מנה מהתפריט של קן הקוקיה. צילום: דנה חי

בראנצ'ים חדשים, דוכן שניצל שף ועוד חדשות בגזרת האוכל

הפיצה המפורסמת ממודיעין הגיעה לתל אביב, נחלת בנימין ויפו מתחדשות בבראנץ', באשדוד תוכלו להזמין דגים טריים מהים היישר לצלחת ומסעדת "ספרה" ברחובות מציגה סדרת ערבי יין חדשה • הנה מה ששווה לאכול השבוע

[object Object]

בראנץ' חדש בנחלת בנימין

הנסיך, בר-המסעדה הוותיק בנחלת בנימין בתל אביב, פותח בכל שישי ושבת בראנץ' קיצי ברופטופ שלו. גם על קוקטיילים חדשים לא פסחו בתפריט שמוגש החל מהשעה 12:00. הארוחה מתחילה, למשל, בלחם מחמצת (26 שקלים) וצלחת חריפים (28 שקלים), ממשיכה למנות כמו: סלט יווני (56 שקלים); בורקס מים טורקי עם מוצרלה קשקבל וחמאה מדפי פילו לצד סחוג, סלסת עגבניות וביצה חצי רכה (42 שקלים); ברוסקטה עם אבוקדו, ביצה רכה ושמן צ'ילי (52 שקלים) או פנקייקים עם אוכמניות טריות ומייפל (56 שקלים). לצד תפריט הבראנץ' החדש מוגשות גם הקלאסיקות של המקום.

נחלת בנימין 18, תל אביב - יפו
שישי 12:00-17:00, שבת 12:00-18:00

ממנות הבראנץ', צילום: אלון ולנסי

פאן-אפריקני ביפו

חלל האירועים היפואי לתרבות, אמנות וקולינריה ביפו - קן הקוקיה, מארח את השף אלעזר טמנו (סטודיו גורשה) למשך חודש שלם, החל מתאריך 10 ביולי. הפופ אפ מתקיים בערבי רביעי וחמישי ונפתח לבראנץ' מדי שבת. טמנו, שהוריו עלו לארץ מאתיופיה וידוע כמי שהשתתף בתוכנית "המסעדה הבאה של ישראל", הוא שף ואמן עם התמחות במטבח פאן-אפריקאי. הוא מביא איתו את הטעמים המיוחדים מהיבשת ובמיוחד מאתיופיה עם נגיעות מודרניות וחדשניות. יחד עם המקום נוצר חיבור מסקרן בין גסטרונומיה אפריקנית ליינות מקומים שהותאמו בקפידה למנות (האוצרות נעשתה על ידי "הגפן - חצר יין מקומי" של הקבוצה). 

10.7 - 3.8, תפריט ערב בימי רביעי וחמישי, בראנץ' בשבת
עולי ציון 26, תל אביב - יפו

אלעזר טמנו, צילום: חן כהן

פיצה X

הפיצה הנפולטנית המושחתת ממודיעין של עומר סימון נפתחה בתל אביב ופועלת גם בשעות הקטנות של הלילה. פיצה איקס נפתחה בדיזנגוף, בצומת הגדולה הסמוכה לסנטר. סימון יוצר במקום הכל - את הרוטב הוא מכין מעגבניות ממשק מקומי קטן ואת המוצרלה הטרייה הוא מביא מאיטליה. על הפיצה הוא משלב תוספות מקוריות, שלהן שמות משעשעים כמו חרבות, ארבעת המופרעים, סלק תסלק ועוד. במקום מוגשות גם פסטות טריות בעבודת יד, ראשונות מושחתות, סלטים וקינוחים. לצידם אפשר ליהנות מקוקטיילים ואלכוהול במחירים נוחים.

דיזנגוף 70, תל אביב
ראשון-חמישי ושבת 12:00-02:00, שישי 12:00-04:00

פיצה איקס, צילום: דוד מויאל

תפריט חדש בפאסטל

מסעדת פאסטל של המסעדן איציק חנגל, אותה מוביל השף גל בן משה, השיקה תפריט קיץ חדש. בין המנות במסעדה, ששוכנת ברחבת מוזיאון תל אביב, ישנן למשל טארטלט מקמח אורז ממולא בתירס צלוי בגריל פחמים עם איולי מעושן וסלרי קצוץ; פאקוס ענבים צלויים עם סלרי, עלים ארומטיים, צ'ילי, גבינת ברי ופקאן; ניוקי קיץ צרוב בחמאה חומה, דלעת מזוגגת, קרם דלעת גרעיני דלעת וגבינת הפטה; או דג ים תיכון (פילה) בגריל עם קרם אווירירי של חמאת תפוזים וזעפרן, חסה ליטל-ג'ם בגריל ושומר קונפי.

מוזיאון, שדרות שאול המלך 27, תל אביב-יפו

בוראטה במסעדת פאסטל, צילום: אסף קרלה

שניצל שף חדש בחוף

״שניצל גורדון״ - דוכן קטן מול חוף הים של תל אביב, עושה רק מנה אחת: שניצל קריספי בפיתה (38 ₪), בבאגט (45 שקלים) או בצלחת (64 ₪) שמתאים בול בשביל לסגור את הרעב של אחרי הים. את הפיתה מלווים בין השאר חצילים מטוגנים, כרוב לבן חמוץ, סלט טורקי, סחוג ירוק ביתי, סלט ירקות קצוץ, בצל סומק ולמעלה צ׳יפס טמפורה של פעם, חמוצים ועוד.
את המקום פתחו קבוצת ״נוקס״ ושף הקבוצה, כפיר ינין.

הירקון 121 א, חוף גורדון‬, תל אביב - יפו
ראשון עד שבת, 10:3 -20:00

שניצל בגורדון, צילום: יח"צ

ערבי היין של ספרה

מסעדת הגורמה Sphera Kitchen & bar של השף בני מדר ברחובות מארחת את יקב פסגות ואת "הבוטיק של נתי". יחד הם פותחים את הקיץ עם סדרת ערבי יין שבמסגרתה יוכלו הסועדים ליהנות מטעימות יין של היקב לצד תפריט סגור של השף. הוא כולל 10 ראשונות, עיקרית לבחירה ופלטת קינוחים. בכל אירוע יתארח גם לירן ויינר, היינן וחוקר היין. הוא יציג מגוון יינות ייחודיים – צעירים ומתיישנים, ויספר את סיפורם. האירוע הקרוב יתקיים בתאריך 15 ביולי בשעה 17:00.

המדע 18, פארק המדע, רחובות

15.7.24 בשעה 17:00

500 ש"ח לסועד
כשר

מהתפריט המיוחד, צילום: אנטולי מיכאלו

ערב דייגים באשדוד

מסעדת סלון יווני אשדוד השיקה בכל יום שני - ערב דייגים. היא מציעה בו מנות בהשראת הדגה המקומית הטרייה, שמלוות באלכוהול ומוזיקה יוונית. הדגים, שהגיעו מחופיה של אשדוד באותו היום, מוצגים במזנון על גבי קרח. אורחי המקום מוזמנים לבחור מהם את המנה שיקבלו. בנוסף למנות הדגים, מזאטים וראשונות מגיעים לשולחן ללא הגבלה, עם מילוי חופשי. לצד האוכל אפשר ליהנות גם מאלכוהול משובח וכמובן, לחתום בקינוחים. את המסעדה, ששוכנת במלון west על הטיילת באשדוד, מוביל המסעדן נאור פרץ. לאחרונה עבר המקום שיפוץ, המטבח גדל ובהתאם לכך השתנה גם התפריט.

מלון west, הטיילת 21
א-ה, 18:00-23:00
כשר

מהים לצלחת, צילום: גיל אבירם
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו