מה טעים? רשת המבורגרים חדשה והראמנייה שכולנו חיכינו לה

ארז קומרובסקי ורז רהב מתארחים בבר יין בתל אביב, בר קיץ חדש צופה על ירושלים, האפי האוור בשוק הכרמל ומאפים עבודת יד בסמוך לאיכילוב • כל החדשות שאנחנו רעבים לשמוע

רשת ההמבורגרים החדשה

הראמנייה המדוברת בתל אביב

אחרי תורים ארוכים לפופ-אפים שלו ואירוחים מחתרתיים בבית - הראמניסט דין שושני, ששמו שגור בפיהם של חובבי האוכל היפני, פתח מקום משלו. וואבי (wabi) היא ראמנייה בסגנון פאסט-פוד ברחוב דה פיג׳וטו 23, תל אביב (סמוכה לתחנת הרכבת הקלה של אלנבי). היא מגישה אוכל זול בסגנון מסורתי משעה 17:00 ועד 23:00, או עד גמר המלאי. מלבד ראמן מוגשים במקום סנדוויצ'ים יפניים "סנדו", אטריות מוקפצות ומטעמים אוממיים נוספים.

דה פיג'וטו 23, תל אביב

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Wabi israel‎‏ (@‏‎wabi_israel‎‏)‎‏

רשת המבורגרים חדשה

מותג המבורגרים הבינלאומי "מי מה מו" נחת בישראל. מאחוריו עומדים המסעדנים גלעד אלמוג וניר אדרי, מבעלי רשתות הקפה "גרג" ו"ביגה". הסניף הראשון כבר הוקם ברחובות בהשקעה של כמיליון שקלים. השני עתיד להיפתח בקרוב בקריית אונו-צומת סביון. ההמבורגר של מי מה מו כשר, וכולל קציצה עסיסית שעשויה מ-100% בשר בקר טרי. האוכל בסניפים נעשה במקום - החל מטחינת הבשר ועד לטבילת הקציצה ברטבים תוצרת בית, שנרקחו במיוחד עבור המותג. בתפריט יש גם מנת קריספי צ'יקן, תוספות של נאגטס או צ'יפס טרי וקריספי כרוב.

כרמל 80, רחובות

מי מה מו, צילום: אסף קרלה

ארז קומרובסקי ורז רהב בוינונה

שיתוף הפעולה שחייבים לטעום - בר היין "וינונה פוראבר" מציין שנתיים בשני ערבי אירוח מסקרנים (בחסות סן פלגרינו). ב-4 ביוני מגיע השף ארז קומרובסקי לבשל עם השף אביתר מלכה תפריט ערב שכולו ביכורים, ברוח חג שבועות הקרב. ב-16 ביוני יגיע לבשל עם מלכה השף רז רהב. השניים החליטו לייצר ארוחת מלאה של כעשר מנות במחיר של 400 שקלים לסועד (לא כולל יין), שהיא למעשה פגישה בין הווינונה לתרצה - שני ברי יין שהגסטרונומיה מובילה אותם. בתפריט יהיו כרשה צלויה, גבינה מלוחה, רומסקו ושברי אגוזי לוז שהפכה איקונית בווינונה, ומנגד - מנות נחשקות של תרצה, כמו ברוסקטה משוחה בשומן בקר ובתמרים.

שלמה המלך 2, תל אביב

הכרשה, צילום: רן בירן

האפי האוור בשוק הכרמל

השף שקד פחימה החל לפתוח את מסעדת "הולה הולה" הכשרה שלו בסמטאות שוק הכרמל ל"שעות שמחות", עם 15% הנחה על כל התפריט ואחד פלוס אחד על האלכוהול, עד השעה 19:00 בימים שני עד חמישי. לצד היין או הבירה תוכלו ליהנות בין השאר מסלט ״הולה הולה״ - ירקות שוק, זיתי קלמטה וגבינת המאירי (59 שקלים) ; ברוסקטה עם טונה אדומה, סלסת עגבניות ואיולי שום (72 שקלים); טרטר דג מוסר עם גבינה לבנה, סומק, נענע, עירית, צ׳ילי אדום ושמן ירוק (65 שקלים); ניוקי - ברוטב בר בלאן (84 שקלים); ועוד.

יחיא קאפח 3, תל אביב

השף שקד פחימה, צילום: יונתן בן חיים

הטרסה של ירושלים

THE TERRACE - בר הקיץ הכשר בטרסה, שנמצאת בקומה הרביעית של מלון וולדורף אסטוריה ירושלים, נפתח מחר (שני) אחרי שעבר שדרוג. תמצאו בו נוף ירושלמי אורבני ואוכל של השף איציק מזרחי ברק. התפריט החדש כולל מנות בסגנון ים-תיכוני עכשווי, תפריט אלכוהול איכותי וקוקטיילים שנרקחו יחד עם מותג הסינגל-מאלט מקאלן, שחוגג השנה 200 להיווסדו. לחובבי הסיגרים מחכה גם תפריט סיגרים יוקרתי לבחירה. המקום פתוח לאורחי המלון ולקהל הרחב בימים ראשון עד חמישי בשעות 23:00-18:30. בתפריט, בין השאר, קבב דג ים - תבשיל עלי מנגולד, קרם עגבניות ופלפלים קלויים (75 שקלים); ברבוניות מטוגנות בשמן עמוק עם איולי אריסה ותפוח אדמה מדורה (65 שקלים); וגם ספייר ריבס טלה מפורק עם קרוקט תפוח אדמה בציר טלה (65 שקלים).

גרשון אגרון 26, ירושלים

נפתח אחרי שדרוג, צילום: דניאל לילה

הבייקרי ליד איכילוב מתחדשת

הבייקרי הארטיזנלי "בית לחם", ששוכנת בפינת הרחובות ויצמן וארלוזורוב, מתחדשת בשיפוץ, בתפריט ובבעלים חדשים. את המאפייה פתחו כעת השותפים אסף ארדה וצח שקרוקה, שמובילים בעשור האחרון את מאפיית הבוטיק "האופים הקטנים" בשכונת נחלת יצחק. הכל בה נאפה ומוכן במקום, החל משלל הלחמים, המאפים והקינוחים ועד למוצרי המעדנייה. בין השאר נאפים בה לחם אפריקני ועוד לחמים מיוחדים, כמו לחם גזר ולחם סלק. לצד קפה במקום אפשר ליהנות מכריכים, ממאפים קלאסיים כמו הקווינאמן הצרפתי או רולדת תמרים, ועוד.

ויצמן 20, תל אביב

אסף ארדה וצח שקרוקה, צילום: דוד מויאל

מסעדת השוק בשוק בצלאל

"בית לחם 3", בר היין והמזטים במתחם שוק בצלאל בבעלות אשר חביבי ("היוונייה" בשוק הכרמל), התחדש בשם ובתפריט - ואפשר אפילו לומר שנפתח כמקום חדש. זהו בית אוכל קטן ועממי, עם שולחנות מכוסים במפות משובצות כחול-לבן ותפריט יינות רחב במחירים נגישים, שמתאים למזטים ולמנות שבתפריט (80-30 שקלים). האוכל הוא קפיצה קטנה לסמטאות של יוון. הדגים, הירקות והלחם - כולם מגיעים מדי יום מספקים מקומיים.

בית לחם 3, תל אביב

בית לחם 3, צילום: אשר חביבי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר