יאנגו דלי. צילום: דור קדמי

"כל צרכן יכול לבחור": יאנגו דלי החליטה למכור חמץ בחג הפסח

בצעד שיכול לעורר מחלוקת, בחרה אפליקציית הקמעונאות להציע מוצרים שאינם כשרים בחג • בכדי למשוך את הקהל החילוני, היא גם תציע מבצעים על חלק מהמוצרים הללו • המשתמשים שומרי המצוות יוכלו להימנע מלראות זאת באמצעות מסנן מיוחד

אפליקציית הקמעונאות Yango Deli החליטה למכור מוצרי חמץ, צעד שעשוי לעורר מחלוקת. ביאנגו דלי אף הגדילו לעשות - בכדי להעצים את המהלך ולמשוך קהל חילוני אל האפליקציה במהלך ימי הפסח, יציעו בה מגוון רחב מאוד של מבצעים על מוצרי חמץ. למשל: 2 חטיפי פיצה מעדנות ב-70 שקלים, שישיית בירות ויינשטפן במחיר 59.90 שקלים במקום 69.90 שקלים ו-3 פתיתים של אסם ב-21 שקלים.

מדי שנה עולה לכותרות סוגיית מכירת החמץ במהלך חג הפסח ומייצרת דיון רחב בציבור. יש לציין כי גם בשנה שעברה החליטה החברה למכור חמץ, דבר שעורר ביקורת מצד צרכנים.

אולי בהתאם לחוק החמץ בישראל, שקובע כי במהלך חג הפסח "לא יציג בעל עסק בפומבי מוצר חמץ למכירה או לצריכה" - גם הופעת מוצרי החמץ באפליקציה מתאפשרת רק לאחר שהמשתמש בה מסמן כי הוא אינו שומר כשרות. את המסנן המיוחד ניתן לראות כבר עכשיו כשנכנסים לאפליקציה.

סנן מיוחד, צילום: מתוך האפליקציה

עבור אלו שיסמנו כי הם אכן שומרים את מצוות החג, לא יופיעו מוצרי החמץ כלל. ביאנגו מוסרים ש"הסנן יקפוץ ויופיע מספר פעמים כדי לוודא זאת, עד שלב מסוים שבו יזהה את הרגל הצרכן".

יאנגו דלי, יש לומר, עובדת 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ועל כן לא מוגדרת כשירות כשר. גם הסניפים של החברה, שאינם פתוחים לציבור אלא משמשים כתחנת איסוף מוצרים למלקטים ולשליחים, לא מחזיקים בתעודת כשרות. "יאנגו דלי פועלת ברחבי הארץ, אך בעיקר במרכזה ובאזורים בהם מרבית הציבור חילוני (תל-אביב וחיפה לדוגמה)", מסבירים בחברה. ויחד עם זאת, מכירת חמץ עדיין נחשבת בשוק הקמעונאי לצעד בלתי רגיל.

סניף המשמש כתחנת איסוף, צילום: צילום: יאנגו

יקיר גפן, מנהל שיווק המוצר ב-Yango Deli: "אנחנו עובדים קשה כדי להתאים את עצמנו לכלל הקהל שלנו. כל צרכן יכול לבחור ליהנות מהשירות שלנו במגוון שמתאים לו, ואנחנו לא נמנע מאף אחד מוצר שהוא מעוניין בו ומצד שני לא נעמיד אף לקוח במצב לא נעים. יש ציבור שלם שלא רוצה לראות חמץ, ומחפש מענה מהסוג הזה, ואנחנו יכולים באמצעות טכנולוגיה פשוטה, לאפשר את זה בלי לפגוע בחוויה של אף אחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו