אנטישמיות בלוס אנג'לס: בית קפה סירב למכור ליהודי

"מאורו קפה" - מסעדה איטלקית בשכונת מלרוז, הפכה לשדה קרב לאחר שבעלת המקום השתתפה בהפגנה אלימה מול בית כנסת ולא הסכימה לספק שתייה ליהודי חובש כיפה • סלברטאים הכריזו כי הם מחרימים בשל כך את המקום

הפגנה מול מאורו קפה. צילום: מתוך X

בית קפה - מסעדה נודע בסגנון איטלקי בלוס אנג'לס בשם "מאורו קפה" חולל סערה לאחר שהבעלים סירבה למכור כוס קפה ליהודי חובש כיפה שהגיע למקום.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה גבר חובש כיפה, שהגיע למקום, מבקש לקנות כוס קפה. הצוות מסביר לו כי בעלת המסעדה מסרבת. לאחר כמה דקות אחד העובדים פונה אליו ביוזמתו עם כוס קפה ומגיש לו אותה.

מאורו קפה נמצא בשכונת מלרוז שבמערב הוליווד ומגיש קפה, מאפים ואוכל איטלקי. המקום מהווה נקודת מפגש נחשקת וסלבריטאים רבים נוהגים לפקוד אותו.

על רקע הדברים, לפני כשבועיים בעלת המקום, שהינה מהגרת מצרפת בשם אוולין ג'ואן, תועדה בהפגנה מול בית כנסת בלוס אנג'לס. היא נעשתה בטענה שבמקום מתקיים כנס מכירת קרקעות ביהודה ושומרון, ובמהלכה הותקפו באלימות מתפללים. כתוצאה מכך, פעילים ציונים הגיעו למחות סמוך לבית הקפה.

יש לציין כי הסירוב למכור קפה לגבר בעל חזות יהודית אירע, ככל הנראה, במהלך שנערכו במקום הפגנות. האירוע הצית מחאה גדולה ברשת החברתית ואלפי גולשים כתבו תגובות זועמות והורידו דירוג לעמודי הביקורת של המסעדה בגוגל וביאלפ. שורה של ידוענים יהודים, בהם הקומיקאי מיילל רפפורט, הודיעי כי הם לא יפקדו יותר את המקום.

לעלילה נוסף טוויסט מעניין כשמייסדת המסעדה, מהגרת מאיטליה, פרסמה פוסט בו גינתה את הבעלים הנוכחית של המקום, זוגתו לשעבר של אחיה. "אני מגנה כל שנאה ואנטישמיות. הקהילה היהודית סייעה לי רבות ולא הייתי במקום שאני נמצאת בו בלעדיהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר