בואו תקראו על להיט, רגע לפני שהוא הופך לכזה

בתום 15 שנה, שרית ענוים עזבה את עולם ההייטק לטובת עולם קשוח לא פחות – קונדיטוריה • היא עברה בכל המקומות החזקים שאתם מכירים וכעת מתמקדת בדבר אחד, שאותו כנראה לא מכירים – קינוח אוסטרלי בשם למינגטון • מרימים לעצמאים

למינגון. שרית ענוים, צילום: מרין קויפמן

בתחילת הקורונה יצאנו לדרך עם מדור "מרימים לעצמאים", שנועד, כשמו כן הוא, לעזור לעצמאים בעולם הקולינריה. תוך זמן קצר גילינו, את מה שדי חשבנו מראש, כי יש מנעד רחב של עצמאים שזקוקים לאותה הרמה, החל מכאלה שהשקיעו הכל ונמצאים רגע לפני הקריסה בגלל הקורונה, כאלה שאותו נגיף ארור גרם להם לשנות כיוון ולהתחיל משהו חדש, וכאלה שכל מיני נסיבות חיים הביאו אותם לעולם הקולינריה והם מצאו אחלה של נישה. בתום הפוגה קלה, ובעיקר לקראת החגים הבאים עלינו לטובה נחזיר את המדור בתדירות גבוהה יותר, יש מספיק אנשים לסייע להם ומספיק חידושים מעניינים להמליץ לכם עליהם לפני כולם.

אז תכירו את שרית ענוים, בת 37 מתל אביב. במשך עשור וחצי היא עבדה בשלל תפקידים בעולם ההייטק, תפקידים שדורשים המון השקעה ומאמץ ולרוב לא משאירים כל כך זמן פנוי. מתישהו, בזמן שנותיה בהייטק, היא לקחה החלטה ללמוד קונדיטוריה וגילתה שהיא טובה גם בזה. ההחלטה על הסבה הייתה עניין של זמן, ואכן כך קרה.

שרית ענוים, אורלי רוטנברג

אחרי אותן 15 שנות הייטק, ענוים התמקצעה בקונדיטוריות של המקומות הכי טובים בעיר, כמו פופינה והקונדיטוריה של קבוצת r2m (בייקרי, דליקטסן, הוטל מונטיפיורי, קופי בר ועוד), לצד הכנת קינוחים ומאפים לבתי קפה קטנים ושלל ארוחות פרטיות שערכה.

הטוויסט בעלילה הגיע בסוף השנה שעברה, עת שרית חיפשה רעיון לעסק חדש משלה, מעולם הקינוחים כמובן. איכשהו, היא הגיעה דווקא ללמינגטון. "הלמינגטון זה קינוח אוסטרלי שהומצא בתחילת המאה העשרים בקווינסלנד שבאוסטרליה", היא מספרת. "השף הצרפתי ארמאנד גלאנד, שהיה טבחו של הלורד למינגטון, התבקש להכין קינוח לאורחים שהגיעו בהפתעה, וחיפש מה אפשר לאלתר. הוא טבל ברוטב שוקולד קוביות של עוגת ספוג וניל, ציפה אותן בקוקוס טחון, וזה הלמינגטון המוכר בכל בית אוסטרלי".

למינגון. שרית ענוים, מרין קויפמן

"נחשפתי ללמינגטון לגמרי במקרה", היא נזכרת. "חיפשתי משהו מקורי לשלוח לחבר שחי בחו"ל וחגג יום הולדת בסגר ונתקלתי בקינוח האוסטרלי הזה, שלא פגשתי בו קודם. התחלתי ללמוד עליו ולנסות מתכונים שונים, כולל אחד של אמא של חברה אוסטרלית שלי. איכשהו, הרגשתי גם שזה מתאים לי כרעיון לעסק, כי אני נוטה להתפזר עם רעיונות וכאן יש מגבלות טובות. מבנה הקינוח חייב אותי לעבוד במסגרת מוגדרת ולתחום את הפיזור שלי למשחק בין הטעמים השונים".

ענוים מציגה שישה טעמים של למינגטון, אך בהמשך מבטיחה שיהיו עוד, לצד ספיישלים מפתיעים, כאילו שהקינוח עצמו לא מפתיע מספיק ביחס לכל סצנת המתוק כאן בישראל. בכל מקרה, אלו הטעמים:

• "קלאסי משודרג" - הלמינגטון הקלאסי מורכב מעוגת ספוג וניל, רוטב שוקולד וקוקוס טחון, לפעמים עם ריבה אדומה באמצע, ולפעמים בלי. למינגטון ״קלאסי משודרג״ הוא טייק על המקור שמורכב מעוגת ספוג וניל, מרמלדת פטל, קרם שוקולד לבן, ומצופה בגנאש שוקולד מריר וקוקוס קלוי.
• טירמיסו - עוגת ספוג קפה, קרם זבניונה ומסקרפונה, ציפוי גנאש שוקולד מריר וקוקוס לבן טחון, קוקוס קלוי, ופולי קפה טחונים
• רד וולווט - עוגת ספוג קקאו אדומה, מוס וניל ושוקולד לבן, ציפוי גנאש שוקולד לבן וקוקוס לבן טחון, קוקוס קלוי, ופטל מיובש
• גזר ותבלינים - עוגת ספוג גזר עם תבלינים חמים (קינמון, אגוז מוסקט, הל, ציפורן ועוד), מילוי של קרם גבינת שמנת (קרים צ׳יז פרוסטינג) ציפוי גנאש שוקולד לבן וקוקוס לבן טחון וקוקוס קלוי
• עוגת יומהולדת - עוגת ספוג שוקולד, מילוי קרם שוקולד מריר ושוקולד חלב, ציפוי גנאש שוקולד מריר וקוקוס לבן טחון, קוקוס קלוי, וסוכריות צבעוניות (ועיטור של סוכריות קופצות)
• לימון מרנג - עוגת ספוג לימון, מילוי של קרם לימון חמצמץ ומוס לימון, וציפוי של מרנג שרוף עם עיטור של קליפות לימון מסוכרות

למינגון. שרית ענוים, מרין קויפמן

"הטעמים הללו הם הטעמים הקלאסיים שאני הכי אוהבת", ממשיכה שרית. "יש בעבודה מספר טעמים נוספים שיצטרפו בשבועות הקרובים, ובאופן כללי התוכנית היא להוסיף למבחר גם ספיישלים זמניים כל תקופה, חלק מהם הם גם רעיונות של לקוחות. הם מגיבים לזה בצורה די מעניינת, רובם טועמים את זה בפעם הראשונה והרוב מגיבים בצורה חיובית אבל זה משעשע לראות שאין טעם אחד שכולם אוהבים אלא לכל אחד יש את המנצח שלו. כבר קיבלתי מספר תגובות של אנשים שאמרו שקודם הם לא העזו לטעום עוגות גזר, ובזכות הלמינגטון הם גילו שעוגות גזר זה טעים".

ענוים, בטח לא תופתעו, חולמת לפתוח מקום משלה בעתיד, שיהיה בו גם למינגטון מן הסתם, לצד שלל מוצרים מעשה ידיה, ובתור מי שטעם כבר את ששת טעמי הלמינגטון והתרשם, בואו נגיד שהסיכויים לטובתה.

למינגון. שרית ענוים, מרין קויפמן

מחיר מארז של שש יחידות למינגטון: 150 שקלים.
ההזמנות כרגע הן יומיים מראש, איסוף עצמי מתל אביב, או משלוח בתוספת תשלום בתל אביב, גבעתיים ורמת גן
אינסטגרם פייסבוק
טלפון להזמנות: 0542428021

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר