פרסום ראשון: סניף רשת בתי קפה חדשה של תושבי העוטף נפתח בתל אביב

"קפה עוטף - נתיב העשרה" מוקם במתחם שרונה וינוהל על ידי מפוני היישוב • מטרתו ליצור מקום מפגש ותעסוקה לקהילה • יוגשו בו מאפים, כריכים ומוצרים מתוצרת מקומית תחת ייעוץ קולינרי של רותי רוסו • הרווחים ממנו יופנו לטובת שיקום

קפה עוטף יפתח בשרונה. צילום: סיון פרג'

רשת בתי קפה חדשה בשם ״קפה עוטף" מוקמת בימים אלה לטובת תושבי עוטף עזה. הסניף הראשון של הרשת ״קפה עוטף – נתיב העשרה", יפתח לקראת חג הפסח הקרוב במתחם שרונה בתל אביב ויפעל גם בשבת. סניפי הרשת הנוספים עתידים להיפתח במוקדים שונים ביישובים ברחבי הארץ שקלטו מפונים מהעוטף. לאחר מכן הם יעברו איתם ליישובים הדרומיים, לפי בחירתם.

היעד הוא להקים לבסוף עד שבעה בתי קפה השייכים ליישובים ופועלים בניהולם. מטרת ההקמה היא לייצר חוסן קהילתי ונפשי למפונים, ולאפשר להם תעסוקה ותקומה.

הסניף הראשון, כאמור, ינוהל ויתופעל על ידי תושבים מנתיב העשרה ובכך ייצר מקום התכנסות לקהילה, תעסוקה ופרנסה לצד חיבור בין הקהילה המארחת לקהילה המפונה. את הקפה הזה ינהלו שלושה צעירים מנתיב העשרה: נועה שבת והאחים יותם ורז קידר.

יותם קידר, נועה שבת, רז קידר, צילום: סיון פרג'

כל "קפה עוטף" יהיה שייך באופן בלעדי ליישוב על שמו הוא קרוי והרווחים מהפעילות יהיו שייכים ליישוב בלבד. יש לציין כי הנהלת מתחם שרונה תרמה את הנכס באחד ממבני השימור ההיסטוריים מימי הטמפלרים עבור הפרויקט למשך חצי שנה ללא עלות.

היזם הקולינרי תמיר ברלקו, ואחד היזמים בפרויקט, סיפר ל"ישראל היום" ש"הסניפים של נתיב העשרה ורעים, יפתחו בתל אביב. אנחנו בקשר גם לגבי סניפים של יד מרדכי, זיקים ושדרות, אשר יפתחו בהמשך. הסניף בתל אביב יכלול חלל פנימי וחיצוני גדול, בשטח של 100 מ"ר בפנים ו-150 מ"ר בחוץ".

מקימי בית הקפה, צילום: סיון פרג'

בבית הקפה יוגשו קפה, מאפים הנאפים במקום וכריכים טריים המשלבים רטבים וממרחים מהעוטף. השפית ואשת הקולינריה, רותי רוסו, היא האחראית על דיוק הכריכים ועושה זאת מתוך מחשבה על רוח התקופה והחקלאות הישראלית.

ב"קפה עוטף" יוצעו לרכישה גם מוצרים רבים ומגוונים מהעוטף ובהם: יינות, ריבות, פירות יער, עוגות ועוד, לצד מוצרים שונים שעוצבו במיוחד לרשת קפה עוטף נתיב העשרה. בסופי שבוע תתקיים במקום גם מכירה של פרחים. אפשר לרכוש את המוצרים גם כמארז פיקניק ולשבת במרחבי המתחם או סביב בית הקפה.

רותי רוסו, צילום: מיכה לובטון

ב"קפה עוטף", יוצעו תערובות קפה ייחודיות עבור הרשת שנקלות במקום באמצעות מכונת קלייה. אפשר יהיה לרכוש אותן גם הביתה. המבקרים ב"קפה עוטף נתיב העשרה" יוכלו גם להתרשם ממייצג "כלניות לפני הגשם" של האמנית הישראלית והבינלאומית, יפה סלומון. הוא מציג 1,400 כלניות בכל הגבהים, לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר.

מושב נתיב העשרה חווה מתקפת מחבלים רצחנית ב-7 באוקטובר. 20 מתושביו נרצחו, ו-1080 תושבי הישוב, מתוכם 320 ילדים, פונו ברובם לתל אביב.

יש לציין כי קרן Tech4Israel, שהוקמה מיד לאחר אירועי ה-7 באוקטובר על ידי מובילי קהילת ההיי-טק בישראל בכדי לספק תמיכה מיידית לארגונים ויוזמות ברחבי הארץ ולסייע לנפגעים מהמלחמה, התגייסה לטובת המיזם המרגש הזה, תמכה בו והעניקה לטובתו תרומה משמעותית. תורמים נוספים הם החברה המרכזית למשקאות, יכין, נירלט ועוד.

היזמים של קפה העוטף הם, כאמור, היזם הקולינרי תמיר ברלקו, שיזם וייסד בין השאר את רשת ארקפה ושימש לאחרונה כסגן נשיא ברשת סלינה; מיכל ציון, בעלים ומנהלת חברת "אידאה תקשורת שיווקית"; חגית אברון, לימור ארליכמן, ענת נתיב, זיו קורצקי ודיויד מרגולין.

גם מוצרים תוצרת העוטף, צילום: עדן מור יוסף

"אנחנו לוקחים חברה שעברה טראומה ונותנים לה סיבה לקום בבוקר. דברים נכונים וטובים קרו וכל היקום הסתדר לתוך הדבר הזה", אומר ברלקו.

איך הכל התחיל?

"התחלנו לגבש את הרעיון כמקום מפגש של בית קפה, כך שהעסק יהיה של הישוב עצמו. הרבה שנים אני בתחום בתי הקפה והרעיון היה גם להקים חנות שתציג את מוצרי העוטף. לצורך הקמת ותפעול העסק, אנחנו מגייסים תרומות מ'טייק אוף ישראל' ומקרנות. הרעיון הוא שאנחנו נפתח להם את העסק, ושהעובדים והמנהלים יהיו מהיישובים עצמם". 

לדבריו, הקמת הרשת היא "הניצחון האמיתי שלנו. כל ישובי העוטף יחזרו בעוצמה ובמוטיבציה, והכל יחזור לפרוח. זו התקומה שלנו״.

איתי לוי, יו"ר ועד נתיב העשרה ונציג היישוב בתקומה מסר: "בשבעה באוקטובר נרצחו 20 בני הקהילה שלנו, מייסדים חברי כיתת כוננות, ילדים שלנו, אחים שלנו - כל אחד מהם הוא עולם ומלואו. העצב בלתי נסבל, הכעס גדול. כקהילה אנחנו באמצע נדודים מחוץ לבית שלנו ומקווים להתמגנט בחזרה ולשוב במהרה הביתה. בתוך המסע הזה פגשנו אנשים נהדרים, אכפתיות ציבורית, אהבה נקייה ורצון לעזור".

הוא סיכם: "ככה קם לו בין השאר מיזם 'קפה עוטף' אליו צירפנו את פאב הגן שלנו - פאב חברתי קהילתי שיש לנו במושב. אנחנו תקווה שהמיזם החברתי הזה יצליח ומזמינים את כולכם לקחת חלק, לחבור, לבקר אותנו ולהיות מהלקוחות הראשונים של הקפה החל מסוף החודש. שנדע ימים טובים ושקטים, ושב"ה החיילים שלנו והחטופים יחזרו הביתה בשלום".

קפה עוטף, פארק שרונה, תל אביב
שעות פתיחה: א' - ה' 7:30-18:00, שישי: 7:30-15:00, שבת: 7:30-18:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר