קים חוגגת: חנינה לאחים מננדז?

המלצת התובע המחוזי בלוס אנג'לס לשחרר את לייל ואריק מננדז מציתה תגובות נלהבות מצד קים קרדשיאן וכוכב הסדרה "מפלצות" קופר קוך

קים קרדשיאן. צילום: EPA/CAROLINE BREHMAN

אחרי כמעט 30 שנה מאחורי הסורגים, לייל ואריק מננדז מתקרבים אולי לשחרור.

התובע המחוזי בלוס אנג'לס, ג'ורג' גסקון, המליץ על פתיחת הליך לקיצור עונשם. שני תומכים בולטים – קים קרדשיאן והשחקן קופר קוך – לא נשארו אדישים והגיבו בהתלהבות להתפתחות המפתיעה.

קופר קוך בבכורה של "מונסטרז", צילום: AP Photo/Chris Pizzello

קופר קוך מגיב: "תקווה חדשה"

קופר קוך, שמגלם את אריק מננדז בסדרה Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story, לא הסתיר את שמחתו מהמלצת התובע: "אני מלא תודה ותקווה להתקדמות שראינו היום," אמר. "יש תחושת אפשרות חדשה שהשחרור שלהם סוף סוף קרוב אחרי עשורים בכלא."

קוך יצר קשר עם האחים רגע לפני עליית הסדרה בנטפליקס. מאז, השחקן אף ביקר את השניים יחד עם קים קרדשיאן כדי לדון ברפורמה בבתי הכלא.

מתוך הסדרה "מפלצות - סיפורם של לייל ואריק מננדז" של נטפליקס על האחים מננדז, צילום: Miles Crist/Netflix via AP

למרות האופטימיות, קוך מזהיר: "יש עוד שלבים קריטיים בדרך – השופט חייב לאשר את ההמלצה, ולאחר מכן ועדת השחרורים צריכה להכיר בזמן שהם כבר ריצו כמתאים לעונש."

קים קרדשיאן מרימה קול

קים קרדשיאן, שהפכה בשנים האחרונות לפעילה בולטת למען רפורמת המשפט הפלילי, פרסמה הודעה חמה באינסטגרם: "תודה לג'ורג' גסקון על בחינת המקרה מחדש ועל תיקון עוול היסטורי."

לדבריה, "הבנת החברה לגבי התעללות בילדים התקדמה, והרשתות החברתיות מאפשרות לנו לשאול שאלות על מערכות קיימות." היא שיבחה את ההתגייסות הציבורית סביב האחים: "הקולות של החברים, המשפחה, והמיליונים שתמכו באחים נשמעו", כתבה. 

האחים מננדז,

ריאן מרפי עדיין שותק

ריאן מרפי, יוצר הסדרה, עוד לא הגיב להודעת התובע המחוזי, אבל בעבר הביע תקווה לשחרורם הקרוב של האחים: "אני באמת מאמין שהם יכולים לצאת מהכלא עד חג המולד," אמר בראיון ל-Variety.

בעוד שהמלצת התובע המחוזי היא צעד חשוב, הדרך לחירות של לייל ואריק מננדז עדיין לא הסתיימה. ההחלטה הסופית נמצאת בידי השופט ווועדת השחרורים, שיידרשו להכריע אם 35 השנים שכבר ריצו הן מספיקות.

בינתיים, קים קרדשיאן וקופר קוך קוראים לציבור להמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות ולתמוך: "המאבק שלנו הוא לא רק למען האחים מננדז, אלא גם לטובת כל קורבנות ההתעללות שזקוקים לצדק," אמר קוך.

נושאים קשורים