בכל הארץ: 12 מסעדות חדשות שנפתחו ממש לאחרונה

הביסטרו הישראלי "בנג'מין" בהוד השרון, "קפה מרגו" של השף אוהד לוי בפתח תקווה או מסעדת "פרדס" המדוברת של ברק אהרוני • על אף המצב בארץ, עוד ועוד מקומות חדשים נפתחו בחודשים האחרונים • הנה כמה ששווה להכיר

קבב חלאבי בבנג'מין. צילום: גיל אבירם

בנג'מין - הוד השרון

במתחם המושבה האינטימי בהוד השרון נפתח לאחרונה "בנג'מין" - ביסטרו ישראלי בניצוחו של השף דניאל שליט (דיקסי, קיוטו, מועדון הקצינים ועוד). התפריט מבוסס על חקלאות, דגה ובשר מקומיים, בשילוב תבלינים וניחוחות ממגוון המטבחים שמרכיבים את הקולינריה הישראלית. גם הקוקטיילים במקום זכו לשמות כמו "ארץ טרופית יפה" ו-"השקדיה פורחת". אפילו הפלייסטיסט שמתנגן ברקע כולו על טהרת כחול לבן.

פתוח כל יום בתקופת ההרצה בין השעות 18:00-23:00
סוקולוב 46, (מתחם כיכר המושבה) הוד השרון

מרקטינו - מטבח שוק איטלקי, צילום: גיל אבירם

מרקטינו - רמת ישי

על רקע השדות המוריקים של עמק יזרעאל, המסעדנים ניב קריספין ואייל יוניאן (שהוא גם שף המקום) שמו לעצמם למטרה, לפתוח לתושבי האזור מסעדת שוק איטלקית תוססת ושמחה. כך קמה "מרקטינו" עם מטבח טרי ועונתי בהשראת השווקים הצבעוניים של ארץ המגף. בתפריט ההרצה תמצאו בין השאר מנות קלאסיות, חלקן עם טוויסט, כמו ספגטי קצ'ו א פפה (54 שקלים), כדורי סופלי ממולאים פולנטה ומוצרלה על קציפת פורצ'יני וכמהין (48 שקלים); או ארטישוק "יהודי" (44 שקלים).

פתוח כל יום בהרצה בין השעות 18:00-23:00
חורש אלונים 5, רמת ישי

שולחן בקפה מרגו, צילום: איתמר גינזבורג

קפה מרגו - פתח תקווה

קפה מרגו החדשה בפתח תקווה היא בר מסעדה שעל האוכל בו חתום השף אוהד לוי - בוגר הריאליטי "המסעדה הבאה של ישראל" וזוכה תואר "השף המבטיח של השנה" בפסטיבל המטבח הישראלי. המטבח: משתרע לרוחב כל הים התיכון. הרעיון: לוקיישן בגובה העיניים שמתאים גם לדייט רומנטי, גם למפגש עם חברים וגם לארוחה משפחתית. הכל הולך.
בין המנות: פלאפל כרישה (49 שקלים); ברוסקטה דג קצוץ (52 שקלים); פסטה קישואים מחוצים (66 שקלים); המבורגר (72 שקלים); שניצל (82 שקלים); ועוד.

פתוח כל יום מ-18:00 עד חצות
שחם 22, פתח תקווה

בראנץ' בדה פקטו, צילום: אסף קרלה

דה פקטו לאונג' בר - תל אביב

ביד אחת קוקטייל או כוס יין, ביד שנייה מנת ביס שתוכננה במיוחד לדרינק. ואם באים מוקדם, אפשר להתפנק על בראנץ' מושקע. "דה פקטו לאונג' בר" הוא מקום חדש מבית קבוצת NOX, שנפתח לאחרונה במלון "פולי אורבן" התל אביבי. השפים כפיר ינין וחי צארום הרימו כאן תפריט מוקפד ומעודן, ואתם מוזמנים לנשנש באלגנטיות קרוקט (ארטישוק ירושלמי, גבינת גלי של "המחלבה הקטנה", איולי מעושן - 31 שקלים); פיצטה פריטה (במילוי פקיילה, גבינת פטה, ביצה רכה וטרטר עגבניות - 39 שקלים); או שיפוד טלה (לחוח, גלייז רימונים, מיקס עלים - 62 שקלים).
בבראנץ', תמורת 130 שקלים לאדם תקבלו מגוון ראשונות לשולחן ועיקרית לבחירה.

בראנץ': בכל יום בין 8:00-13:00, ערב: שלישי, רביעי, חמישי ושבת החל מ-19:00.
נס ציונה 7 (מלון פולי אורבן), תל אביב - יפו 

יאמן בר, צילום: רונן מלחן

יאמן בר - ראשון לציון

אזהרה: התפריט ביאמן בר, בית האוכל התימני בראשון לציון, מתחלף מדי יום, אז לכו תדעו מה יתבשל בסירים כשתקפצו לבקר. ובכל זאת, סביר להניח שתמצאו שם מנה או ארבע כלבבכם, שלא תצאו רעבים. כמה דוגמאות: עוף סופריטו בבישול ארוך (60 שקלים); תבשיל בשר ראש עם גרגירי חומוס ברוטב אדום חריף (85 שקלים); מפרום כרובית (65 שקלים); ומבחר מרקים (שעועית, בשר, עוף וכו') שלא עוזבים את הפתיליה לרגע. על המקום חתום המסעדן עודד כהן (רשת פיתה בשר)/ הפעם הוא מבשל את המטעמים האותנטיים מבית סבתא. הם מגיעים לצד צלחת ירק טרי, צלוחית חילבה (אלא מה?) ולחם שחור של פעם, שאם רוצים אפשר לשדרג לסאלוף או ללחוח.

רוטשילד 111, ראשון לציון

כשר

הפודטראק החדש, צילום: באדיבות פליצי'טה

פליצ'יטה אקספרס - רשפון

לפליצ'יטה, האיטלקייה הכשרה ברעננה, נולדה לאחרונה אחות קטנה – ויש לה גלגלים. הפוד טראק פליצ'יטה אקספרס ממוקם ברשפון, ממש על הכניסה מכביש החוף, שם עמלים השפים משה דיבה וחן סקופ - שהם גם בעלי מסעדת האם - על פסטות טריות במגוון רטבים; פיצות ממש לא שגרתיות שנעשות על המקום בתנור אבן איטלקי (בסיס קרם תרד ושום קונפי על שמנת, מוצרלה, בצל, זיתים ופטריות, מישהו?), כמו גם סלטים, קינוחים (קלצון נוטלה, לדוגמה), יינות ובירות. שווה לקפוץ ככה על הדרך, ובכלל. 100-50 שקלים למנה. טיפ: נסו לאתגר את אחד השפים עם רעיון לפיצה משלכם.

ראשון עד חמישי, 12:00-22:30
הכפר 2, רשפון

כשר

ארוחה מול הנוף - הבוסתן,

הבוסתן - ראש פינה

בלב הגן של מלון הבוטיק "וילה תהילה" בראש בפינה העתיקה, ממוקמת לה מסעדת הבוסתן, שמתבססת על מטבח גלילי, חלבי וכשר. אין ספק שהמלחמה פגעה מאוד, בלשון המעטה, בסצנת התיירות והנופש של האזור, אבל זה לא מנע מליעוז חמו, תושב המושב אמנון וחבר כיתת הכוננות שלה, לנסות להרים את המקום על אף הקשיים הרבים. ליעוז למעשה לקח לידיו את ניהול המלון והחליט לפתוח את המסעדה עוד לפני פרוץ המלחמה. מובן שלא יכל לדעת על העתיד לבוא. מי שמעוניין להגיע ולפרגן לעסקים צפוניים יהנה במקום מנוף רגוע ופסטורלי תחת כיפת השמיים, ומנות כמו פילה לוקוס עטוף עלי גפן עם תפוח אדמה מדורה לצד יין תבור (מנת הבית של המסעדה); שיפודי סלמון אפוי על מצע זוקיני; פוקצ'ה ישר מהטאבון; ועוד.

ראשון עד חמישי, מ-18:00 עד חצות; שישי, 9:00 עד שעה לפני כניסת השבת; מוצ"ש, עד חצות
החלוצים 7, ראש פינה (מלון וילה תהילה)

כשר למהדרין

תאי 148,

תאי 148 - תל אביב

יש תאילנדית חדשה בעיר. תאי 148, שממוקמת במרכז רחוב דיזנגוף (נחשו איזה מספר), היא בר האוכל החדש של גל כהן ואיציק לוי (שה ויוי, AB-CD, אליבי ואחרים). לא מדובר במסעדה תאילנדית "כבדה" מן המניין, אלא בבר-אוכל קליל, צעיר וזורם, עם המון צלחות חלוקה, אוכל שמלכלך את הידיים.

ראשון - חמישי, מ-17:00; שישי - שבת, מ-12:00
דיזנגוף 148, תל אביב - יפו

מסעדת פרדס, צילום: עמית גירון

פרדס - תל אביב

"פרדס" היא מסעדת הדגל של מתחם מלון הג'ורג' בתל אביב, וגם הבייבי החדשה של השף ברק אהרוני (אלנה, סו שף ברפאל, מנהל מטבח של טוטו). המטבח עושה כבוד לתוצרת וליצרנים מקומיים, ואילו התפריט הים תיכוני שואב השראה ממדינות האזור, לצד פרשנותו האישית של ברק.

שעות פעילות בהרצה: שני-שישי 22:30-18:30
טל ישראל 5 (מתחם מלון הג'ורג'), תל אביב - יפו

משק עפאים, צילום: טלי רז

עפאים - תל אביב

עוד במתחם מלון הג'ורג': בית קפה וחנות של משק עפאים לחקלאות בת-קיימא, שנפתחים כארבעה חודשים אחרי השקת הלוקיישן היפואי ובעצם מצטרפת ללוקיישנים של המשק בירושלים.
אפשר לשבת במקום או לקחת הביתה ממיטב מטעמי המשק. בהם כריכים, סלטים, מאפים וארוחות קלות, אבל להבדיל מבית הקפה שביפו, המקום החדש מגובה גם במטבח שמציע מנות חמות דוגמת לזניה משק (דפי לזניה, תבשיל ירוקים, עגבניות צלויות, גבינות ומרווה); מסבחה עדשים מעונן (לימון ועשבי תיבול, טחינה, ביצה עלומה ובצל ירוק, מוגש עם לחם דורום מחמצת); וטוסט גבינת משק. לא פחות חשוב, עכשיו גם התל-אביבים מקבלים הזדמנות לנגוס ב"בורקאסון" הידוע, שמגיע בשלוש וריאציות שונות.

ראשון-חמישי 16:00-8:00, שישי 14:00-8:00
טל ישראל 5 (מתחם מלון הג'ורג'), תל אביב - יפו

מנות אייקוניות לצד חדשות באגוסטין, צילום: חיים יוסף

אגוסטין - רעננה

קבוצת קפה נואר מתרחבת ונועצת יתד בפנינת השרון עם "אגוסטין" - בראסרי קלאסי שממוקם לא רחוק מקניון רננים, סמוך לכפר סבא. המקום מספק מענה מסביב לשעון, פתוח לארוחות צהריים, ערב ובין לבין. בתפריט מככבים כמה ממנות הדגל של שתי האחיות הגדולות של המסעדה החדשה - "קפה נואר" בתל אביב ו"סבסטיאן" בהרצליה, לצד מנות חדשות של שף הקבוצה. 

זרחין 13, רעננה

פסטה טרייה בקיוסק דל פסטה, צילום: דמיטרי פומוזן

קיוסק דל פסטה

בר פסטות חדש שנפתח באבן גבירול פינת קפלן עם מקומות ישיבה על הרחוב ושולחנות מלאים קוקטיילים כמו אפרול שפריץ, בדיוק כמו בשעות האפרטיבו של איטליה. הוא מציע מנות פסטות קלאסיות עם רטבים שנעשים במקום לעיני הסועדים. את האוכל במקום אפשר להזמין דרך מסכים והוא נעשות ברגע ההזמנה. הפסטות הטריות נעשות בכל בוקר באמצעות מכונה שיובאה מאיטליה. על אף הפשטות והקלילות, ב"קיוסק דל פסטה" מורגש כי כל חומרי הגלם איכותיים והמנות נעשות בקפידה.

אבן גבירול 20, תל אביב - יפו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר