בשוק הכרמל: גילינו האפי האוור כשר שהפתיע אותנו

בערבים ״הולה הולה״ מלאה באנשים שאוכלים טוב, אבל בעיקר שרים ומפזזים • הפעם הגענו לביקור בשעות הרגועות יותר • המלצה שלנו: תתמקדו במנות הדגים לפתיחה ובפסטות לעיקרית

הולה הולה. צילום: דרור כחלון

אחרי שהעיניים מסתגלות למעבר החד מהשמש החזקה אל תוך האפלולית הקרירה והנעימה של מסעדת "הולה הולה", עולות שתי מסקנות שלא מתיישבות זו עם זו: מדובר במקום יוקרתי ושיקי עם עיצוב עילאי ומתנשא. באותה נשימה, מדובר במאורת חפלות שכונתית מהסוג השמח.

למסקנה הראשונה מגיעים אחרי סקירה של בר המשקאות הבהיר והמרשים שמקבל את פני הנכנסים. הוא גבוה, מרווח ומזמין. למסקנה השניה מגיעים אחרי שהמבט זז שמאלה. הכיסאות במקום מסודרים בכמויות ובצפיפות סביב כמה שולחנות מחוברים, בדיוק כמו בשולחן חברים בחתונה. מי שירצה לשבת בשולחן קטן ואינטימי יצטרך להדרים עד לחלון הכניסה ולשבת בשולחנות גבוהים. ההכרזה ברורה: עכשיו שקט, אבל מוכן לרעש ולהמולה שיהיו פה בהמשך, אז יהפכו הכיסאות להמלצה בלבד.

ניגוד בין יום ללילה, צילום: יונתן בן חיים


כבר כמעט שנתיים שבהן הולה הולה מלאה בערבים בהמוני צעירים שאוכלים טוב, אבל בעיקר שרים ומפזזים עם שתייה ביד ואוכל בצלחת. הכל תחת כשרות נדירה יחסית למקומות כאלו במרכז תל אביב. כעת, המסעדה רוצה לתת מענה גם לסועדים שפחות מעוניינים בטברנה. לשם כך ניתן לקבל עד לשעה שבע בערב הנחה של 15 אחוזים על התפריט, ומבצע של אחד פלוס אחד על השתייה.

את האוכל, כיאה לשף שקד פחימה, אפשר להגדיר כגורמה - מה שבולט בעיקר במנות הפתיחה. כך למשל מנת טרטר דג מוסר ים, שהגיע עם פוקאצ׳ה נעימה ובגבינת לבנה פשוטה, שעשתה פלאים עם הסומק, שמן ירוק ועירית. אותו שימוש נאה בגבינה יחזור על עצמו גם בעיקריות, במנת טורטליני גבינות ברוטב שמנת כמהין. לא קרם פרש, לא שמנת עשירה אלא גבינה לבנה פשוטה וגאה, שעשתה יופי של עבודה.

הקסם נמצא בפשטות, צילום: יונתן בן חיים

המנה הבולטת באמת הייתה לחמעג'ון דגים, שהדגישה את מה שחשוב: הלחם, שהגיע קריספי בשוליים וחרוך קצת פחות במרכז. עם האיולי, קוביות המוסר והצנוניות, קיבלנו אבטיפוס של לחמעג׳ון דגים כמו שהוא צריך להיראות. ההברקה של הלחמעג׳ון ממנות הפתיחה, הדגישה דווקא את מה שצריך קצת לתקן בעיקרית: מנת מוסר הים על פירה כמהין, ברוקולי ושמן ירוק, הייתה נעימה ומוצלחת עם פירה חמאתי. הכל טוב ויפה, אבל לא משהו שלא ראינו במקומות אחרים. מנה טובה בהחלט, אבל 169 שקלים זו הגזמה. לכו על הדגים במנות הפתיחה ועל הפסטות בעיקריות.

השתיה אגב, במיוחד בימי חום, מצדיקה את ההייפ. כוס צוננת של "אבא שמעון", עם קפטן מורגן ספייס, אננס יפה ושמנמן וסירופ אלדרפלאוור השאירה בנו רצון לקפוץ בהזדמנות גם בערב רועש, כדי לבדוק מה עוד יש לבר המשקאות להציע.

לא לוותר על הפסטות, צילום: יונתן בן חיים

הולה הולה שבצהריים לעומת זו שבערב הן דוקטור ג׳קיל ומיסטר הייד. בניגוד קיצוני לערב הרועש, מדובר ביופי של מקום לדייט מאולתר בצהריים, או אפילו לפגישת עסקים עם מוצלחת על שוט קריר ומעקצץ.

ואם הדייט יהיה מוצלח במיוחד או שהחוזה ייחתם רק לאחר מו״מ ארוך קצת יותר, תוכלו להישאר עד הערב ולחגוג כמו שצריך.

הולה והולה
סמטת הכרמל ,27 תל אבי - יפו
כשר - רבנות תל אביב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר