המודעות ההולכת וגוברת לעיצוב הבית יצרה ביקוש לתחום הרהיטים המעוצבים והלבשת הבית. תערוכת "ריהוטים" שעברה מיתוג מחדש ונקראת מעתה "בית חדש", מציגה השנה מגוון רהיטים, בדגש מיוחד על עיצוב ישראלי ומעצבים מבטיחים שיחשפו את מרכולתם ויציעו ערך מוסף לעיצוב הבית, ללא צורך בהחלפת כלל הרהיטים שבו.
בתערוכה, המתקיימת בימים אלה עד 1 באוקטובר, אפשר להבחין במגמות העיצוב המועדפות על הישראלים, ובהן מגמות בתחום מערכות הישיבה והכורסאות, המתמקדות בנוחות, בעיצוב ובטכנולוגיה.
"ההיצע בתחום הריהוט הוא גדול מאוד וסובל מחוסר בהירות", הסבירה ירדן תלמי אלחרר, מנכ"לית בית חדש. לדבריה, "לצרכנים אין היכולת לדעת מה איכות המוצרים שאנחנו רוכשים, ובתערוכת בית חדש אנחנו מייצרים באיזשהו אופן את הסינון הטבעי המתבקש".
עולמות תוכן חדשים
בהכנת התערוכה השנה בוצע שינוי כדי להכיל עולמות תוכן חדשים. "זה תהליך וזה לא משהו שקורה בפעימה אחת", הבהירה אלחרר והוסיפה כי הם שילבו "מעצבים ויצרנים של סדרות קטנות כדי שיהיו בתערוכה עולמות תוכן מגוונים. המיתוג הוא חשוב, מהווה רענון ונועד לגוון את הקהל ולהביא קהל צעיר רב יותר". אמנם הישראלים מודעים יותר לנושא העיצוב, אבל בחירה של ריהוט היא לא פשוטה כלל, הן בהיבט העיצובי והן בהיבט הפרקטי.
בתערוכה מוצג לראשונה שירות "ספידיזיין", המאפשר להיפגש עם מעצבי פנים וסטייליסטים ולהתייעץ בנוגע לאתגרים עיצוביים, בהתחשב בתקציב. מדובר בשירות ייחודי שנבנה במיוחד לתערוכת בית חדש, בשיתוף פעולה עם ארגון מעצבי הפנים בישראל, IIDO. מדי יום יוצעו 50 פגישות ייעוץ בחינם.
מיקה אלטר, מעצבת פנים ומייסדת ארגון מעצבי הפנים בישראל, סיפרה כי "לפני שרוכשים מערכות ישיבה צריך לשים לב בראש ובראשונה לגודל". זה נשמע אולי טריוויאלי, אבל "זה משהו שנוטים להתעלם ממנו".
הפרשי המחירים בין הגדלים השונים של הספות הם קטנים ולכן יש כאלה שמתפתים לקנות את הספה הגדולה יותר, אך "ספה שלא מתאימה בגודל לעולם לא תיראה טוב", הבהירה אלטר. הבדיקה החשובה ביותר, לדעת אלטר, היא "בדיקת העומק". עומק ספה סטנדרטי הוא 90 ס"מ ואפילו "תוספת של 5 ס"מ תהיה משמעותית מאוד".
תערוכת "בית חדש" בגני התערוכה
הישראלים פוחדים להעז
נתון נוסף שחשוב להתייחס אליו הוא החומרים. רבים חושבים שבבית עם ילדים האלטרנטיבה היא ספת עור, שקל יותר לנקות אותה, אולם כיום יש בדים דוחי כתמים ממגוון סוגים ובדרגות שונות. "ככל שהבד יהיה סינתטי יותר, כך הוא ידחה יותר כתמים", הסבירה אלטר, אבל הבעיה לטעמה היא שהצרכנים הישראלים פוחדים להעז.
לדבריה, "היום אנחנו יכולים לבחור את עובי המשענת בספה, לצד אפשרויות נוספות, ועדיין הרוב נשאר מקובע. הספה היא הרהיט המרכזי בבית ולכן יש להעז בצבעים. לא חייבים לקנות ספה כתומה, אבל גם ספה בצבע כחול כהה תהיה מעניינת יותר ותוכל להשתלב עם יצירות מעניינות וכריות".
החברות השונות המציגות בתערוכה מציעות מגוון פתרונות בתחום מערכות הישיבה והכורסאות.
"בתחום מערכות הישיבה הבנו שיש צורך בפתרון של סלון שנפתח למיטה. היום זה לא כמו פעם, הצרכנים מחפשים פתרון למיטה נוחה מאוד, גבוהה, עם מזרן מעולה ושיטת פתיחה קלה", הבהיר אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה.
כיום הדירות הן קטנות יותר ולכן מחייבות גם פתרונות פרקטיים, כמו אפשרות של שינה נוחה בסלון או בחדרי עבודה. הולנדיה מציעה ספה זוגית שנפתחת. "זה מוצר שבפירוש הגיע לעולם מהצורך של הצרכנים", שיתף ברססט.
בתערוכה: שלל מוצרים ופריטים לשדרוג הבית
הדום חובה
הטרנד הגובר בשוק הכורסאות כולל את הפרדת הכורסה מהדום הרגליים כי לדברי ברססט, "זה הופך להיות מושב עם ישיבה נוחה יותר".
בד בבד, הלקוחות שמים דגש רב יותר על העיצוב. בעבר הכורסאות היו "בומבסטיות", כפי שהגדיר זאת ברססט, ואילו היום הן צרות ואלגנטיות יותר. מנגד, כורסאות העיסוי, שליוו אותנו לאורך שנים רבות, נעלמות אט־אט מחלק מהחנויות. בהולנדיה, למשל, "אנחנו כבר לא מוכרים אותן כי בסוף הן הופכות לאבן שאין לה הופכין".
יוסי אלבוחר, מנכ"ל ד"ר גב, אחת מהיריבות הגדולות של הולנדיה, מצביע דווקא על עלייה במכירות כורסאות העיסוי. הרשת מציעה כורסאות אלו במראה מודרני יותר ואף השיקה שלושה דגמים של כורסאות עור שמחירן נמוך מ־3,000 שקלים. הן מגיעות עם מנגנון מסתובב ייחודי עם תנועה מרגיעה כמו של כורסאות הנקה, ולא של נדנוד.
"מבחינת כורסאות העיסוי יש פריחה בתחום, אבל הביקוש הוא לטכנולוגיות חדשות ולטכניקות עיסוי מתקדמות", טען אלבוחר והוסיף כי "אנשים מחפשים מוצרים שישפרו את איכות חייהם ואת הטכנולוגיה החדשה ביותר, ולכן קטגוריה זו נמצאת בגידול".
הציפייה היא ליותר מ-120 אלף מבקרים בתערוכה
שוק הדיור משפיע
לגבי כורסאות טלוויזיה אמר יוסי אלבוחר כי התחום נמצא בגידול אך "לא מטורף". הוא תולה זאת בקיפאון בשוק הדיור שיש לו גם "השפעה על שוק הריהוט".
כל חברה מוצאת את הדגש שלה, זה של ד"ר גב הוא על הכורסאות ואילו של חברת אולטימה הוא מערכות הישיבה הוורסטיליות. מנכ"ל אולטימה, דודי שמרון, סיפר כי "הצלחנו לבנות מערכת ישיבה שאפשר לפתוח אותה בקלות ולישון בה באופן יומיומי. עבדנו על זה קרוב לחמש שנים עם מהנדסים".
חידוש נוסף של החברה הוא בד ה"אקווה קלין", שפותח בספרד. מדובר בפטנט עולמי שדוחה את כל הכתמים. יתרון מרכזי נוסף של הבד הוא התאמתו לבעלי החיים, שלא יכולים לשרוט אותו.
"הצרכנים מחפשים היום נוחות. החיים היום נעים בין הסלון למטבח והצרכן מחפש יופי ונוחות", קבע מנכ"ל איטלסופה, רועי שדלצקי. באשר למגמות השוק הוסיף שדלצקי כי בימים אלה "רבים משלבים יחידת תלת עם שתי כורסאות. התלת יכול להיות מעור והכורסאות מבד, ולהפך. אנשים משלבים צבעים והסגנון הוא אקלקטי מאוד".
עדי קצב, המעצב של רשת דיבאני סנטר, ציין כי הישראלים מרבים לקנות ריקליינרים חשמליים. לדבריו, "החידוש שלנו זה הריקליינרים עם פתיחת הגב אחורה. זה מחליף את הריקליינרים החשמליים של פעם, שהילדים היו רבים מי יישב איפה. זה מקרב בין כל המשפחה וכולם יכולים לשבת יחד, כולל כלבים וחתולים".
בתערוכת בית חדש לא נשכחה מגמת הקיימות, ובה מציג, בין השאר, אוסה קוסטיום (Osa Costum), מיזם המציע רהיטים ממשטחים ומעצים ממוחזרים. מנכ"ל המיזם, יובל סגינר, שיתף כי "מערכות הישיבה שלנו עשויות ממשטחים. כל משטח הופך לספה זוגית שיכולה להיות בפנים ובחוץ, כולל פוטון למרפסת. אנחנו יכולים לחבר כמה משטחים וליצור שזלונג. בנוסף, יש שולחנות תואמים מעץ". האג'נדה של החברה, שמעמידה לרשות הלקוחות גם אתר אינטרנט, היא לעבוד עם חומרים שהיו בעבודה, חומרים ממוחזרים וטבעיים.
תערוכת בית חדש, או בשמה הקודם "ריהוטים", הפכה לחלק מתרבות עיצוב הבית הישראלית, והיא פתוחה לרשותכם עם מיטב המותגים עד 1 באוקטובר בגני התערוכה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו