המהלך המפתיע של מסעדת האחים ביום הכיפורים

מסעדת האחים הודיעה שתהיה פתוחה ביום כיפור, אבל לא כמה שאתם חושבים • "השנה נקיים לראשונה יום כיפור כהלכתו"

האחים דוקטור, מסר של אחדות. צילום: גדעון מרקוביץ

האחים יותם ואסף דוקטור, שבבעלותם מסעדות האחים, דוק ואייבי, הם כבר מזמן הרבה יותר ממסעדנים. בשנים האחרונות הפכה מסעדת האחים שבבעלותם למקום עם אג'נדה חברתית ברורה, שיתופי פעולה רבים עם חלקאים ויצרנים מהעוטף, תרומה לקהילה ועוד פעולות רבות וטובות, כשהבולטת מכולן הייתה הפעלת חמ"ל תרומות האוכל בימיה הראשונים של המלחמה.

היום, בניסיון לייצר אחדות בקרע ההולך וגדל, לא רק במדינה, אלא גם בתל אביב עצמה, הודיעה מסעדת האחים שלראשונה בתולדותיה, היא תפתח את שעריה ביום הכיפורים הקרוב, אבל אחרת.

בחלל המסעדה לא יהיו אוכל ושתייה כמובן, וגם לא תישמע מוזיקה, מה כן? "מרחב בו כל אחד מוצא את עצמו ביהדות, מרחב ישראלי של הקשבה והכלה" כך כתבו בפוסט שפרסמו בחשבון האינסטגרם של המסעדה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by האחים (@haachim_restaurant)

במסעדת האחים בנו לוח זמנים הכולל תפילות משותפות, הדלקת נרות, דיאלוגים ומעגלי שיח, הוזמנו דוברים שונים מתחומים שונים והשקפות שונות. "אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהיות יחד בתוך השקט המיוחד שיש בחג הזה בעיר, ביום שבו כל רעשי הרקע פוסקים, ונוצרת לה הזדמנות מופלאה להיות. להקשיב אחד לשני, שוות בין שווים" כתבו.

על הסיבות שהביאו אותם למהלך הזה כתבו בפוסט "כישראלים שאוהבים את המדינה והארץ שלנו מוטלת עלינו חובה להמשיך ולכתוב את הסיפור המשותף של כולנו. להמשיך את התקווה לשינוי והחזרת האמון בינינו. אנו מייחלים שנחזור לראות אחד בשני את האדם ולא רק את המחנה".

יום כיפור באחים, צילום: אינסטגרם האחים

בחצר האחים מתוכננות להיות תפילת כל נדרי, תפילה לשלום החטופים, תפילת נעילה ותקיעת שופר. בין לבין יהיו שיחות עם "נשים ואנשים מעוררי השראה" ביניהם אלון נמרודי, גיא עינת, ד"ר דליה שיינדלים, דרור פויר ובכל סרולאי, חיים ילין, רותי רוסו, שפרה קורנפלד ועוד רבים.

בחלל המקום לא יותרו אוכל ושתייה, עישון, צילום והקלטה או שימוש בפלאפון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר