סניף סטארבקס | צילום: גטי אימג'ס

מהפכה סביבתית: הרשת העולמית שמפסיקה את השימוש בכלים חד פעמיים

ברשת "סטארבקס", על עשרות אלפי סניפיה ברחבי העולם, כבר טוענים זמן רב שהם עושים את מירב המאמצים לצמצם את השימוש בכוסות נייר חד פעמיות ככל האפשר • הפעם, אפשר לומר שהם לקחו את הרצון הזה צעד אחד קדימה

סוף לכוסות הנייר החד-פעמיות בסטארבקס: רשת בתי הקפה הגדולה בעולם שואפת לצמצם עד כמה שניתן, ואף להפסיק לגמרי, את השימוש בכלי הקיבול האייקוניים אך מזהמי הסביבה שלה. עד סוף השנה הבאה (2023), תחילה בסניפים הממוקמים בארצות הברית ובקנדה, צפויה סטארבקס לאפשר לכל הלקוחות המעוניינים בכך להשתמש בכוסות רב-פעמיות שהם מביאים איתם מהבית במקום בכוסות הנייר.

האפשרות תהיה זמינה גם למי שמזמין משקה מראש באפליקציה או עוצר ברכב שלו בחלון דרייב-אין (כיום, מי שמביא כוס משלו לדלפק מקבל הנחה של עשרה סנטים, אך לא בהזמנה מראש). לשם כך יצוידו הסניפים בעמדות שטיפה חדשות, שיאפשרו ללקוחות לצאת מהן עם כוס נקייה. מי שאין ברשותו כוס רב-פעמית, יוזמן לשאול אחת או לרכוש כוס חדשה בחנות, בתקווה שהיא תשמש אותו גם בביקורים הבאים.

קפה בסטארבקס, צילום: איי.פי.

אפשרות נוספת שהרשת בוחנת היא שילוב כוס ייחודית שניתנת למיחזור בקלות, בעלת טביעת רגל אקולוגית השווה למאה כוסות נייר רגילות. לקוחות אשר יהיו מעוניינים להשתמש בה יוכלו לרכוש אותה תמורת פיקדון של דולר אחד, שאותו הם יקבלו בחזרה לאחר שישיבו את הכוס לעמדת מיחזור ייעודית בתוך הסניף. בכל אופן, הרעיון הכללי הוא שעד שנת 2025 יושלם המהפך לגמרי, וכוסות הנייר האנטי-סביבתיות של סטארבקס ייעלמו מהנוף לגמרי. כמו כן הכריזה הרשת על כוונתה לצמצם את כמות הפסולת הבלתי ניתנת למיחזור שהיא מייצרת ב-50 אחוז עד 2030.

"הכוסות שלנו נמצאות בכל מקום ואנחנו אוהבים את זה מאוד", אמר מייקל קובורי, סמנכ"ל הקיימות של סטארבקס. "אבל התופעה הזו היא גם סמל לתרבות של בזבוז וזיהום", הוסיף. אף שכוסות הנייר החד-פעמיות ניתנות למיחזור, יש להניח שרק אחוז קטן מאוד מהן אכן הופך בסופו של דבר למוצר חדש, שגם אותו צריך למחזר בבוא העת. יהיה מעניין לראות אם הרשת, המונה קרוב ל-34,000 סניפים ב-84 מדינות, תעמוד ביעדים שלה, ותעזור להפוך את העולם למקום ירוק יותר - כוס אחרי כוס, לגימה אחר לגימה.   

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...