עוד שערוריית מין: נעצר מנכ"ל לשעבר

מין, סמים ואשליות: מייק ג'פריס, אקס-מנכ"ל אברקרומבי & פיץ', נעצר על ניהול רשת של סחר בגברים תמורת מין. המסיבה הסתיימה, אבל הצרות המשפטיות רק מתחילות

מנכ"ל אברקרומבי & פיץ' לשעבר, מייקל ג'פריס, יוצא מהשימוע בעניינו. צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell

כשמסלול הדוגמנות הופך לסיוט. מייק ג'פריס, האיש שעמד בראש חברת האופנה הפופולרית אברקרומבי & פיץ', נעצר יחד עם בן זוגו מת'יו סמית' באשמת ניהול רשת בינלאומית של סחר בגברים לצרכי מין.

לפי חקירת ה-FBI והתביעה הפדרלית בברוקלין, השניים ניהלו בין השנים 2008 ל-2015 מסיבות סודיות שבהן נוצלו גברים צעירים תחת הבטחות כוזבות לקריירה בדוגמנות.

לטובת מי שפחות בקיא: אברקרומבי & פיץ' היא חברת אופנה אמריקאית. בשנות ה-2000 היא הפכה לסמל סטטוס בקרב צעירים בזכות חנויות ענק שהריחו כמו בושם, קמפיינים פרובוקטיביים ודוגמנים חטובים שהציגו בעיקר עור חשוף.

אברקרומבי & פיץ' בשנות השיא, צילום: AP Photo/Bebeto Matthews, File

סחר במין במסווה של דוגמנות

לפי כתבי האישום, ג'פריס ושותפיו פיתו דוגמנים צעירים ממדינות כמו ספרד, מרוקו וצרפת, תוך שהם מבטיחים להם הזדמנות להשתלב בעולם האופנה. כשהגיעו למסיבות, המשתתפים נאלצו לחתום על הסכמי סודיות, להפקיד את הטלפונים שלהם – לפני שגילו שמדובר באירועים עם סמים ואווירה של לחץ לביצוע אקטים מיניים.

אדם בשם ג'יימס ג'ייקובסון, שנתפס בוויסקונסין, פעל כמגייס ראשי למסיבות, והבטיח לדוגמנים את הכרטיס לקריירה בינלאומית. במקום בעולם האופנה, הם מצאו את עצמם לכודים בתוך רשת של ניצול, עם דיווחים על "מגעים אלימים" מצד ג'פריס וסמית'.

מנכ"ל אברקרומבי & פיץ' מייק ג'פריס בשנת 1998, צילום: Mike Munden/USA TODAY NETWORK via REUTERS

אברקרומבי על המוקד

גם אחרי פרישתו הפתאומית של ג'פריס ב-2014, החקירות סביבו המשיכו להתגלגל. התלונות הגיעו לשיאן בתחקיר של ה-BBC, שהוביל לתביעה ייצוגית מצד דייוויד בראדברי, דוגמן לשעבר שטוען שהחברה עצמה שיתפה פעולה עם הניצול ושילמה פיצויים כדי להשתיק מתלוננים. 

כידוע, בחודשים האחרונים נעצר גם מפיק העל המוזיקלי שון "דידי" קומבס (פאף דדי) בחשד למעשים דומים - אך בנשים. 

נושאים קשורים