צילום: אוטו // דיאלים חוזרת לישראל. דיאלים S3

בא לשכונה בחור חדש

חברת אלבר נכנסת לשוק הקטנועים הצפוף עם מותג חדש־ישן • האם תצליח לערער את שיווי המשקל של המתחרים?

כבר יותר מעשור שהשוק הדו־גלגלי בישראל נחלק בין שני שחקנים גדולים ועוד כמה לוויינים. מצד אחד מטרו (סאן־יאנג) ומהצד האחר אבניר (פיאג'ו), ואף ששתיהן מחזיקות גם במותגי אופנועים מוכרים ונחשקים, את עיקר נפח המכירות תופסים קטנועים. נכון, יש עוד כמה וכמה יבואני דו־גלגלי בארץ, חלקם אפילו מוכרים כמויות נאות (למשל מאיר אופנועים, שמייבאים את הונדה), אך עד היום אף אחד לא ממש איים על ההגמוניה של שתי הגדולות. הן פשוט היו גדולות מדי, ושום יבואן דו־גלגלי לא יכול (או לא ממש רוצה) להתחרות במשאבים שלהן ובפריסת רשת הסוכנים שלהן. 

ואז באה אלבר. היא בכלל, כמו בסיפור הילדים, מגיעה מסיפור אחר. היא אמנם מוכרת בעיקר כחברת ליסינג, אבל היא שולחת יד גם לעסקי המוסכים, שירותי הדרך ועוד - ועכשיו היא גם יבואנית דו־גלגלי...

מדובר בחברה גדולה במונחי שוק הרכב המקומי, ובמונחי השוק הדו־גלגלי היא ענק של ממש. יש לה כ־40 סניפים בכל רחבי הארץ, שאותם היא יכולה לנצל כבסיס לשיווק הקטנועים שלה, וגב כלכלי חזק מספיק כדי לממן מהלך חדירה אגרסיבי, כזה שיקנה לה דריסת רגל ברורה ובולטת בשוק. וזה בדיוק מה שהיא עושה. אחרי חודשיים של פעילות וכ־300 מכירות, נראה שאחרי שנים רבות יש שחקן חדש ומשמעותי בשוק הקטנועים הישראלי. 

החלטנו לדגום את ההיצע של המותג החדש־ישן הזה (הכלים של דאלים יובאו לארץ בסוף שנות ה־80 ונחלו הצלחה נאה, ואז שוב, לפרק זמן קצר, בסוף שנות ה־90), ולראות אם איכות הכלים מגבה את גודל המאמץ המושקע בשיווקם. ההיצע משקף את ליבת המכירות בישראל - קטנוע 125 סמ"ק בסיסי (S1) וקטנוע מנהלים (S3) עם אפשרות בחירה בין מנוע 125 סמ"ק ל־250. בחרנו ב־S3, כלי מקטגוריית קטנועי ה"מנהלים", התופסת נתח מכירות מכובד ומשרתת את מי שרוצים קצת יותר איכות חיים ממה שמציעים קטנועי העבודה. תנוחת רכיבה מרווחת ומיגון רוח הם היתרונות העיקריים של הקטגוריה הזו, כמו גם תא גדול יותר מתחת למושב. את כל הדרישות האלו ממלא ה־S3 בשתי גרסאות המנוע. מיגון הרוח מעולה אם אתה בגובה 160, אבל הראש חשוף לרוח אם אתה גבוה מזה.  

שני המנועים מציעים מהירות סופית מכובדת ביחס לנפח - ה־250 יראה 150 קמ"ש על מד המהירות (שממוקם בלוח מחוונים עשיר, אבל מרוחק מדי מהרוכב וקשה לקריאה) אם תתעקשו, ושומר על הקצב בכביש מהיר, עם הרבה רזרבות כוח לעקיפה. ה־125 נעצר ב־130 על השעון - מספיק כדי לרוץ בקצב התנועה מסביב בכביש 1, אבל בלי רזרבות. הוא גם מרגיש כבר מאומץ מעל 100 קמ"ש. 

למרות ההספק הנאה של ה־250, תאוצות הביניים בינוניות - הווריאטור (תיבת הילוכים רציפה, כמקובל בתחום) אוהב להשאיר את המנוע בסל"ד הביניים, ולא מאפשר לו לנצל כראוי את הסוסים. אבל תגובת המצערת מדויקת והמומנט זמין, כך שאין בעיה להשתלב בתנועה. ב־125 הוואריאטור (תיבת ההילוכים הרציפה) מכויל בצורה אגרסיבית יותר, וההספק מתרגם ביעילות להאצה. 

ה־S3 מעביר תחושה קומפקטית לקטנוע מנהלים, הן מבחינת המרווח (שעדיין מספק בהחלט) והן מבחינת יכולת התמרון. אחרי שמתרגלים ליחידת החרטום המגודלת, מגלים כלי בעל יכולת תמרון טובה מאוד בפקקים. המתלים הם נקודת התורפה של ה־S3 - נוקשים וחובטים, ולא מצליחים לספק את הנוחות המקושרת בדרך כלל עם קטנועי מנהלים. 

התא מתחת לקסדה צר יחסית, וקסדות רחבות במיוחד יתקשו להיכנס בו. מצד אחר, יש בו מקום לפריטים נוספים, ועם וו תלייה ומדרס רגליים שטוח (ב־125) מתקבלת יכולת הובלה. יש גם שני תאים קטנים ביחידה הקדמית, אחד מהם ננעל ומכיל גם שקע מצית לטעינת נכשירים סלולריים. אבל הגליק העיקרי של ה־S3 הוא המפתח החכם המאפשר הנעה, ללא מפתח למעשה. רק מי שגילה ששכח לשלוף את המפתחות, אחרי שכבר עטה את הכפפות, יידע להעריך כראוי אביזר נוחות זה. נסיעת המבחן גילתה קטנועים יעילים וקלים לשימוש. שתי הגרסאות של ה־S3  מציעות שילוב טוב בין מרווח ליכולת תמרון, מנועים חזקים ורמת אבזור גבוהה. ואולם המתלים הקשים פוגמים ביכולת השיכוך על הכביש המשובש ומפחיתים מאטרקטיביות החבילה.

*   *   *

דיאלים S3 | תעודת זהות

גירסה: דיאלים S3 250 סמ"ק

מנוע: 247 סמ"ק

הספק: 24.7 כ"ס

בסיס גלגלים: 150 ס"מ

משקל: 167 ק"ג 

מיכל דלק: 12.7 

המחיר: 23,906 שקלים 

יעיל, מאובזר? כן

נח על כביש משובש? לא

*   *   *

אקזוטיקה להמונים

אוטו איטליה, יבואנית מזראטי בישראל, השיקה את מזראטי גיבלי הקטנה והזולה בהיצע של היצרנית. מזראטי גיבלי תתחרה בגרסאות הבכירות של מכוניות הסאלון המוכרות כגון ב.מ.וו סידרה 5, מרצדס E-Class, יגואר XF ואודי A6. מזראטי גיבלי החדשה תוצע עם אבזור נדיב כבר בגירסת הבסיס ועם שני מנועי הבנזין החדשים של היצרנית ואפשרות להנעה כפולה. גירסת הבסיס תעשה שימוש במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר מוגדש המספק 330 כ"ס, ואילו גירסת ה־S הבכירה תעשה שימוש במנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר המספק 410 כ"ס. כל הגרסאות משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה.

המחירים: החל ב־590 אלף שקלים.

*   *   *

מהדורת ספורט

אחרי שנים של היעדרות מתחום מכוניות הסופר־מיני הספורטיביות, שבעבר היתה זו כמעט מילה נרדפת עבורה, חוזרת פיג'ו ישראל לתחום עם

ה־GTI-208 החדשה. המכונית תגיע ברמת אבזור עשירה למדי ותצויד במנוע ה־1.6 ליטר טורבו עם 200 כ"ס ועם נתוני ביצועים נאים למדי כגון האצה ל־100 ב־6.8 שניות ו־230 קמ"ש מירביים. 

המחיר: כ־160 אלף שקלים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...