מודיעין זוכה לאחת הפיצריות הנחשבות בעולם - ועוד חדשות אוכל

"פנינה פאי" הופכת למוסד של 25 שנה באירוע מיוחד, "משלוחה" נכנסת לעולם הפיין דיינינג, פתח תקווה פוצחת בפסטיבל בשר ובירה, ומה קורה כשארבעה שפים מסקרנים נכנסים למעבדת קוקטיילים? • הנה אירועי הקולינריה הקרובים והשווים

פיצה קראפט . צילום: אסף קרלה

כשארבעה שפים נכנסים למעבדת קוקטיילים

מעבדת הקוקטיילים 7:1 בנווה צדק מבית TYO מארחת במהלך חודש ספטמבר הקרוב סדרת ערבים בשם "Culinary Laboratory". לצד השף עופר ששון, ארבעה מהשפים המסקרנים בארץ ייצרו במהלכה תפריטים בני שש מנות על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות (מרוטו-וואפ למיצוי טעמים ועד צנטריפוגות ליצירת תרכיזים צלולים). גיא אריש יפתח את הסדרה ב-2-3 בספטמבר עם מנות כמו סשימי אינטיאס עם אצות ובושם סומק. ב-9-10 בספטמבר יובל לשם ואיתי אייל מקבוצת Ilu יגישו בין השאר פרח דג נא עם פילה עגבנייה. מוטי טיטמן (מלגו ומלבר) יסגור את האירועים בתאריכים 16-17 בספטמבר עם מנות כמו ברזאולה ביתית וקורנדביף. כל הארוחות מלוות בקוקטיילים מיוחדים.

7:1, אחד העם 1, תל אביב
פתוח בימים שני-שלישי בספטמבר, האפי האוור בין 18:00-20:00

מוטי טיטמן, צילום: דן פרץ

חגיגות 25 לפנינה פאי

את קונדיטוריית "פנינה פאי" באשדוד, שכבר הפכה שם דבר בעיר ובכלל, פתחה פנינה קונפורטי - מהחלוצות בתחום הקונדיטוריה, בשנת 1999 והיום היא מפעילה אותה יחד עם שתי בנותיה. לרגל חגיגות 25 שנות פעילות היא תקיים בכל שבוע במהלך חודש ספטמבר שיתוף פעולה עם מוסד קולינרי מוכר בעיר, במסגרתו תוגש מנת ספיישל מיוחדת.

בתאריכים 1-6 בספטמבר תוגש מנת קרואסון פריקסה של דג כבוש, לימון כבוש, צ׳ילי חריף ועגבניות שרי שנוצרה יחד עם השף יחי זינו מ"פסקדו". בתאריכים 8-13 בספטמבר תוצע מנה משותפת עם השף יאן הרוש מ"פיצה ׳פארינו". בתאריכים 15-20 תוכלו ליהנות ממנה שנוצרה עם שף אייל דיין ממסעדת ”עלמא". בין התאריכים 22-27 בספטמבר תוגש מנה שנוצרה עם השף אדם שוקרון ("זה" ו-"זאתי").

הציונות 13, אשדוד
ראשון עד חמישי 07:00-21:00, שישי 07:00-15:00
המנות יוגשו בימים ראשון עד שישי בין השעות 8:00-16:00

גילי מפנינה פאי ויחי מפסקדו, צילום: פרטי

אחת הפיצות הטובות בעולם נפתחת במודיעין

פיצה "קראפט", שנבחרה בשנת 2017 לאחת מ-50 הפיצות הטובות בעולם לפי דירוג Top 50 Pizza, פותחת בימים אלו את הסניף השלישי והראשון שלה מחוץ לגבולות ירושלים, בעיר השכנה מודיעין, עם ישיבה פנימית וחיצונית וקומה לאירועים פרטיים. הפיצות במקום נאפות בטאבון פחם מדורה מבצק מחמצת בהתפחה של 72 שעות על מנת שיהיה אוורירי וקריספי. בתפריט תמצאו גם מנות פתיחה רבות כמו פטריות צלויות וקפרזה, פסטות איכותיות וכמובן, קוקטיילים משובחים או בירה מהחבית.

מתחם ׳הטראסה׳, מנחם בגין 21 , מודיעין
שעות פעילות ראשון עד חמישי 12:00- 23:00, מוצ״ש - כשעה לאחר צאת השבת ועד 23:00

כשר למהדרין

פיצה קראפט, צילום: אסף קרלה

פסטיבל בירה ובשר בפתח תקווה

פסטיבל הבירה והבשר השנתי של העיר פתח תקווה חוזר. הוא נערך היום ומחר (רביעי וחמישי) בפארק יצחק אוחיון בעיר, הפעם הוא מוקדש לזכרו של סמל תומר נגר ז"ל, שנפל בקרב במלחמת חרבות ברזל. כדי להנציח את זכרו ולהמשיך את דרכו של תומר, משפחתו יצרה את 'בירה תומר', המבוססת על אהבתו לבירות מיוחדות. כל ההכנסות ממכירתה יועברו לסיוע לנוער בסיכון, תחום שבו תומר התנדב כשהיה בגילאי 16-20. בפסטיבל אפשר ליהנות גם מהבשרים המיוחדים של "רוב מלך המנגל" – תושב פתח תקווה שהקדיש את כל זמנו במהלך המלחמה לחיילי צה"ל כשנדד יחד עם המעשנה שלו כדי לפנק אותם בבשרים עשירים וטעימים. לצד האוכל והבירות, יתקיימו באירוע הופעות של אביב גפן, טיפקס ושרית חדד, ועוד.

בירה תומר, צילום: יח"צ

ה-SHACK החדש בראשון

SHAKE SHACK ישראל פותחת היום (רביעי) את סניף הדגל שלה במתחם City G בראשון לציון. כמו שדיווחנו לאחרונה, הרשת פותחת את המקום החדש בקונספט שונה שלא היה עד כה בכל רחבי העולם. הוא מתפרס על פני שתי קומות, השנייה מציעה לאורחים מכונות משחק מתקדמות בשילוב קיר וידאו ענק שמשדר משחקי ספורט לאורך כל היום.

המקום החדש, צילום: באדיבות שייק שאק ישראל

מארזי "משלוחה Sessions"

אפליקציית משלוחי האוכל והמרקט הישראלית "משלוחה" מביאה לתל אביב את "משלוחה Sessions", סדרת אירועים שסובבים סביב מארזים ממוסדות קולינריים נחשבים. בכל מארז מככבים קינוחים של השף קונדיטור, עופר בן נתן ויינות ארטיזנליים מותאמים למנות של יבואנית היין הטבעי MoBo. השף ניר לוי וצוות מסעדת "טלביה" הירושלמית הם הראשונים שמתארחים בסדרה, בין 4-5 בספטמבר. במסגרת הערב יוצעו דרך משלוחה ו-MoBo מארזים זוגיים עם מנות שרקוטרי צרפתי של לוי.

המחיר למארז זוגי: 279 / 189 שקלים (עם או בלי יין).

המארז של משלוחה, צילום: דניאל לילה

תערוכת "שלוש כפות שמן ושני מכחולים"

FOODISH, אגף הקולינריה של "אנו - מוזיאון העם היהודי", מציג במשך חמישה ימים, החל מתאריך 5 בספטמבר, תערוכת פופ אפ חדשה בשם "שלוש כפות שמן ושני מכחולים". בתערוכה מוצגות 14 עבודות אמנות מעוררות מחשבה ובבסיסן מעילי שף שנוצרו בעזרת צמדים של אושיות קולינריות ומאיירים מובילים - כולם נרתמו לפרויקט בהתנדבות. ביניהם השף ישראל אהרוני והאמן זאב אנגלמאיר, אשת הקולינריה מיכל אנסקי והמאייר סרגיי איסקוב, המסעדנית רותי ברודו והמאיירת ענת ורשבסקי, השף יובל בן נריה והיוצרת ג'ודית אשר, השף חיים כהן והאמנית מיכל דיבואה. ההכנסות ממכירת עבודות האמנות יתרמו לפעילויות תרפיה באוכל לאזרחים ותיקים ובני נוער מפונים מהצפון והדרום.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Foodish‎‏ (@‏‎foodishanu‎‏)‎‏

אירוע הפתיחה לקהל הרחב יערך ביום שישי בתאריך 6 בספטמבר. במסגרתו יוזמנו המבקרים לקחת חלק ביצירה מפת שולחן שבת שיתופית שכוללת את סיפורי האוכל של המבקרים. לכל אורכה תלווה התצוגה בסדרת אירועים לקהל הרחב שעוסקים בזהות, תרבות ואוכל.

לפרטים נוספים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר