השחקנית שיתפה: "עברתי הפלה"

כוכבת ה"שבאבניקים" שלי בן יוסף פרסמה סדרת סטוריז בחשבונה ברשת החברתית שם סיפרה על ההפלה שעברה בעקבות מוטציה גנטית

שלי בן יוסף. צילום: מתוך אינסטגרם

השחקנית שלי בן יוסף, שהעתיקה את מגוריה לאירלנד בעקבות האהבה, סיפרה אמש (שלישי) לעוקביה באינסטגרם על ההפלה שעברה אחרי שבדיקות לאיתור מוטציות גנטיות קבעו שהעוברית שנשאה ברחמה לא בריאה. בסדרת סטוריז ארוכה היא שיתפה בהרחבה בתהליך הכואב שעברה מרגע גילוי ההיריון ועד ההחלטה לסיים אותו. 

"נתחיל מהסוף", ביקשה בן יוסף. "עברתי הפלה. דור (בן זוגה) ואני בטוב. אפילו מרגישים שהתחזקנו מהחוויה הקשה הזאת. אני מרגישה שהאנרגיות שידרשו ממני לשדר עסקים כרגיל פשוט ירוקנו אותי, ומשהו בעיבוד של החוויה גם פה, דווקא ימלא אותי", הסבירה את הצורך בשיתוף. 

"חוויה קשה". הסטורי של בן יוסף, צילום: מתוך אינסטגרם

בן יוסף סיפרה על הבדיקות שעברה יחד עם בן זוגה טרם ההיריון, ולאחר מכן גם העוברית. "לפני כמה חודשים החלטנו שאנחנו רוצים להיכנס להיריון, וזה קרה הרבה יותר מהר ממה שחשבנו. בהמשך גילינו שיש לנו בת. לפני שנכנסנו להיריון עשינו בדיקות גנטיות וגילינו ששנינו נשאים של אותו גן פגום. בלי להיכנס יותר מדי פרטים, בגדול אומר שיש לנו סיכוי של 1 ל-4 ללדת ילד עם מום, מחלה, או מגבלה. בגלל הסטטיסטיקה החלטנו לעשות בדיקה פולשנית שנקראת סיסי שיליה". 

בהמשך חלקה ברגעים הקשים אחרי קבלת תוצאות הבדיקות. "ואז הגיע הטלפון בשבוע 16. הילדה אכן ירשה את המוטציות משנינו. היא לא בריאה, זה וודאי. היינו מרוסקים, שבורי לב, וכמעט שלא יצאנו מהבית. לא יודעת איך היינו שורדים בלי משפחה וחברים".

"במקביל לכאב אנחנו גם צריכים לקבל את ההחלטה אולי הכי קשה שקיבלנו בחיינו: האם להמשיך את ההיריון. החלטה שנצטרך לחיות איתה כל החיים, ויש לחץ של זמן. בסופו של דבר הקשבנו ללב שלנו והחלטנו להפסיק את ההיריון".

"הילדה לא בריאה". בן יוסף, צילום: מתוך אינסטגרם

לקראת סיום בן יוסף כתבה על התהליך הקשה שעברה גם בשלב שאחרי ההחלטה להפיל, מפני שהעוברית כבר הייתה גדולה מדי לתהליך במדינה שבה היא מתגוררת, אירלנד. היא טסה לבוסטון, ושם עברה את ההפלה. 

נושאים חמים