הציבור חטף את עגלות החטיפים של הרכבת האייקונית - זאת הסיבה

מאות אזרחים ומוסדות ביפן הגישו בקשה לרכוש מחברת הרכבות המרכזית את המזנונים הקטנים שהפכו לסמל של התחבורה הבינעירונית במדינה • המחיר? יותר מ-2,400 שקלים ליחידה

מזון מוכן ברכבת מהירה ביפן. צילום: GettyImages

לנוסטלגיה וקולינריה יש קשר שקשה לנתק ונראה שעבור היפנים, זה קשר ששווה לא מעט כסף. מאות מוסדות ואזרחים הגישו במהלך השבועות האחרונים בקשה לרכוש עגלות מזנון שהופעלו על קו הרכבת המהירה, הידועה בכינויה "רכבת קליע" בין הבירה טוקיו לאוסקה, והוצאו השנה משירות.

חברת הרכבות המרכזית ביפן העמידה למכירה חמישים עגלות כאלו, ששימשו את מוכרי המזון והמשקאות על הקו בן 500 הקילומטרים, אך הם לא ציפו למבול הביקוש שהגיע בעקבות המכירה הפומבית. 1,942 הצעות רכישה הגיעו עבור 2,432 עגלות והאתר של המכירה הפומבית קרס מזרם הביקוש.

בחברה בכלל תיכננו להיפטר מהעגלות המיושנות אך חובבי רכבות מקומיים הצליחו לשכנע את הנהלת  החברה להציב אותן למכירה פומבית בעלות של 100,000 יין יפני, כ-2,400 שקלים, ליחידה.

העגלות אמנם קטנות, בגובה של 110 סנטימטרים ורוחב שמתאים למרווח בין המושבים ברכבות המהירות היפניות, אך הן מסוגלות לשאת 50 קילוגרמים של מזון ומשקה. בין הפינוקים שהציעו העגלות היו גלידות, קופסאות בנטו (קופסאת ארוחת צהריים יפנית) וכן מגוון גדול של משקאות קלים ואלכוהוליים. העגלות בוטלו באופן סופי בחודש אוגוסט של השנה שעברה והוחלפו במכונות אוטומטיות לממכר חטיפים ומשקאות.

רכבת מהירה מ הדור הראשון ביפן, צילום: ויקיפדיה

גולשים רבים ביפן נזכרו בחיבה במקרר הגלידות של העגלות, שהופעל באמצעו תקרח יבש וגרם לשלגונים להיות קשים במיוחד גם במזג אוויר חם. רבים נהגו להניח את השלגונים על מכסה כוס הקפה שלהם על מנת להפשיר אותם מעט בטרם האכילה.

פרץ הנוסטלגיה שפקד הציבור היפני בעקבות הצבת העגלות למכירה מדגים כיצד הפך שירות הרכבות המהירות, שהושק לראשונה במדינה בשנות השישים, לחלק בלתי נפרד מחוויית החיים במדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר