בשביל יין טוב לא צריך לקרוע את הכיס: המומלצים שלנו לראש השנה

יינות מקומיים חדשים ומומלצים • לערב החג ובכלל • החל מ-35 שקלים ועד 100 שקלים בלבד

לחיי שנה טובה!. צילום: GettyImages

כדי לעשות לכם קצת סדר בשלל היינות החדשים שיוצאים לשוק לקראת החגים, החלטנו הפעם לטעום ולהמליץ באופן ממוקד על יינות בסיסיים יחסית (עד 100 שקלים לבקבוק), שמוכיחים כי בשביל יין טוב לא צריך לקרוע את הכיס.

למי שממש קצר במזומנים (עד 40 שקלים)

מרלו אסטייט 2023, יקבי ציון, צילום: אייל קרן

 

 

מרלו אסטייט 2023, יקבי ציון
המרלו הירושלמי הזה בילה כחצי שנה בחביות עץ לפני שבוקבק והוא מפגין אף פירותי של דמדמניות לצד ירקרקות קלה, והלגימה ממנו חגיגית ופירותית, בגוף בינוני. אחיו לסדרה, השיראז, הצטיין בתחרות הדיקנטר הבריטית (90 נק'), ומתברר שגם לאח הזה אין מה להתבייש. מה נאמר? משפחה מוצלחת! (40 שקלים, או 3 ב־100 שקלים במבצעי החג).

קברנה סוביניון סלקטד 2023 יקבי כרמל, צילום: אייל קרן

 

 

קברנה סוביניון סלקטד 2023 יקבי כרמל
סדרת הכניסה הוותיקה והמוכרת של כרמל מוכיחה שגם במחיר נמוך אפשר לעשות כיום יין לא רע בישראל. גוון כהה בכוס, פרי שחור אינטנסיבי באף (שזיפים בעיקר ומעט קפה), ובחיך טאנינים מהודקים. לא מתיימר להיות מורכב מדי, אבל ככזה הוא נותן תמורה נהדרת לכסף. (35 שקלים).

שרדונה וינטג' 2023, יקבי ירושלים, צילום: יח"צ

 

 

שרדונה וינטג' 2023, יקבי ירושלים
השרדונה החינני הזה הופק מכרמים בהרי ירושלים ובמורדות הכרמל. מי שאחראי לייצורו מפגין עשייה מקצוענית - לאחר סחיטה עדינה תסס מקצתו עם עץ אלון והמשיך והתיישן כשלושה חודשים על משקעיו (Sur Lies) כשחלק אחר תסס בנירוסטה. יש לו ארומת אשכולית לבנה, תפוח ירוק, מלון ושקדים. הוא נעים ללגימה, וילווה היטב את מנות הפתיחה של החג. (39 שקלים).

ברקן קברנה סוביניון, צילום: יקב ברקן

 

 

קברנה סוביניון גולד אדישן, 2023, יקבי ברקן
הפתעת הטעימה. קברנה גלילי (כרם בן זמרה ועלמה), בעל צבע אדום עמוק ועוצמתי, ארומות פרי נהדרות (דובדבן ושזיפים), לצד תיבול חמים ומאפייני עץ. בעל גוף עשיר ועגול, טאנינים רכים ועדינים, ומרגיש הרבה יותר יקר ממחירו. שאפו! (39 שקלים).

למי שטיפה יכול לשחרר (עד 79 שקלים)

שיראז וירטואוזו 2023, יקב היוצר, צילום: אייל קרן

 

 

שיראז וירטואוזו 2023, יקב היוצר
מסדרת הביניים שהתקין פיליפ ליכטנשטיין, יינן היקב. הענבים, שנקבצו ממספר כרמים ברחבי הארץ, תססו כשלשה שבועות על קליפותיהם ולאחר מכן התבגר היין בחביות כתשעה חודשים. באף ניחוח סיגליות ופירות יער לצד טבק מעושן ושוקולד. בפה הוא מרגיש צעיר עם מרירות נעימה בסיומת שרק מוסיפה לו עניין. מרשים (50 שקלים).

שרדונה טי אמו 2023, קנטינה סן מרנזאנו, צילום: יח"צ

 

 

שרדונה טי אמו 2023, קנטינה סן מרנזאנו
שרדונה רומנטי מדרום איטליה, בעל ניחוחות מתקתקים של מי ורדים, פסיפלורה וליצ'י, לצד נגיעת בזיליקום. האופי המתוק והשמח ממשיך גם לפה, ואם לא היינו בודקים מול היבואן היינו משוכנעים שזה דווקא גוורצטרמינר. מסתבר שככה מתנהג שרדונה בפוליה. כיף של יין! (55 שקלים).

קברנה סוביניון 2022, יקב עמק האלה, צילום: יח"צ

 

 

קברנה סוביניון 2022, יקב עמק האלה
ממסך מפתיע שהותקן מ־45% קברנה סוביניון, 30% מרלו ועוד 25% סירה. ארומת פרי אדום ושחור טרי (דובדבן, שזיף מיובש) עם מאפיינים צעירים ותיבול שוקולדי. בעל גוף בינוני וסיומת מאוזנת. הרבה יין בשביל המחיר הזה. (60 שקלים).

מרלו 2022, יקב הרי גליל, צילום: סטודיו דדאלוס

 

 

מרלו 2022, יקב הרי גליל
איזה יין משגע! תסס והתבגר בחביות אלון כשנה, בעל צבע בורדו עמוק ויפה, ארומת פירות שחורים אינטנסיבית, קקאו משובח ונגיעת אקליפטוס. הגוף קטיפתי ומלא, והסיומת ארוכה עם שמץ אניס. ממצטייני הטעימה! (65 שקלים).

לה־וי לבן 2023, יקב קסטל, צילום: יח"צ

 

 

לה־וי לבן 2023, יקב קסטל
יין נהדר ומרענן שהותקן מענבי סוביניון בלאן והשלמת שרדונה קלה. אף אקספרסיבי בסגנון סוביניוני מעמק הלואר השופע פרי טרופי לבן לצד הדריות חמצמצה, כשבפה חגיגה פריכה עם חיזור נעים וקליל. נהדר כבר אמרנו? (80 שקלים).

למי שיכול להרשות לעצמו (עד 100 שקלים)

סיני 2023, יקב פסגות, צילום: שגיב כהן

 

 

סיני 2023, יקב פסגות
ממסך אדום שהותקן מקברנה סוביניון ופטי ורדו בחלקים שווים ועוד 20% שיראז. המון פרי שחור צעיר וטוב (דובדבנים ושזיפים) באף, לצד פלפל ירוק ווניל. בלגימה הוא פירותי, שמח ומלא עזוז. (80 שקלים).

קברנה פרנק 2022, יקב תשבי, צילום: יח"צ

 

 

קברנה פרנק 2022, יקב תשבי
יין מרשים שענביו נבצרו בכרמי גוש עציון והתבגרו בחביות אלון כשנה. באף פירות אדומים (פטל, שזיף אדום וקסיס) לצד פלפל שחור, קפה וטבק. בלגימה יש לו אופי חם וגוף מלטף, ותיבול של קינמון ווניל. (85 שקלים).

רוזה שבא 2023, יקבי בנימינה, צילום: אפרת אשל

 

 

רוזה שבא 2023, יקבי בנימינה
מסדרת היין החדשה והמבטיחה של היקב הוותיק. רוזה לא שגרתי אך מוצלח בעליל, העשוי ענבי מרלו גליליים, שהתבגר כארבעה חודשים בחביות אלון משומשות. בעל צבע אדום מבריק, אף הדרי משובץ תותי גינה וסוכריות חמוצות, גוף בעל נוכחות וסיומת ארוכה ומענגת. נפלא! (85 שקלים).

ויוניה 2023, יקב כישור, צילום: בועז אשכול

 

 

ויוניה 2023, יקב כישור
כמעט שקוף בצבעו, עם ארומות אגס לצד אגוזיות, קוקוס, תבלינים ירוקים ומינרליות פריכה, שמתפתח בהמשך ומפגין ניחוח פרי טרופי צהוב־כתום. הפה חומצי במידה, אך יש בו עובי ו"שמנוניות" חרפרפה. אלגנטי ומרשים. (95 שקלים).

מלבק אסנס 2019, יקב טפרברג, צילום: יח"צ

 

 

מלבק אסנס 2019, יקב טפרברג
ענבי המלבק שגדלו בכרם עמק איילון עברו השריה קרה, סחיטה עדינה והתבגרות בת כשנה וחצי בחביות עץ, והתוצאה – יין מיוחד ושונה, כשבפה הוא מפתיע לטובה עם חמיצות ורעננות גבוהה. (100 שקלים).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר