המאפה ששווה לנסוע אליו לצפון - מגיע לתל אביב

"מטרלו" - המאפייה מעין זיוון ברמת הגולן שהפכה מוקד עלייה לרגל עבור חובבי קולינריה ומטיילים - מגיעה למרכז לפופ אפ ממושך ומספק • מה אוכלים? מאפים מדופדפים, כריכים מושחתים, ומתוקים פרי יצירתם של האופה עדי פרץ ושפים משתפי פעולה שונים

הקרואסון של מטרלו. צילום: עדי פרץ

במשך ארבעה חודשים ארוכים מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, העניק האופה עדי פרץ הפוגה קצרה לחיילי המילואים שגויסו לאזור רמת הגולן בצורה של מאפים מדופדפים או כריכים מושחתים ב"מטרלו". המאפייה, שנפתחה אי שם בשנת 2019 בלבו של מתחם מסחרי קטן בעין זיוון מוקפת עצי אקליפטוס, הפכה עם השנים למוקד עלייה לרגל של אינספור מטיילים וחובבי קולינריה.

עכשיו, אחרי שני פופ אפים מוצלחים בתל אביב, החליט פרץ לארוז שוב את בית המאפה המופלא שלו ולהביא אותו עד למרכז תל אביב - הפעם, לפופ-אפ ממושך בין התאריכים 20 בפברואר עד 22 במרץ בשרונה מרקט.

מאפים מדופדפים, צילום: עדי פרץ

"החודשים האחרונים ביטלו הרבה מפגשי בוקר משמחים בינינו ובין הלקוחות הקבועים שלנו, מנעו ממטיילים להגיע והפכו את היומיום השגרתי למסובך", אומר פרץ ומסביר ש"בדיוק בגלל זה החלטנו להתקרב, לארוז את 'מטרלו' לטיול של חודש במרכז, ולהביא אותנו, אחד לאחד, לאמצע תל אביב".

במסגרת האירוע מובטחים גם שיתופי פעולה מעניינים עם שפים ואנשי אפייה, כמו גם מאפי צהריים טריים וצבעוניים בדגש על תוצרת האדמה הצפונית שלנו. הכריכים, על בסיס הקרואסון הידוע של פרץ, יקבלו פנימה ביצה מקושקשת רכה עם הרבה פרמזן, גבינת קממבר וריבת בצל, או כמהין. בגרסאות אחרות אפשר יהיה ליהנות במאפה מדג נא, תירס חרוך, קרם שקדים מלוח ופלפל חריף או ממלוחים אחרים, למשל, עם פטריות וגבינת עיזים או עם פורל ורוד וצזיקי - לפי העונה, החשק ומצב הרוח.

ועוד ועוד...,

בין המאפים המתוקים של פרץ נזכה לטעום קרואסון ובו גנאש שוקולד חלב ומריר מתובל בטונקה; "מגדל מלבני" מבצק זעפרן עם קרם גבינה, פירות שבעונה וזעתר; וגם משולש מדופף (כמובן), ממולא קרם חלבי עדין.

יהיו גם עוגת אגוזי לוז וחמאה חומה עם גנאש קרמי (מאוד קרמי, מדגיש פרץ); מאפה קדאיף עם פיסטוקים קלויים וקרם ירקרק ובהיר, הל וקרם פרש; ועוד ועוד.

מטרלו בשרונה מרקט בתל אביב, 20.2-22.3

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר