שון קומבס מאשים את הממשלה

עורכי דינו של שון "דידי" קומבס טוענים שהממשלה הדליפה לתקשורת צילומים של קומבס מכה את הזמרת קאסי - ורוצים לפסול את השימוש בראיות. הם אומרים כי אם ההדלפה תוכח, יש לבטל את כל ההאשמות נגדו

שון קומבס ("דידי"). צילום: אי.אף.פי

שון "דידי" קומבס, שעומד בפני אישומים בסחר במין ובסחיטה, מאשים את הממשלה בהדלפת ראיות לתקשורת - שלדבריו פוגעת בזכותו למשפט הוגן. עורכי דינו של קומבס, שהיה ידוע בעבר גם כפאף דדי, ביקשו אתמול (רביעי) מבית המשפט לקיים דיון בנושא – במטרה למנוע מחבר מושבעים פוטנציאלי לבחון את הראיות המדוברות, ואף לבטל את כל ההאשמות נגד קומבס אם יתברר שהממשלה היא המקור להדלפות.

הראיות הללו כוללות צילומים ממצלמות אבטחה במלון, המראים את קומבס תוקף באלימות את הזמרת קאסי (קסנדרה ונטורה). לטענת פרקליטיו של קומבס, הסרטון, שפורסם ב-CNN, היה חלק מקמפיין בן שבעה חודשים שיזמו התובעים וסוכנים פדרליים כדי "לייצר עוינות ציבורית נגד מר קומבס לפני משפט".

הבקשה הוגשה לאחר שקומבס ערער בפעם השנייה ביום שלישי על כך שבית המשפט דחה את שחרורו בערבות. כרגע הוא נמצא במרכז המעצר מטרופוליטן בברוקלין.

בספטמבר, התובעים הפדרליים הגישו כתב אישום שטוען כי קומבס ביצע פשעים הקשורים לדפוס של עשרות שנים של אלימות פיזית ומינית כלפי אנשים בסביבתו. התביעה האשימה אותו בניהול מערך פלילי נרחב, שבאמצעותו הוא תקף וסחר בנשים בעזרת שותפיו העסקיים מאז 2008 לפחות. קומבס מצדו טען שהמפגשים המיניים היו בהסכמה.

איור של שון קומבס בבית המשפט, בספטמבר, צילום: REUTERS/Jane Rosenberg

נטייה לאלימות

הצילומים של קומבס מבית המלון, כשהוא עטוף במגבת - ומכה, בועט וגורר את ונטורה, שמנסה להימלט ממנו - התגלו כראיה מרכזית בתיק. במהלך הדיון בערבות, טענו התובעים כי הדבר מוכיח את נטייתו לאלימות. זה צפוי גם לשמש את התביעה כדי לטעון שקומבס הפר את חוקי הסחר במין, מה שמחייב הוכחה כי הדבר "נגרם על ידי שימוש בכוח, הונאה או כפייה".

עורכי דינו של קומבס טוענים שהמחלקה לביטחון המולדת הדליפה את הסרטון ל-CNN כחלק מתוכנית להבטיח כתב אישום מחבר מושבעים גדול ולמנוע מקומבס לקבל משפט הוגן. הם טוענים שקאסי היא ככל הנראה אינה המקור מכיוון שהיא הגיעה עם דידי להסדר פשרה בן שמונה ספרות.

"קלטת הווידאו דלפה ל-CNN מסיבה אחת בלבד: כדי לפגוע אנושות במוניטין ובסיכוי ששון קומבס יגן על עצמו בהצלחה נגד ההאשמות הללו", כתבו עורכי דין של קומבס.

שון קומבס וקאסי ב-2016, צילום: איי.אף.פי.

חובת סודיות

הדיון, אם יאושר, יקבע אם התובעים הפדרליים הפרו את חוקי בית המשפט המחייבים סודיות של הליכים וחומרים של חבר מושבעים גדול. על פי חוק פדרלי של הליך פלילי, נאסר על הממשלה לחשוף "כל דבר שיגלה מה קרה".

הצוות המשפטי של קומבס קרא לבית המשפט להורות על גילוי של כל אימייל או הודעות טקסט שנכתבו על ידי עורכי דין ממשלתיים או סוכני אכיפת החוק בנוגע לחקירה. "לאחר דיון והבהרת אופי והיקף ההתנהגות הפסולה, מר קומבס יגיש בקשות לכל סעד ראוי נוסף, לרבות פסילת עדים, דחיית ראיות לרבות הסרטון משנת 2016, או ביטול כל האישומים בכתב האישום", נכתב בבקשת עורכי הדין.

נושאים חמים