איך מכינים פרנץ' טוסט מושלם? 4 צעדים פשוטים

כדי שייצא לכם לחם מטוגן נהדר - עשיר בטעם וצרוב מעט מבחוץ, אבל רך ועסיסי בפנים - יש כמה דברים שחשוב שתקפידו עליהם במהלך ההכנה • כל הפרטים

פרנץ' טוסט עם פירות יער. צילום: Getty Images

פרנץ' טוסט הוא מאכל שמאוד כיף לאכול, אבל לפעמים אפשר להסתבך בהכנה שלו – הוא עלול לצאת יבש, או אפילו – חס וחלילה – שרוף.

אם גם אתם רוצים להכין פרנץ' טוסט לא פחות ממושלם, קבלו כמה טיפים מהאתר של Food Network האמריקני שיעזרו לכם להשיג את מבוקשכם – וליהנות ממנה שלא תוכלו שלא לטרוף ברגע.

פרנץ' טוסט עם דבש, צילום: Getty Images

צעד ראשון: בחרו את הלחם שתרצו להשתמש בו – וחתכו אותו לפרוסות עבות: הלחם הטוב ביותר עבור פרנץ' טוסט רך הוא בריוש או חלה, אך אם תרצו את המנה שלכם יותר דחוסה, בחרו בלחם בסגנון כפרי – ובכל מקרה, פרסו אותו לחתיכות בעובי של כ-2 ס"מ. באופן כללי, ממליצים באתר להשתמש בלחם בן כמה ימים, שכן הוא סופג את התערובת מבלי לאבד את המבנה שלו.

צעד שני: בחרו את החמאה שבה תרצו להכין את הפרנץ' טוסט, חתכו ממנה כמה חתיכות והוסיפו אותה לתערובת הביצים שהכנתם מראש. תנו לחמאה להיספג בתערובת שנוצרה עד שהיא תרגיש כבדה, אך לא מתפרקת. בהמשך, הכניסו את פרוסת הלחם לבלילה למשך 60-30 שניות לכל צד, אבל אל תגזימו כדי שהוא לא "יטבע" בה. אל תכניסו לצלחת התערובת יותר משתי פרוסות במקביל.

פרנץ' טוסט עם סירופ מייפל ופירות יער, צילום: Getty Images

צעד שלישי: בזמן שאתם נותנים ללחם שלכם להיספג בבלילה, תמיסו במחבת חמאה בכמות של כף בחום בינוני-נמוך. בשלו את הפרוסות הספוגית עד שהן מקבלות צבע מוזהב-חום, שהחלק הקשה של הפרוסה התייצב ושחלק הפנימי שלה התבשל כראוי, וכל זאת ב-5-4 דקות לצד. המשיכו כך בכל הפרוסות שתרצו להכין, ובהתאם לצורך תוסיפו עוד חמאה. שימו לב שאתם משתמשים בעוצמת אש נכונה (רצוי להתחיל באש בגובה בינוני), כדי שהלחם לא יישרף לכם אך שגם הוא יתבשל כראוי.

צעד רביעי: סירופ מייפל, חמאה, אבקת סוכר, דבש ועוד הן כמה הדרכים הקלאסיות לאכול את הפרנץ' טוסט. לא שיש בזה משהו רע, אבל למה שלא תגוונו עם גלידת וניל, קומפוט אגסים או רוטב של קרמל מלוח? נסו את זה, וגם אם תעדיפו ללכת על גרסה רגילה, ללא תוספות, העיקר שיהיה לכם טעים. בתיאבון!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר