גומיגם שבר את השוק // צילום: מתוך אתר החברה

איזו גלידה שברה את השוק?

אילו גלידות מצפות לנו השנה? ומה הגלידה הנמכרת ביותר? • מנכ"ל נסטלה: "זו הייתה שנה מעולה לתחום הגלידות בישראל"

חברת גלידות נסטלה משיקה את יריית הפתיחה של קטגוריית הגלידות לקיץ עם מגוון חידושים מסקרנים. הגל הראשון מושק כעת והגל השני אחרי פסח. 

מה חדש?

לאור הצלחת סנדוויץ' שלגון אוריאו בשנה שעברה, החל מחודש מרץ יוצע גם שלגון אוראו עם מעטפת של עוגיית אוראו שבהמשך אף יגיע במאגדת.

הוחלט להרחיב את המותג La Frutta, שהושק לפני שלוש שנים, עם שלגון חדש בטעם לימונענע תפוח. בנוסף, ישווק שלגון La Frutta תפוח מלון גם במאגדות של שש יחידות. La Frutta יוגורט תות שהושק לפני שנה משווק השנה גם באריזה ביתית.

המותג Crunch יוצא עם טעם חדש של וניל עוגיות בציפוי שוקולד לבן, ובהמשך יקבלו כל הטעמים אריזה חדשה. בפברואר יושק גם שרבט בטעם אננס, שלגון פירותי, שיצטרף לשרבט האבטיח.

מותגי פרימיום. מגנום // צילום: רוני שיצר

גלידות נסטלה, שמפיצה מעתה את גלידת האגן דאז, מציעה את טעם Cookie Dow, בצק עוגיות עם שוקולד צ'יפס באריזה משפחתית.

בהמשך השנה מותג אקסטרים של גלידות נסטלה ישיק טילון בטעם חדש באריזת 115 גרם. מדובר באקסטרים ריבת חלב עם מטבע שוקולד ועם חידוש בצורת ליבת ריבת חלב רכה. בנוסף, יש גם חדשות טובות לטבעונים, לרגישים ללקטוז ולשומרי הכשרות: בחודש מאי יושק גם Extreme שוקו וניל פרווה, בתקן Vegan Friendly. 

Crunch וניל עוגיות // צילום: סטודיו אסם

בהמשך השנה יתרחב מותג הילדים האהוב Push It עם טעם חדש של בננה וסוכריות שוקולד. בנוסף, יושק ליין השלגונים Crunch Instagram, סדרת שלגוני Crunch לבני נוער במיתוג הרשת החברתית ובליווי קמפיין אינטראקטיבי. 

גם המתחרים מתכננים השקות שיחשפו בקרוב. כך למשל בן אנד גריס מציגה חידושים לקראת פתיחת עונת הגלידות לשנת 2019. מוצרים חדשים, הרחבת קטגוריות ומגוון של למעלה מ-25 סוגי גלידות בטעמים שונים.

פינט באטר קאפ // צילום: מורג ביטון

הלהיטים בשנת 2019 יהיו גלידת "פיש פוד" שהינה אחד מהטעמים המובילים והאייקונים של "בן אנד ג'ריס" בארה"ב, PHISH על שם להקה אמריקאית מפורסמת. עוד חידושים שיושקו: טילון בצק עוגיות , 3 טעמי קסטות WICH  - גלידות ללא חלב על בסיס חלב שקדים ו-4 טעמי NONDAIRY. בנוסף, החברה מחזירה לייצור ולשיווק גלידה שלא יוצרה בשנים האחרונות - פינט באטר קאפ"

"שנה מצויינת לקטגוריית הגלידות"

חברת גלידות שטראוס מהווה 42.1% מהשוק, חברת גלידות נסטלה מהווה כ 34.8%, בן אנד ג'ריס מהווה 12.1%, ריו 3.7% וחברת גלידות פלדמן 3.3%. 

Oreo Stick // צילום: סטודיו אסם

עופר גרין, מנכ"ל גלידות נסטלה, אמר ל'ישראל היום': "שנת 2018 הייתה שנה מצוינת לקטגורית הגלידות. בשנה זו חל גידול כספי של 8.7% לעומת שנת 2017. מדובר בגידול שגדול פי שלוש מהגידול שחל בשוק המזון כולו. זו השנה רביעית שקטגוריה זו עולה בצורה משמעותית מעבר לגידול בקטגוריית המזון".

לדבריו, "מה שגדל באופן משמעותי זה שוק האימפלס, כל מה שהצרכנים קונים בקיוסק ובים. שוק האימפלס גדל ב-12% השנה. גם הצריכה הביתית במאגדות גדלה מאד. הקטגוריה שכמעט לא גדלה או גדלה מעט היא תחום החבילות לבית. אנשים מסתובבים הרבה יותר בחוץ ומבלים יותר. בנוסף, גם בבית יותר כיף לאכול טילון אישי מאשר לחפור בחבילה משפחתית. המכירות של האריזות המשפחתיות לא ירדו, הן גדלו ב-2% , אבל יחסית לגידול בשוק המזון נתח זה הצטמצם".

La Frutta יתרחב // צילום: סטודיו אסם

גרין אומר כי מה שעוד גדל בצורה משמעותית זה שוק הטילונים ושוק הסנדוויצ'ים כדוגמת קסטות. "יש תחושה שהציבור הולך לכיוון הפרימיום. הציבור רוצה מוצרים מרגשים יותר, מתוחכמים יותר וגם יקרים יותר. מהצד השני, קטגוריית הפרי גם גדלה אבל הצמיחה שלה הייתה קטנה יחסית ועמדה על  5-6%. סגמנט הפרי מהווה 15% מסגמנט הפינוק. מדובר בקטגוריה שמגלגלת כ-45 מיליון שקלים לעומת כ 300 מיליון". 

למה חל גידול בתחום הגלידות?

"מזג האוויר מחייך לקטגורית הגלידה משום שהקיץ מתארך, והציבור אוכל יותר גלידות גם בחורף לעומת שנים קודמות. בנוסף, החדשנות עובדת. במאי השנה ייבאנו סנדוויץ' שלגון אוראו ומכרנו קרוב ל-3 מיליון יחידות ,שזה  כפול מהצפי שלנו. כך למשל שלגון קוקולידה, שהוא גם שלגון בסנדוויץ גם עלה  ב-15% במכירות. שילוב של מותגים מוכרים מתחום השוקולד בגלידות זו מגמה בינלאומית. יש בעולם גלידות של קיט קט ,M&M, טוברלון ועוד. בנוסף, יש צמיחה של חנויות גלידה מתמחות עם חשיפה אדירה בפריפריה. חנויות אלה מציעות גלידות במחירים נוחים במגוון אדיר, מה שמגדיל את הסל בצורה מאד משמעותית".  

תעלו מחירים?

"אני לא שולט במחירים אבל אנחנו לא נעלה את המחירים. לא העלינו את המחירים שנה שעברה ואנחנו לא מעלים גם השנה ב-2019.  עם זאת, אני לא יודע מה יקרה לחומרי הגלם ב-2020 ו-2021. מה שעוזר לנו זו הבחירה של הצרכנים במוצרי פרימיום, ואני מאד מקווה שזה ימשך כך. הרכיבים העיקרים של הגלידות לא התייקרו. השוקולד התייקר, הסוכר קצת הוזל ויש יציבות במחיר אבקת חלב, כך שאנחנו סופגים את עלית מחיר השוקולד".

אילו מוצרים שלכם היו הנמכרים ביותר ובאילו חלה ירידה?

"מי ששבר את השוק זה גומיגם. נמכרו 3.2 מיליון יחידות ב-2018  וזה לא כולל את המאגדות ואת האריזות הכשרות לפסח, שיחד זה יכול להגיע לחצי מיליון. זה כנראה קשור גם לשיר של סטטיק ובן אל ששרו על גומיגם". 

עוד אומר גרין: "מכרנו 2.9 מיליון יחידות של קוקילידה ו-2.8 מיליון יחידות של אוראו, התחלנו מאפס וזו הצלחה מטורפת. בתחום הטילונים תחת המותג אקסטרים מכרנו 16 מיליון יחידות. מה שירד זה בעיקר מוצרי קרח פשוטים. זו לא ירידה אבסולוטית אלא יש ביקוש כמו הגידול בשוק המזון. כאמור אנשים רוצים יותר פרימיום כי כמה מוצרי תענוג הם יכולים לקנות ב-10 שקלים?  

מה אתם מתכננים למותג האגן דאז שכעת אתם המפיצים שלו?

האגן דאז // צילום: יח"צ

"מחודש נובמבר הפכנו להיות המפיצים של האגן דאז. זה משלים אותנו לקטגוריה שלא היינו חזקים בה והיא קטגוריית הסופר פרימיום. אנחנו משיקים טעם חדש של האגן דאז קוקי דו ציפ, בצק עוגיות ואנחנו מחזירים את שלגוני האגן דאז. רמת הכשרות של האגן דאז היא אינה גבוהה ולכן אי אפשר למכור אותו בכל מקום אבל נשים אותו איפה שאפשר ונעשה לו עבודה טובה".

ב 2020 צפויות להיכנס התקנות של סימון המזון. מה אתם מתכננים לעשות?

"אנחנו נסמן את המוצרים. אני לא חושב שהציבור שהוא יופתע שהוא ימצא בשלגון סוכר ובמוצר פינוק גם שומן אבל יהיו לנו גם מעט מוצרים לא מסומנים. יש לנו גם שיעור יפה שלמדנו מנסטלה צ'ילה, שמשיגים אותנו שלוש שנים בהפעלת המודל של סימון מוצרים מבחינה תזונתית, בתחום הגלידה זה לא עצר את גידול הקטגוריה ויצרנים ששינו את המתכונים ושינו את הטעם חזרו אל הטעמים המקוריים אחרי שנה. נסטלה צ'ילה שינו את המתכונים וחזרו תוך שנה אחת למתכונים המקוריים. נדע איך זה ישפיע מבחינה פסיכולוגית על הצרכנים בישראל תוך שנה, שנתיים. המקביל שלי בצ'ילה אמר לי לא לחזור על הטעויות שלהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...