הגיעה העונה. צילום: מיכאל גלעדי-ג׳יני

איזה הכי טעים? ככה בוחרים מנגו

מה אמור להיות צבעו של הפרי כשהוא במיטבו, למה כדאי להריח את הגבעול ומה אומר המשקל על רמת העסיסיות? • נוי הדס, בעלת רשת "נוי השדה", הסבירה לנו מהם הפרמטרים החשובים בבחירת הפרי הטרופי האהוב

[object Object]

זהו, הגיעה עונת המנגו ואי אפשר להתעלם מריחו וצבעו של הפרי הטרופי הנחשק הזה כשהוא ממלא את מדפי הסופרים, השווקים והירקניות. אבל לצד ההתרגשות של אוהבי הפרי, אין ספק שרגע שליחת היד לכיוון ערימת הפירות הכתמתמה עלול להיות מבלבל. ועוד יותר גרוע, כמה מאכזב לפתוח מנגו בבית ולגלות שהוא לא מתוק מספיק, לא חמוץ דיו או לא בשל? כדי להימנע מהסיטואציה, פנינו לנוי הדס, בעלת רשת "נוי השדה".

"יש כמה פרמטרים חשובים שכדאי לשים אליהם לב כשבוחרים מנגו על מנת לוודא שהפרי הנבחר טעים ובשל", היא אומרת.

שיהיה טעים, צילום: אסף קרלה

לרוב, הדבר הראשון שאנחנו מבחינים בו הוא צבע הפרי. "צבע המנגו יכול להשתנות לפי הזן, אך בדרך כלל מנגו בשל יפגין גוון עשיר של צהוב, כתום או אדום", אומרת הדס ומוסיפה ש"חשוב לזכור שצבע ירוק לא תמיד מעיד על חוסר בשלות, וישנם זנים שבשלים גם כאשר הם ירוקים".

השלב הבא בבחירת הפרי יהיה בדיקת המרקם שלו. לדבריה, מנגו בשל יהיה מעט רך כאשר לוחצים עליו בעדינות. "אם המנגו קשה מאוד, הוא ככל הנראה עדיין לא בשל", היא מדייקת. "לעומת זאת, אם הוא רך מאוד או יש עליו כתמים שחורים גדולים, יכול להיות שהוא כבר עבר את השיא".

אי אפשר להתעלם מהריח, צילום: לירון אלמוג

אי אפשר להתעלם מריח המנגו, אבל כדאי לדעת כשניגשים לבחור - מנגו בשל יפיץ ריח מתוק ונעים, במיוחד באזור הגבעול. "אם אין לו ריח או שיש לו ריח חמוץ, יתכן שהוא עדיין לא בשל או שהוא כבר מקולקל", מפרטת הדס.

לאחר שהרחתם - הקפידו לבדוק שאין סדקים, פגיעות או אזורים רכים מדי על קליפת המנגו. לדברי הדס, פגיעות כאלו עשויות להעיד על קלקול מוקדם.

לבסוף, בדקו את משקל הפרי. "מנגו בשל ירגיש כבד יחסית לגודלו. משקל גבוה מעיד על כך שהפרי מלא במיץ ולכן צפוי להיות טעים יותר", היא מסבירה ומסכמת: "זכרו שבחירת מנגו בשל ואיכותי תשפר את חוויית האכילה שלכם ותוודא שאתם נהנים מפרי עסיסי וטעים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו