מגיע לנו קצת דבש | צילום: בועז לביא

טעמנו: אלה עוגות הדבש הטובות של השנה

כדי להמתיק את השנה החדשה, קונדיטוריות בכל רחבי הארץ יוצרות מגוון רחב של עוגות דבש • החל מבחושות קלאסיות ועד לשילובים אמיצים כמו וויסקי וקפה - יצאנו לתור אחר העוגה המושלמת • זו העשירייה שלנו

מקום 1: שיריז פטיסרי

בית הקינוחים הבוטיקי בגבעתיים, SHIRIZ פטיסרי, מציע לקראת ראש השנה מבחר עוגות דבש וקינוחים שמשלבים קלאסיות לצד מודרניות. 10% מההכנסות עבור מכירתם מועברות למטה המאבק להחזרת החטופים. טעמנו עוגה קלאסית ששילבה בין דבש ללימון ומעליה הונחה גבינת ריקוטה. היו בה גם נגיעות של שוקולד קינדר צהוב והיא הייתה אוורירית ונימוחה. הדבש הורגש בה במידה רבה וגרם לה להיות מתוקה, אבל מעט מליחות ששולבה בה נתנה קיק והרימה אותה מבחינת טעמים. 50 ש"ח. 

בשילוב גבינת ריקוטה, צילום: NEOmedia

מקום 2: קונדיטוריית שמו

למקום השני והמכובד הגיעה עוגת דולצ'ה מוס דבש של קונדיטוריית שמו, בהובלתו של השף קונדיטור, מיקי שמו. היא כללה שני רולים של מוס דבש רך שהונחו על תחתית עשויה שוקולד ואגוזים מתפצחת בשילוב של שוקולד "ולרונה". השכבות השונות יצרו עוגה יפיפה, שמעליה "יושבות" על שכבת השוקולד הדקיקה האחרונה דבורים אכילות, מבריקות ומתקתקות. הדבש כמעט ולא הורגש בעוגה, אבל מבחינה מרקמית, השילוב בין השכבות יצר מנעד טוב ורחב של קראנצ'יות מול קרמיות. המתיקות של העוגה הייתה גבוהה ונבע ממנה טעם משובח של מוקה ואגוזים. 89 ש"ח לפס.

עוגת דולצ'ה, צילום: איתיאל ציון

מקום 3: האופים הקטנים

מקונדיטוריית הבוטיק "האופים הקטנים", ששוכנת בשכונת נחלת יצחק בתל אביב, נשלחה למבחן הטעימה עוגת קפרזה לימון ודבש ללא גלוטן. היא הייתה עשויה מקמח שקדים, חמאה, ביצים ושוקולד לבן. היא שילבה גם לימון ודבש, שיצרו איזון ומתיקות ברמה מתונה. העוגה הייתה פריכה יחסית בחלקה החיצוני ורכה יותר בחלקה הפנימי. פשטות שיחקה בה תפקיד מרכזי מבחינת נראות וטעמים - ולפעמים, באמת שלא צריך יותר. ההשראה לקינוח, לדברי הקונדיטורים, היא העוגה המסורתית נטולת הקמח של האי קפרי - טורטה קפרזה שוקולד, שהותאמה במקרה הזה לראש השנה. 50 ש" לפס. 

בהשראת טורטה קפרזה, צילום: רן ארדה

מקום 4: ביסקוטי

כמיטב המסורת, קונדיטוריית ביסקוטי השיקה גם השנה לקראת החגים קולקציית מתוקים עשירה בדבש. בין מגוון העוגות עם הניחוחות הביתיים שיצרה בעבודת יד השפית, רוסלה יונה, טעמנו עוגת האני מון. היא כללה מעין שכבה עגולה רחבה של בצק עוגיית שורטברד פריך, שכבה נוספת של פראנז'יפאן עם טעמים עדינים מאוד של דבש, קרם יוגורט שהקנה לה טעמים גבינתיים וקרם שנטילי וניל. אי אפשר היה להתעלם מהנראות המרשימה של העוגה המתוקה. למרות מגוון השכבות, היא הייתה קלה ושילבה בין מרקם קרמי לפריכות ואווריריות. מחיר 144 או 72 ש"ח, לפי גודל. 

עוגת האני מון של ביסקוטי, צילום: בועז לביא

מקום 5: לה רושל פטיסייר

לה רושל פטיסייר יושבת בבני ברק ומציעה מארזים, מגשי אירוח וקייטרינג חלבי. הקים אותה השף קונדיטור, רותם בארי, שיצר לכבוד חגי תשרי בין השאר את עוגת עקיצת הדבורה - עוגה לפי מתכון של סבתו, שמכינים שכבה שכבה. היא משלבת בין שכבות של בצק שמרים ספוג ברוטב קרמל ודבש לבין קרם וניל על בסיס גבינת שמנת. התוצאה הסופית מצופה בקרמל ושקדים מסוכרים, כך שטעם הקרמל הורגש מאוד בפרוסה שדגמנו. בארי שילב בעוגה דבש טהור ושמנת חמוצה. הדבש בה הורגש מאוד והמתיקות הגבוהה יחסית התאזנה בזכות טעמיה החמצמצים. השילוב המרקמי בין הקרם האוורירי לבין הבצק שהיה מעט דחוס, היה נכון. 292 ש"ח.

עקיצת דבורה, צילום: לירן מימון

מקום 6: מאפה נאמן

רשת מאפה נאמן הוותיקה הוציאה השנה לקראת החגים קולקציית עוגות רחבה, ששמה דגש על תפוח ודבש. "פס עקיצת דבש" היא למעשה עוגת דבש ביתית ומתובלת, שמורכבת שכבות שכבות. זוהי לא עוגת הדבש הסטנדרטית הבחושה שאנחנו רגילים אליה, אלא עוגה יצירתית שמשלבת בין מרקמים וטעמים. את שכבות הבצק הרכות מפרידות שכבות של קרם וניל עשיר, כל אלה מעוטרות מעל בשקדים מולבנים מקורמלים בדבש. הקרם בעוגה היה אוורירי ומתקתק במידה, ונוצר קונטרסט טוב בינו לבין החלק העליון הפריך והכיפי של האגוזים. 65 ש"ח ליחידה. 

מורכבת שכבות שכבות,

מקום 7: קונדטוריית שני

הקונדיטוריה הוותיקה, שנוסדה בשנת 1964 בחיפה ומחזיקה היום בשבעה סניפים, הוציאה הפעם לקראת ראש השנה קולקציית עוגות וקינוחים רחבה. סיקרנו את רולדת הדבש האסתטית שלה. היא שילבה בין דבש, תפוחי עץ וקרם וניל. בצק העוגה היה רטוב ובעל זאת שמר על אווריריות. האיזון בינו לבין הקרם, שמתיקותו הייתה מעודנת, היה טוב. הפרי בתוך הרולדה הפתיע את החך והיה מעט מתוק מדי לטעמנו. מדובר בעוגה לא סטנדרטית שבהחלט שמה את טעמי הדבש במרכז. היא תראה מצוין על שולחן החג ובהחלט תהיה מתוקה מספיק לקראת השנה החדשה. 89 ש"ח. 

הרולדה, צילום: יפעת כהן

מקום 8: ביגה

רשת קפה ביגה השיקה לרגל החגים הפותחים את השנה היהודית עוגת תפוח בדבש קלאסית ללא גלוטן, שגם הסובלים מצליאק יכולים ליהנות ממנה. זוהי עוגה בחושה, עגולה וגבוהה, שאפויה בסיר פלא, מה שמקנה לה סגנון מסורתי. היא משלבת נגיעות של תבלינים חמים כמו קינמון, ציפורן ואגוז מוסקט. טעמי הדבש בה בלטו ורמת המתיקות שלה הייתה מעודנת. אין ספק שהיא נותנת מענה טוב במחיר הוגן גם לנמנעים מגלוטן. 49 ש"ח.

גם לנמנעים מגלוטן, צילום: אסף לוי

מקום 9: מאפיית לחמים

לרגל פתיחת השנה היהודית החדשה, "מאפיית לחמים" של האופה אורי שפט, השיקה שלל מאפים שמיוצרים מדי יום בעבודת יד. ביניהם, אגב, גם השטרודל מבארי - מאפה שיצר השף קונדיטור, יקי שגיא, מקיבוץ בארי, לזכר שלוש מנשות "צוות השטרודל" בקיבוץ: פסי כהן ז"ל, יונה כהן ז"ל ומזי בכר ז"ל וחלק מהכנסותיו עובר ישירות לשיקום הקיבוץ ולחבריו. אנחנו טעמנו לטובת המבחן "עוגת דבש והדר". עוגת בחושה קלאסית, עגולה, מעוצבת וצבעונית. היא הייתה מתוקה יחסית, אך מעליה היו תוספות שהחמיאו לה ויצרו קונטרסט טוב, כמו זיגוג לימון, פירות הדר מסוכרים, פקאנים, פיסטוקים ומקלות קינמון. מרקמה היה רך ועסיסיותה נשמרה. 89 ש"ח.

מעוטרת פירות הדר, צילום: דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע

מקום 10: בוטיק סנטרל

רשת בוטיק סנטרל הוציאה השנה מהדורה מיוחדת של עוגות דבש מצופות. לעשירייה שלנו נכנסה עוגה דבש פרווה בחושה. נעשה בה שימוש בדבש ישראלי מקומי אורגני. הטוויסט בה היה שילוב מעניין של וויסקי, קפה וציפוי של שוקולד מריר. טעם הדבש אולי הלך מעט לאיבוד בין הרכיבים ופחות הורגש, אבל אין ספק שהם התאימו והחמיאו אחד לשני. העוגה הארוכה והמלבנית נראית צנועה, ולמרות שזוהי עוגה פשוטה יחסית מבחינת נראות, מרקמה מצוין וקטיפתי. 49 ש"ח.

שילוב מתבקש, צילום: טל סיון ציפורין
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו