לא בבורדו או בטוסקנה: מסע יין מרגש דווקא בבר בכפר סבא

"אריאנה בר יין" מנצלת פתרון טכנולוגי פשוט שמאפשר לה להגיש יותר ממאה יינות שונים בכוסות • המקום מציע גם מסלולים של "מסעות יין" • ועל אף שהמקום מוקדש למשקה, האוכל ממטבחו של השף רן אלקובי מצליח לפרקים לגנוב את ההצגה

אריאנה בר יין בכפר סבא. צילום: לירן מימון, יח"צ

עולם היין בישראל עבר המון מאז ימי הברון וכרמל מזרחי והיום יש סצינה שוקקת של ייצור, ייבוא ושתיה, עד שלפעמים אפילו נדמה שכל מקום שני שנפתח בתל אביב הוא בר יין. יחד עם זאת מעטים המקומות שבעצם קיומה נותנים דחיפה קטנה לספינה. "אריאנה בר יין, בכפר סבא הוא דווקא אחד מהם.

אריאנה ממוקמת בכניסה לקניון "אושילנד" בפארק התעשייה עתיר ידע בכניסה לעיר. מקום שלא בדיוק נקשר בתודעה עם תרבות יין ומטבח עילי, אבל בהחלט מציע שפע של מקומות חנייה בשעות הערב.

במובן הזה, אריאנה מתחברת לתופעה המשונה של פתיחת ברים ומסעדות בשולי הערים ובמתחמי קניות גנריים, שמצליחה להביא קולינריה טובה למרחב הסטרילי והמשמים של עידן הקפיטליזם המאוחר.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by אריאנה בר יין (@arianna_wine_bar)

העיצוב באריאנה בעיקר חשוך ואפלולי. המוקד הברור של החלל הוא מקרר היינות העצום, שמשתרע לאורך כל הבר ומכיל שורות אל גבי שורות של בקבוקים. האור העמום של המקרר והבקבוקים משרים אווירה הדוניסטית, כמו מאתגרים אותך לנסות כמה שיותר ממה שיש למקום להציע. ובמובן הזה, לאריאנה יש המון מה להציע.

בניגוד לברי יין רבים שמחזיקים מלאי קטן ומהודק של יינות, באריאנה מציעים יותר ממאה יינות שונים ומוכרים כמעט את כולם גם בכוסות, דבר חריג המאפשר לסועד גמישות אדירה. שדרוג זה מתאפשר בזכות גדג'אט קטן המכונה קוראבין, מכשיר מזיגה שעושה שימוש במחט. הוא מוכנס דרך פקק השעם של בקבוק היין ומאפשר למזוג אותו לכוסות, זאת מבלי לפתוח את הבקבוק באופן שיקלקל את היין שבפנים, לכן ניתן להמשיך למזוג ממנו.

מקרר היין כמרכז האירוע באריאנה בכפר סבא,

סוכריות ג'לי קטנות על בסיס יין תוצרת בית

חוויית יין נהדרת נוספת שמציעה אריאנה היא "מסעות היין". מדובר בתפריט קטן שמקדים את תפריט האוכל של המקום. כל מסע יין כולל ארבע כחצאי כוסות של יינות שונים בעלי מכנה רעיוני משותף. אחד המסלולים כולל יינות ישראליים, אחד כולל יינות קלאסיים של אזורי היין הוותיקים של אירופה ואחר מציע יינות מאזורים פחות מוכרים שהם בעלי טוויסט מעניין.

מסלולים אלו עולים 140 שקלים. בנוסף להם קיים גם מסלול פרמיום, שכולל יינות מובחרים מיקבים נחשבים באזורי יין קלאסיים ועלותו היא 190 שקלים. בחרנו לנסות את מסלול הפרימיום, שהתברר כחוויה מצויינת עם יין לבן מעולה מאזור אלזס, יין אדום ריחני מאזור הרון והשיא - יין ברולו של יקב "ראטי", באזור לה מורה בצפון איטליה, משנת 2018, שהוגש בטמפרטורה הנכונה והיה לא פחות מתגלית.

טריק נחמד נוסף ברוח היין שעושים באריאנה הוא להגיש סוכריות ג'לי קטנות מתוצרת בית על בסיס יין. הסוכריות מעוצבות בצורת לב, בחירה קצת קיטשית אך כזו שיכולה לתרום הרבה לדייט רומנטי, במיוחד אחרי כמה כוסות יין.

סשימי דובדבנים באריאנה, צילום: לירון מימון, יח"צ

חוויית היין באריאנה לא מגיעה לבדה אלא לצד מטבח מבית השף רן אלקובי. הוא ליווה את המשקאות ולפרקים אף הצליח לגנוב להם את הצגה. המטבח של אריאנה נמצא ממש מאחורי הבר ועובד מול הלקוחות עם תנור אפייה גדול בליבו. עובדי המטבח מצליחים לעבוד בשקט מופתי ובהרמוניה עם הברמניות העסוקות, ויש משהו מקסים בלראות מקום שעובד כל כך טוב ערב שלם.

מנות באריאנה כפר סבא, צילום: לירן מימון, יח"צ

השף אלקובי עושה שימוש בחמאה מתובלת כבסיס למנות והבחירה מעניקה טעם עשיר ועמוק גם למנות ים תיכוניות בעלות טעמים קלים. כמו בהרבה מקומות חדשים, התפריט הולך ממנות קטנות וקלות יותר לכבדות והגדולות יותר ומיועד לחלוקה.

המנה הראשונה שהזמנו הייתה ברוסקטת קממבר (48 ₪) עם חמאת קרמל ותמרים. מנה מתקתקה, לא מתוקה מדי, בעלת שילוב טעמים נפלא בין גבינה, חמאה ואלמנטים מתוקים. המנה השנייה שהזמנו היא ביס קצבים (76 ₪), שש פרוסות נתח קצבים מונחות על עלה חסה (כנהוג דווקא בעולם הגריל הקוריאני) שמוגשות עם רוטב טופי סויה נהדר שנותן את הטעם האסייתי למנה.

פיצה טרטופו באראינה,

מנות הדגים באריאנה גם הן עשו חשק לחזור לפקוד את המקום. מנה של סשימי דובדבנים (72 ₪) הגיעה עם כמות נאה של דג נא וחתוך (מוסר ים, במקרה הזה), לצד סלט קטן ורוטב דובדבנים אדום ונפלא. מנת הסשימי השנייה של המקום, סשימי סלמון קריספי (72 ₪) הגיעה עם מכסה של קרקר אורז פריך וגם היא הייתה טעימה כמו שהיא יפה.

למנה העיקרית החלטנו לנסות פיצה מהתנור הגדול מאחורי הבר, וזו הייתה החלטה מעולה. פיצה טרטופו (76 ₪) הייתה מאפה מושלם עם רוטב פטריות, קרעי מוצרלה טרייה וחמאת כמהין. קצת חשדנו בעודף פטרייתיות במנה אך הטעם היה מאוזן, מנחם והחרט היטב בזיכרון. מדובר במנה מעולה.

סיימנו בקינוח קליל וחמוד של מסקרפונה אגס ביין (56 ₪). הוא היה עשיר בטעמים של יין מבלי להיות מתוק מדי ומכביד. מדובר בפרוסות אגס לצד איי קרם מסקרפונה ורוטב פירות אדומים מעולה. הקינוח הוגש עם סוכריות הג'לי בצורת לבבות שהעלו לנו חיוך על הפנים עם סוף הארוחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר