כריך בשר מפורק במחנה אסאדה. צילום: אסף קרלה

הכריך הקרניבורי המושלם: מסע בשלוש מזללות בשריות חדשות

מעדניית שף ששואבת השראה מדליקטסנים ניו-יורקיים, "מזנון שף" באבן יהודה ומזללה חדשה של הרשת המפורסמת מירושלים • ביקרנו בשלושה מקומות ששמים במרכז הצלחת, תרתי משמע, בשר איכותי בין שתי פרוסות לחם • הנה המסקנות העסיסיות

[object Object]

שלוש מזללות בשריות חדשות נפתחו לאחרונה ברחבי הארץ, ולכולן מכנה משותף אחד: האסאדו המיושן והבריסקט המעושן שלהן מונחים יפה בין שתי פרוסות ג'בטה, חלה או אפילו בתוך פיתה, במטרה ליצור את הכריך הקרניבורי המושלם. העמסנו כמה שותפים רעבים ויצאנו למסע טעימות עסיסי בכפר סבא, באבן יהודה ובתל אביב, בדרך אל הסופר-סנדוויץ'.

ניו יורק פינת כפר סבא: נוהו דלי

מתחם אושילנד שבמזרח כפר סבא מנסה למתג את עצמו מחדש כמרכז קולינרי בזכות מספר בתי אוכל שנפתחו בו לאחרונה, כך שלכל הפחות עובדי ההייטק מהאזור אף פעם לא נשארים רעבים בארוחת הצהריים.

אסאדו בנוהו דלי, צילום: דורון פרידמן

נוהו דלי (Noho Deli), מעדניית השף של רן אלקובי (אריאנה , בוקריה), שואבת השראה מדליקטסנים ניו-יורקיים ומשתלבת היטב בקונספט הזה. כרגע היא בתקופת הרצה ופתוחה בימי חול בלבד עד השעה 16:00 (שעות הפתיחה צפויות להתרחב בעתיד). המקום אינו כשר, אבל מחולק לעמדה חלבית ולעמדה בשרית שמופרדות לגמרי זו מזו, כך שאין ערבוב בין המרכיבים. שולחנות הישיבה הם מחוץ למסעדה בשטח הקניון עצמו.

התבייתנו על העמדה הבשרית וביקשנו לדגום שלושה כריכים: אסאדו מעושן (58 שקלים, 78 שקלים בארוחה כולל תוספת), בריסקט (58 שקלים, 78 שקלים בארוחה) ופסטרמי הודו (50 שקלים, 70 שקלים בארוחה). כולם מעושנים במקום ומגיעים בג'בטה טרייה חצויה לשניים. גילוי נאות: לפחות בשבילנו, חצי כריך יכל בקלות לסגור פינה לצהריים של אמצע השבוע - בטח במסגרת ארוחה לצד צ'יפס, אנטיפסטי או תפוח אדמה מעושן. במילים אחרות, הסנדוויצ'ים פה מפלצתיים.

הסנדוויצ'ים פה מפלצתיים,

כריך האסאדו היה ללא ספק הכוכב של הלאנץ'. עדין, נימוח, טיפה מתקתק וטעים מאוד לאחר שעבר, כך הובהר לנו, יישון של עשר שעות ביין אדום ושזיפים. הרבה מאוד בשר מילא את הג'בטה שלנו, שהייתה משוחה במיונז חרדל-דבש ומגובה בירקות. המלפפונים החמוצים הביתיים והמעולים שגיבו את המנה, כמו גם הצ'ימיצ'ורי והרטבים הנלווים (כולם תוצרת עצמית) גיוונו את הביסים, ואהבנו מאוד את הפרזנטציה של הארוחות במגשי קרטון יעילים, שבהם כל צלוחית רוטב מקבלת מקום משלה.

משם עברנו לכריך הפסטרמי - בהגייה ניו-יורקית בבקשה, שכן אלה לא פרוסות הפסטרמה הדקות והמתועשות שאתם קונים בסופר, אלא כמות נדיבה של נתחוני בשר הודו עבים, מתובלים, מעושנים ועסיסיים, שמספקים אופציה מעט יותר קלילה לעומת כריכי הבקר. הג'בטה שודרגה במיונז, צ'ימיצ'ורי וירקות, וגם הפעם המנה היתה טובה, ראויה ומשביעה מאוד. ארזנו חצי ממנה לערב (גם אפשר לקנות את כל הבשרים הביתה במשקל). 

המנה הייתה טובה, צילום: דורון פרידמן

כריך הבריסקט (מיונז, צ'ימיצ'ורי, חסה ומלפפון חמוץ) היה לטעמנו פחות מוצלח מבין השלושה, אולי מפני שנפלנו על כמה חתיכות שומניות במיוחד ופחות לעיסות, שלקח לנו יותר זמן מהרגיל להוריד בגרון. בהחלט לא נורא.

נחזור? לא נשלול את האפשרות אם וכאשר שעות הפתיחה יורחבו, ובהנחה שנזדמן לאזור. ככל הנראה גם ננסה את ההמבורגר המעושן שבהחלט קרץ לנו, ויש גם תפריט מרשים של כריכים חלביים וקינוחים.

נוהו דלי, עתיר ידע 4, כפר סבא (מתחם אושלינד).

לא התבאסטנו: הבסטה, אבן יהודה

מה מציעים במקום שמגדיר את עצמו כ"מזנון שף"? אוכל רחוב כשר על טהרת בשר וירקות שוק. המנות מגיעות בפיתה, בג'בטה או בצלחת, ועליהן חתום המסעדן מיכה בואדר (שגם עומד מאחורי צמד בתי הקפה שטמפפר בנתניה ובאבן יהודה).

כריך דייגים בבסטה, צילום: דניאלה אשר

הבסטה החדשה ממוקמת בקומה השנייה של מרכז קרסו שבמועצה המקומית ומציעה מקומות ישיבה בפנים ובחוץ - אבל גם אלה שבחוץ נמצאים מתחת לגג המתחם. כריכים בשריים הם העיקר פה, ושלושה מהם הומלצו לנו: אסאדו מפורק בפיתה (56 שקלים); "עוף פיקנטי בלהבות" בג'בטה (56 שקלים); ובשביל הגיוון - כריך דייגים עם לברק צלוי (62 שקלים).

ככתבה שמתמקדת בכריכי בשר, הפנינו את מרבית תשומת ליבנו למנת האסאדו (שימו לב: לא ניתן להמיר את הפיתה בג'בטה). היא הייתה סבירה. הבשר ממש פיצץ את הפיתה (אפילו קיבלנו בונוס בשרני ב"כובע" שנחתך כדי לפתוח אותה), ואליו התלוו בחסה, איולי פלפלים, ירקות צלויים, צ'ימיצ'ורי, בצל מקורמל וקונפי שום.

הפיתה עצמה הייתה מצוינת: עבה, רכה וטרייה, ממש כמו ענן תפוח ומתפקע שיצא מהטאבון. מצד שני, למרות כל התוספות - אולי מפני שהן היו מועטות מדי - היה חסר למנה פאנץ' של תיבול וטעם. הנספח שלנו לאותה גיחה הוסיף לפיתה כף נדיבה של טחינה והכריז שהיא פתרה את הבעיה.

כריך אסאדו, צילום: יח"צ

ההפתעה הגדולה של הערב הייתה כריך הדייגים (פילה לברק צלוי על הפלנצ'ה, איולי זעפרן, חסה, עגבנייה, בצל מקורמל, שיפקה לימון וצ'ימיצ'ורי). מעולה. הג'בטה הקריספית נתנה קונטרה לדג הרך שהיה טעים מאוד, ואילו הרטבים והממרחים העניקו למנה ממד פיקטני ואף ממכר. תלונה יחידה, אם תתעקשו: היינו שמחים לקצת יותר דג, שימלא את הפה בכל ביס.

כריך העוף (פיסות חזה עוף מוקפצות עם בצל, חסה, כרוב לבן, מיונז ואריסה) היה אכן פיקנטי-על-גבול-החריף. בסדר גמור, אבל לא משהו יוצא דופן שמצדיק הגעה מיוחדת למקום. המנות מגיעות ללא תוספת, ובשביל מנת צ'יפס תיאלצו להיפרד מ-12 שקלים נוספים.

נחזור? ככל הנראה בשביל כריך הדייגים, ואז גם נוכל לנסות את "הקבב של צביקה" שמגיע - מכל הווריאציות הפחמימתיות בעולם שיכולות לשמש ככלי קיבול לבשר - דווקא בבריוש. תודו שטרם ניסיתם קבב בבריוש. גם אנחנו לא.

הבסטה, המייסדים 62, אבן יהודה (מרכז קרסו). כשר.

פעם שלישית אסאדו: מחנה אסאדה, תל אביב

סניף שלישי לרשת המזללות הבשריות מחנה אסאדה, והראשון שלה במרכז הארץ. אחרי הלוקיישנים בירושלים ובמודיעין, הגיעו הבעלים אתי וירון ישפה למסקנה שגם לתל אביבים מגיע ליהנות ממטעמי אוכל הרחוב המפורסמים של מהבירה. הסניף החדש והאינטימי נפתח בחודש שעבר ממש צמוד לכיכר רבין, עם כמה מקומות ישיבה בפנים וקומץ שולחנות בחוץ.

ויש גם שניצל, צילום: אסף קרלה

לאלה שעוד לא בלופ - התפריט של מחנה אסאדה מחולק לשניים: כריכי בשר צלויים בלחמניית חלה קלועה תוצרת עצמית, ומנות בשר במגש עם תוספות. לא מעט אפשרויות קסמו לנו, אבל בסופו של דבר בחרנו במנת הדגל - "כריך אסאדה" (58 שקלים) - ובכריך "סטייק & אגז" (72 שקלים). מחיר תוספת צ'יפס (שהם יותר בכיוון של פרוסות תפוחי אדמה מטוגנות וצ'אנקיות) הוא 18 שקלים.

כריך האסאדה (אסאדו בצלייה איטית, איולי, רוקט, מלפפונים חצי כבושים, עגבנייה ובצל קריספי) התגלה כמוצלח יחסית, אך לא מושלם: הבשר היה עסיסי, עשוי ומתובל היטב, אבל החלה הייתה קרה (כלומר, היא לא בדיוק יצאה מהתנור) והביס לטעמנו היה קצת יותר מדי בצקי ואף מעט יבש.

סטייק & אגז, צילום: דורון פרידמן

מנגד, מנת ה"סטייק & אגז" (נתחי בקר, איולי נענע הדרים, ביצה חצי רכה, רוטב יין, בצל ירוק, עגבנייה, רוקט ושערות צ'יפס תפוח אדמה) התגלתה, בלי להגזים, ככריך הכי מוצלח שאכלנו בתקופה האחרונה. גם אם החלה הייתה קרה, שילוב הטעמים והמרקמים של הבשר הרך, הביצה המעט נוזלית ושערות הצ'יפס הקראנצ'יות והמפתיעות האפילו על כל תלונה שאולי הייתה לנו, והביס המושלם הכיל הכל מהכל. פשוט קונצרט. בלי לזלזל בכריך האסאדה, חלילה, זו צריכה להיות מנת הדגל של הרשת.

נחזור? בטח. אנחנו זוממים על שחזור חוויית הסטייק & אגז כבר יומיים, ואז גם נרד לעומק כריך שניצל הבקר עם סלט הביצים - ע"ע "מילנזה ארגנטינאי".

מחנה אסאדה, מלאכי ישראל 8, תל אביב. כשר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו