אפשר לגוון מבר הסלטים. צילום: איתיאל ציון

בר סלטים ביתי לילדים: פתרון גאוני שהתחיל מטיקטוק

זה טעים, מגוון וגורם לילדים לאכול ירקות • אם לתשעה מאלבמה הפכה את הקונספט לטרנדי כשסידרה במטבח אינספור קופסאות פתוחות עם כל טוב להרכבה עצמית • הבלוגרית אבישג פארי שיתפה גם היא: "החלטתי לייעל עניינים"

[object Object]

מי צריך מסעדות כשהמטבח הביתי יכול להפוך לבר סלטים מושקע? מלני קייד, אמא לתשעה מאלבמה, הצליחה להפוך את הקונספט לוויראלי כשהקימה בבית שלה בר סלטים מרשים, כאילו היא מנהלת מסעדת גורמה קטנה. עם עשרות תוספות טריות שנבחרות בקפידה מדי שבוע, קייד לא רק חוסכת זמן במטבח, היא גם מקנה לילדיה אהבה לירקות מבלי שיצטרכו לצאת מהבית ולשלם לא פעם סכום לא מבוטל עבור כמה ירקות עייפים ולא מאוד מעוררי תיאבון.

קייד, שמתחזקת בטיקטוק עמוד עם 729 אלף עוקבים תחת השם raisingcades10, שיתפה לפני כשבועיים סרטון בו היא מתעדת את עצמה מארגנת את בר הסלטים המרשים שהקימה במטבח ביתה הפרטי, והרשת לא ידעה שובע מהתלהבות. הסרטון צבר עד כה יותר מ-10 מיליון צפיות ומאות אלפי תגובות נלהבות ומסתמן כי ניתנה האות לטרנד חדש.

@raisingcades10

Q: How often do you restock your salad bar? A: I fill the top once or twice a week, depending on how busy we are that week and what our needs are for that particular week. The bottom has two refrigerated sides. I keep salad plates and bowls on one side so that they are chilled and ready for use. If one of our children doesn’t care for what we have planned for lunch or dinner, he or she is welcome to partake from the salad/sandwich bar. As a reminder, before upgrading to this stand-alone salad bar, I incorporated the same concept in a drawer in our fridge using plastic containers from Walmart. This is totally doable, you just have to be a bit creative with your own space and budget. Looking for a salad bar of your own? Check my A m a z o n Storefront. Link in bio! 🥗

♬ original sound - RaisingCades



"גם ככה אני כמו מסעדה"

"תתפלאי, אבל בחיי שלא נתקלתי בסרטון הזה לפני שהחלטתי להעלות את שלי", מספרת לנו אבישג פארי (38), בלוגרית האוכל ומשתתפת העונה האחרונה של "מאסטר שף", ששיתפה אתמול בתזמון מושלם לבאזז ברשת את 48 אלף עוקביה באינסטגרם בסרטון שתיעד את בר הסלטים האקטיבי שהקימה במטבח ביתה עבור שלושת ילדיה בני ה-10, 6 ו-3.

מאיפה הגיע הרעיון? 

"הילדים שלי תמיד רעבים" היא צוחקת, "אני מרגישה כמו מסעדה לא פעם ומתקשה לעמוד בקצב, אז החלטתי לייעל את העניינים. אם כבר אני מכינה להם סלט גם ככה, למה לא להפוך את זה גם לחוויה יותר כיפית עבורם".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎טיפים ומתכונים | אבישג פארי‎‏ (@‏‎avishag_peeri‎‏)‎‏

גם בבר ששיתפה פארי ברשת הכל נראה בריא, טרי ומזין. "אני דואגת לגוון את המרכיבים ואת צורת החיתוך של הירקות כדי שלא יהיה משעמם", היא מפרטת: "יש ביצה קשה, טופו, חזה עוף, רטבים ולימון וכמובן גם קטניות, זרעים ואגוזים. את הקופסאות קניתי במקס סטוק. הכי פשוט וקל שיש ואני פשוט מסדרת אותם על האי במטבח".

ילדים לא תמיד אוהבים לאכול ירקות, הם משתפים פעולה? 

"הם מאוד בקטע. הם אפילו יצרו לעצמם תחרות מי מרכיב את הסלט הכי טוב ולמי יוצא הסלט הכי טעים ויצירתי, גם בת השלוש שלי".

איך גרמת לזה?

"צריך להבין שהתפיסה הזו של 'ילד בררן' באוכל היא מוטעית. ילד לומד מההורים שלו. לא צריך ליצור לילד תפריט נפרד רק כי הוא ילד. אל תניחו מראש שהילד לא ירצה ולא יאהב. תנסו. אצלי גם הילדים אוכלים בריא מאז ומתמיד כך שזה לא שפתאום הם התחילו לאכול ירקות רק בגלל שזה הפך לחוויה יותר משחקית. ככה הם גם יכולים להכין לעצמם סלט לבד כשהם רעבים בין הארוחות ולא צריכים אותי כל הזמן".

בין הארוחות, צילום: לירון אלמוג

בסרטון שצבר עד כה קרוב ל-90 אלף צפיות ומאות תגובות, שלושת ילדיה של אבישג נראים לוקחים חלק בהכנת הסלט ומנשנשים בהנאה את התוצאה על הספה. הגולשים המבודחים ביקשו מאבישג לאמץ אותם והתעניינו מתי נפתח הבר כדי שיוכלו לבוא ליהנות ממנו גם כן.

הם עוזרים לך גם בהכנות ובשטיפת הכלים אחרי?

"הגזמת", היא צוחקת. "בשביל זה יש תורנות מדיח, אבל העיקר הוא שהם אוכלים אוכל בריא ומצליחים גם ליהנות מהחוויה. לי זה סוגר את הפינה של ארוחה אז זה מצוין לכולם, וכמובן שלא רק הילדים נהנים מזה. גם חברים ומשפחה באים אלינו".

איך התגובות מהסרטון?

"וואי היו מלא תגובות. מלא מבקשים ממני את המתכונים, אני כל היום עונה להודעות מהבוקר. אנשים כל הזמן שואלים אותי איך הילדים שלי אוכלים בריא כל הזמן. התשובה פשוטה: אם הבית הוא פתוח ומגוון וההורים מציעים לילדים את מה שהם אוכלים, אז לזה הם יתרגלו". לפארי חשוב להוסיף: "אני לא אמא מושלמת ואל תאמינו לכל מה שאתם רואים באינסטגרם. הילדים שלי אוכלים גם פתיתים ושניצל, וזה בסדר. לפעמים צריך לדעת גם קצת לשחרר. הכל בסדר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו