למרות ההבטחות הגדולות, נמל התעופה על שם אילן ואסף רמון סגור לטיסות בינלאומיות מתחילת תקופת הקורונה. זאת, אף שתיירים ישראלים רבים טסים לחו"ל בהמוניהם כבר חודשים ארוכים, לצד תיירים זרים שמגיעים לישראל כבר מתחילת החודש דרך נתב"ג.
בדקנו מה הסיבה לכך שהשדה, אחת ההבטחות הגדולות של ענף התעופה בישראל, עדיין לא פעיל, ומה הסיבה לכך שלא נוחתים בו תיירים זרים לצד תיירים ישראלים שממריאים ליעדים שונים בחו"ל, כפי שראינו טרום תקופת הקורונה. בכירים בענף התיירות הפנו אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות, וטענו כי הוא לא הקים מתווה בדיקות קורונה שיאפשר להפעיל מערך של טיסות בינלאומיות.
במקביל, בענף התעופה מפנים אצבע מאשימה למשרד התיירות. שם, לטענתם, לא פעלו בזמן כדי לגרום לחברות התעופה לטוס לאילת במהלך תקופת החורף, תקופה שבה היו אמורים להגיע לא מעט תיירים ממדינות קרות. חברת תעופה מאחת המדינות הסקנדינביות בחנה לאחרונה הגעה לאילת, אך נוהלי הכניסה הנוקשים וחוסר המוכנות של המדינה לקלוט תיירים באילת גרמו לה לוותר על המהלך.
בשיחות עם בכירים בענף הם מבהירים שבמשרד התיירות לא הכינו את חברות התעופה הזרות, שבחרו בינתיים לטוס ליוון, לקפריסין, לטורקיה, למצרים ולשאר המדינות השכנות, וכעת אילת לא נמצאת בתוכניות של אותן חברות תעופה, שהיו יכולות להביא עימן תיירים רבים לישראל. "ייתכן שהיינו יכולים להתכונן בצורה טובה יותר. לצערי פספסנו את זה, ועונת החורף הקרובה כבר די מתה מבחינת התיירות הזרה לאילת", מודים בכירים במשרד התיירות.
נוסף על כך, תושבים באילת מוחים על המצב וטוענים כי המדינה לא מציעה את התמריצים שהציעה לפני תקופת הקורונה - כמה עשרות יורו לכל חברת תעופה עבור כל תייר שינחת באילת. מבירור הפרטים עולה כי במשרד התיירות פועלים בימים אלו לחדש את התקציב לנושא.
תושבי אילת והסביבה מאוכזבים גם בעקבות העובדה שהם לא יכולים לטוס מנמל התעופה שנבנה בסמוך לעיר, ושעליהם לעבור את כל הדרך לנתב"ג, בשונה ממה שהיה בשנים האחרונות, שבמהלכן יכלו לטוס ליעדי אירופה במחירים נוחים.
יצוין כי שני המשרדים פועלים להקים מערך בדיקות שייתן מענה לביקוש עתידי לטיסות שינחתו בשדה התעופה רמון.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו