכו כחמישה מטרים וחצי, וארונות מלבניים שווים בגודלם ובהם קבועים מסכי המחשב.
כתמי צבע נוצצים במטבח
ארונות המטבח הנמוכים מחופים אלומיניום, והארונות הגבוהים מוסתרים בקיר הנגרות. במרכז המטבח אי לבן וארוך עשוי קוריאן, שבו שילב מילשטיין את התנור והכיריים. בהמשך משמש האי כשולחן אוכל. כיסאות הבר המוזהבים וגוף התאורה מהווים כתמי צבע נוצצים, שמדגישים את סגנון הפופ-ארט.
פינת הישיבה
שתי הספות המקבילות בסלון רופדו עור מחורר ויובאו במיוחד מאיטליה, כשביניהן מוקמו שולחנות קפה עשויים זכוכית שחורה. הספרייה הלבנה היא האלמנט המרכזי בפינת הישיבה. בין מדפיה שולבו שלל ספרים ואקססוריז, כמו דמויות עץ מגולפות בעבודת יד בדמותם של מעצב העל קארל לגרפלד, עורכת ווג המיתולוגית אנה וינטור ומעצבת האופנה קוקו שאנל, שמפנייר בעיצוב מרסל וונדרס ועוד. חלקה השמאלי של הספרייה נע על ציר ומסתיר מעברו השני את עמדת הכביסה. קיר היציאה למרפסת מכוסה וילון שמשמש רקע לצילום פרחוני של הצלמת הבלגית איזבל מאנין.
האזור הפרטי נשאר כזה
מילשטיין בחר לחצוץ בין הפרטי לציבורי מכיוון שהבית משמש גם כמשרד, כך שבשעה שמגיעים לקוחות האזור הפרטי נותר אינטימי ומוצנע. קיר הנגרות, לצידו של שולחן האוכל, בעל דוגמה גאומטרית בגוונים של לבן ואפור בשילוב משולשי מתכת אפורים שהתקין מילשטיין בעצמו. במישור הקיר קבועות דלתות שמובילות לשירותי האורחים ולסוויטת השינה של המעצב הכוללת חדר רחצה צמוד, ולצידה הממ"ד שמשמש כחדר ארונות מרשים במיוחד.
חדר רחצה בהשראה אופנתית
בחלל הרחצה שילב מילשטיין אלמנטיים בהשראת עולמות האופנה העילית. קירות חדר הרחצה חופו שיש סטטוריו ובמרכזו מוקמה שידת שירות עם כיור קוריאן. משני צידי השידה דלתות זכוכית חלבית, שמובילות, האחת מובילה למקלחון והשנייה לתא השירותים.
חלל השינה
גב המיטה בחדר השינה עשוי מסגרת עץ אלון שחורה שבמרכזה ריפוד עור. שידות הצד עשויות תריסי זכוכית. חדר הרחצה, שחלקו פתוח, ניצב מול המיטה. מילשטיין ביקש לשוות לחלל תחושה של בית מלון בוטיקי ויוקרתי.
כבוד לבגדים בארון
חדר הארונות ממוקם בממ"ד שמזכיר במראהו חנויות בוטיק בבירות האופנה הבינלאומיות. צבעו השולט הוא שחור דרמטי. הרצפה חופת הבפרקט בדוגמת פישבון, וארון דלתות ההרמוניקה עשוי זכוכית ואלומניום - תפאורה שנותנת מקום של כבוד למעילים ולנעלי מעצבים כדוגמת איב סאן-לורן, טום פורד וגוצ'י. וילון כותנה מכסה את הקיר והחלון ומבטל לחלוטין את מראה הממ"ד המסורתי. כיסא בעיצובו של פיליפ סטארק חותם את נראות החלל, ומשתלב היטב בנראותו הייחודית של הבית כולו.