איטלו-אמריקנו: המסעדה הוותיקה באבן גבירול שינתה כיוון

הדיינר המוכר של גוצ'ה במרכז תל אביב נסגר למשך כמה חודשים לטובת שיפוצים • עכשיו הוא נפתח בקונספט אחר - על טהרת המנות האיטלקיות שהיגרו לארצות הברית • צפו למנות נוטפות גבינה במחירים הוגנים

איטלו אמריקנו. צילום: אמיר מנחם

הדיינר הוותיק מבית גוצ'ה ברחוב אבן גבירול בתל אביב מציע כבר 13 שנים חוויה אמריקנית קלאסית. עכשיו לאחר שלושה חודשי שיפוצים ומתיחת פנים קולינרית, הוא פותח מחדש את שעריו קליל יותר, מושחת ולא פורמלי - בפורמט איטלו-אמריקנו. שני המטבחים, שידועים כאהובים על הקהל הישראלי מוגשים בו בגרסה אורבנית, משפחתית ונעימה תוך שמירה על תמחור נגיש ונדיב.

בבניית התפריט החדש למקום, שעדיין אגב כולל מעט מנות אייקוניות מהדיינר הוותיק, ביקש השף איתן ששון להציג את המיטב מהמטבח האמריקאי והאיטלקי, ומה שביניהם, בדמות מנות שמנמנות ונוטפות גבינה, שמוגשות ברוחב לב.

המטבח האיטלקי שהגיע לארה"ב, צילום: אמיר מנחם

"המטבח האיטלקי-אמריקאי התפתח בזכות שינויים והתאמות של מנות איטלקיות שהגיעו לארצות הברית עם גלי ההגירה מאיטליה של שלהי המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20", מסבירים במקום החדש. "מחסור בחומרי גלם רבים לצד ייבוא לא רציף מארץ המגף הביאו ליצירתן של מנות שמשלבות בין מאכלים מסורתיים כמו פיצות ופסטות לרעיונות, רכיבים וטכניקות מהמטבח האמריקאי. במשך השנים, עם צמיחתו של דור חדש, חזק וגאה במורשתו, התעצמה ההכלאה בין התרבויות והחלו להופיע מנות חדשות כמו פיצה אמריקאית, אצבעות מוצרלה מטוגנות ולחם שום".

מנות נוטפות גבינות, צילום: אמיר מנחם

במקום החדש שימרו את האווירה והעיצוב שמאפיינים דיינר, בין אם בחלל הרחב בן שתי הקומות שמציע ישיבה בספות ובבוטים ובחלונות הגדולים שמחברים את האורחים לרחוב, אבל אפשר לומר שהבשורה היא במחירים הנגישים ביחס לעיר. בתפריט החדש אפשר למצוא מנות כמו חציל פרמזן מוקרם ברוטב עגבניות, פרמז'ן ומוצרלה (54 שקלים), מק אנד צ'יז (47 שקלים), פיצה "קרייזי מאשרום" עם פורטובלו ושימג'י, קרם מסקרפונה, תפוח אדמה, פרמזן ומוצרלה (76 שקלים), והמבורגרים מפנקים וכריכים מושחתים קלאסיים.

לצד אלכוהול במחיר הוגן, צילום: אמיר מנחם

כמו בכל דיינר שמכבד את עצמו, לא תצליחו לחמוק מאגף הקינוחים בזכות מנות כמו סאנדיי שוקולד - גלידה רכה בסגנון איטלקי, בראוניז ורוטב שוקולד חם (43 שקלים); גופרה בננה של הגוצ'ה - וופל בלגי חם, גלידת וניל ובננות מקורמלות (49 שקלים) וטירמיסו (43 שקלים). את אלו מלווה תפריט אלכוהול, שמתומחר באופן אטרקטיבי עם יינות בשמחירם מתחיל ב-32 שקלים לכוס עם אופציה להזמנת קראף, ומבחר ורמוטים - האפרטיף המושלם לתחילתה של ארוחה איטלקית - במחיר 28-34 שקלים.
באמצע השבוע בשעות הצהריים מוגשת במקום עסקית מ-50% הנחה על מנה ראשונה ומנת לחם בהזמנת מנה עיקרית. בשעות 16:00-19:00 מתקיים בדיינר האפי האוור שמציע 20% הנחה על כל התפריט.

אבן גבירול 14, תל אביב
שעות פעילות שני עד שבת בין השעות 12:00- 19:00 במהלך תקופה ההרצה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר